Optimering af byens skilte

Skrevet af: Redaktionen

Dekoration af byens facader

I disse år bruger især storbyerne mange millioner kroner på facaderenovering, udvikling af byen og grønne områder. Alt sammen for at skabe levedygtige og fremtidssikrede bygninger og naturligvis også for at vi alle kan have en pæn by at kigge på.

Fordi byerne bliver pænere og nyere at se på, så er de såkaldte øjebæer også blevet mere tydelige og det har skabt stor debat den senere tid blandt både borgere og politikere. Med de såkaldte øjebæer menes gamle og grimme facadeskilte, som pryder mange butiksfacader rundt om i byerne og det skal der gøres noget ved nu, mener mange.

Som butik og virksomhedsejer mener mange, at man har et ansvar for dekorere sin facade, så det passer ind i det lokale bybillede, at man simpelthen skal være bedre til at blende ind i det lokale ”design” for ikke at ødelægge det bybillede der mange steder er investeret millioner af kr i at opbygge og vedligeholde. Den påstand er mange virksomhedsejere kun delvist enig i.

Som butik og virksomhed handler det om at gøre opmærksom på sig selv og sit brand, men også skille sig ud. Hvis alle facadeskilte så ens ud, ville byen både være kedelig at gå rundt i og vi ville også have svært ved at gøre ordentligt opmærksom på os selv overfor kunderne lyder det fra virksomhederne.

Men hvordan kan vi så komme videre mod en løsning som tilgodeser begge parter. At virksomhederne fortsat kan skilte så kunderne kan finde dem, at det ikke bliver de samme ensartede skilte vi ser i hele byen og at vi samtidig sikrer at byen ikke bliver ”grimmere” mens der postes mange penge i at gøre den pænere.

Løsningen kan være lovgivning på området, men det er parterne på begge sider, henholdsvis politikere og virksomhedsejere ikke umiddelbart enige om er løsningen. Det er bedre rådgivning og højere kvalitet af skiltene måske mere svaret på.

Mange steder i landet er man lykkes med at få en pænere lokal skiltning og det skyldes, at virksomhederne i højere grad anvender lokale skilte firmaer til at rådgive om udtryk, materialevalg og kvalitet i det enkelte skilt.

Når du er i markedet efter nye skilte til din virksomhed er det væsentligt at få netop den rådgivning der sikrer, at skiltene er lavet i et materiale der kan stå i mod vejr forhold og samtidig kan tiltrække opmærksomhed på en tidssvarende og elegant måde. Hele denne problematik handler nemlig ikke kun om ”grimme” skilte men også om slidte reklameskilte som bliver til øjebæer. Det vil rigtig rådgivning sikre dig imod. Dette gode råd er hermed givet videre og lad os håbe mange virksomheder tager dette til sig, så vi kan få en pænere by at kigge på.