Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Kendte mærker: Tre danske designkometer går sammen om fysisk butik i København

Af Michael Qureshi
Jacob Risgaard og Joachim Latocha
Foto: DR
Jacob Risgaard og Joachim Latocha Foto: DR

De tre danske designkometer About Vintage, Christopher Cloos og Barons er gået sammen om en ny fysisk butik på Strøget i København.

Her vil de skabe et helt nyt univers, der skal passe til fremtidens butiksoplevelse.

Mens mange virksomheder har udnyttet corona-krisen til at styrke deres digitale tilstedeværelse, er About Vintage, Christopher Cloos og Barons – der respektivt har specialiseret sig i at lave ure, solbriller og skjorter – gået mod strømmen.

Barons fik blandt andet kæmpe medvind efter deltagelse i Løvens Hule, hvor de fik investor Jacob Risgaard med ombord.

Født med digital forretningsmodel

Fælles for alle tre iværksættervirksomheder er nemlig, at de alle er født med udgangspunktet i en digital forretningsmodel, der har givet dem stor succes i ind- og udland.

Derfor har de tre virksomheder slået pjalterne sammen og brugt de seneste måneder på at udvikle et nyt fysisk pop-up koncept, der skal gøde jorden for fremtidens butiksoplevelse.

“Vi kender alle hinanden fra iværksættermiljøet og vi sparrer ofte med hinanden.

Vi har mange ligheder, fordi vi alle er født digitale og har valgt at specialisere os inden for én produktkategori.

Vores kunder er vant til at handle med os online, men vi har alligevel ikke kunnet slippe tanken om, hvordan vi på bagkant af den nuværende krise kan skabe rammerne for en ny fysisk butiksoplevelse,” siger Thomas Andersen, co-founder af About Vintage.

Cloos, Vintage og Barons

Han fortsætter;

“Forbrugeradfærden kommer til at ændre sig, og vi ser i forvejen, at forbrugerbevidstheden generelt er stigende.

E-handlen kommer styrket ud af corona, og fremtiden bliver, at forbrugeren køber en stor del af deres produkter online.

Men vi tror også på, at der er skabt et rum for den specialiserede forretning til de købere, der præcis ved, hvad de går efter.

Det er dog ikke nok kun sælge lækre kvalitetsprodukter – butikken skal være et sted, hvor kunderne aktivt vil bruge deres tid og få personlig vejledning i brandets historie, værdier og produkter.”

Rykker ind på Strøget

Tilbage i januar 2020 kunne About Vintage åbne dørene til deres første fysiske butik på Nygade på Strøget.

Det er denne butik, der de kommende måneder omdannes til en pop-up store, hvor Christopher Cloos og Barons på skift flytter ind.

Første partner er Christopher Cloos, der flytter ind med både produkter og egne medarbejdere fra den 2. juni 2020.

“Vi er nødt til at skabe et rum, hvor der er plads til mere end selve købet.

Formålet for os er at skabe det rigtige udvalg med fokus på den gode service. Vi vil gerne skabe en fusionsbutik, der er gennemført tematiseret og specialiseret.

I About Vintage laver vi ure. Det er dét, vi ved noget om. Christopher Cloos laver solbriller. Det er dét, de ved noget om. Det samme gælder for Barons og deres skjorter,” siger Thomas Andersen, og fortsætter:

“Ved at skabe en foranderlig butik, der løbende udvikler sig i forhold til det specialiserede sortiment, tror vi på, at vi kan tilfredsstille oplevelseslysten hos kunderne fra besøg til besøg.

Det giver helt nye muligheder for at kunne skabe en ny type af butik til fremtiden.”

Mens Christopher Cloos tidligere har haft pop-up stores rundt om i København, er det for Barons vedkommende første gang, de er repræsenteret i en fysisk butik.

Barons slutter sig til fællesskabet på Strøget den 15. september 2020.

Del artikel

Andre læser også