Optimering af byens skilte

Skrevet af: Redaktionen

Dekoration af byens facader

I disse år bruger især storbyerne mange millioner kroner på facaderenovering, udvikling af byen og grønne områder. Alt sammen for at skabe levedygtige og fremtidssikrede bygninger og naturligvis også for at vi alle kan have en pæn by at kigge på.

Fordi byerne bliver pænere og nyere at se på, så er de såkaldte øjebæer også blevet mere tydelige og det har skabt stor debat den senere tid blandt både borgere og politikere. Med de såkaldte øjebæer menes gamle og grimme facadeskilte, som pryder mange butiksfacader rundt om i byerne og det skal der gøres noget ved nu, mener mange.

Som butik og virksomhedsejer mener mange, at man har et ansvar for dekorere sin facade, så det passer ind i det lokale bybillede, at man simpelthen skal være bedre til at blende ind i det lokale ”design” for ikke at ødelægge det bybillede der mange steder er investeret millioner af kr i at opbygge og vedligeholde. Den påstand er mange virksomhedsejere kun delvist enig i.

Som butik og virksomhed handler det om at gøre opmærksom på sig selv og sit brand, men også skille sig ud. Hvis alle facadeskilte så ens ud, ville byen både være kedelig at gå rundt i og vi ville også have svært ved at gøre ordentligt opmærksom på os selv overfor kunderne lyder det fra virksomhederne.

Men hvordan kan vi så komme videre mod en løsning som tilgodeser begge parter. At virksomhederne fortsat kan skilte så kunderne kan finde dem, at det ikke bliver de samme ensartede skilte vi ser i hele byen og at vi samtidig sikrer at byen ikke bliver ”grimmere” mens der postes mange penge i at gøre den pænere.

Løsningen kan være lovgivning på området, men det er parterne på begge sider, henholdsvis politikere og virksomhedsejere ikke umiddelbart enige om er løsningen. Det er bedre rådgivning og højere kvalitet af skiltene måske mere svaret på.

Mange steder i landet er man lykkes med at få en pænere lokal skiltning og det skyldes, at virksomhederne i højere grad anvender lokale skilte firmaer til at rådgive om udtryk, materialevalg og kvalitet i det enkelte skilt.

Når du er i markedet efter nye skilte til din virksomhed er det væsentligt at få netop den rådgivning der sikrer, at skiltene er lavet i et materiale der kan stå i mod vejr forhold og samtidig kan tiltrække opmærksomhed på en tidssvarende og elegant måde. Hele denne problematik handler nemlig ikke kun om ”grimme” skilte men også om slidte reklameskilte som bliver til øjebæer. Det vil rigtig rådgivning sikre dig imod. Dette gode råd er hermed givet videre og lad os håbe mange virksomheder tager dette til sig, så vi kan få en pænere by at kigge på.

Få den leveret lige til døren: Juno har præsenteret den ultimative karantæne-kage

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou
Hasselnød Juno the Bakery PR Foto
Hasselnød Juno the Bakery PR Foto

Coronakrop er blevet et ord her under Corona-karantænen.

I en tid med en hel masse utryghed, uvished og kedsomhed er vi mange, der søger mod køleskabet.

Som et snackende pendul svinger vi frem og tilbage mellem tanker som: Det er ok, det er kun lige her i karantænen.  Jeg fortjener noget godt her i den svære tid. Alle  de andre gør det jo også.

Det er helt normale tanker og ligesom EM, OL og alt andet er udskudt, så er sommerkroppen altså også udskudt til sommeren 2021 – og vi har opfundet Coronakroppen.

Læs også: Madanmelder med på visit: Derfor er Juno hovedstadens bedste bager

Juno Foto Rasmus Kramer Schou

Spis på eget ansvar

Nu har byens nok bedste bageri – Juno the Bakery på Østerbro – så begyndt at spille med unfair hold.

For nok har de altid haft verdens suverænt bedste kardemommesnurrer, men nu har de så præsenteret den ultimative karantænekage.

De kalder den: Hasselnødflødebollen.

Den består af mælkechokoladeganache, sprød nougat, hasselnøddefløde og flydende hasselnødpraline.

Den er, som alt andet i butikken, latterlig god.

Og Juno er netop også begyndt at bringe ud…åh åhhh.

Læs også: Umut går i køkkenet: Laver sin berømte drømmekageroulade Live

Emil Glaser fra Juno Foto Rasmus Kramer Schou

Og en lille podcast anbefaling

Hvis man sådan helt generelt har mange angsttanker og overspisninger i denne Coronatid, så er en anden ting som kan anbefales podcasten “Detox din hjerne“.

Den er gratis og ligger alle steder.

Detox din hjerne” har lavet 2 særafsnit om Corona og kommer på en yderst saglig og evidensbaseret måde rundt omkring alle de tanker, vi måske alle sammen går og har i denne meget mærkelige tid.

Læs også: Opråb: Støt restauranterne på de her 4 måder

Hvad: Hazelnut Creampuff
Hvor: Juno the Bakery, Århusgade 48
Hvornår: Åbner onsdag kl. 07.30

Læs også: CORONA-GUIDE: De her lokale restauranter tilbyder nu takeaway

Spis ude-hjemme: Smageriet lancerer 9 retters menu til 149 kr. med gratis levering

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou
Smageriet Familieforkælelse Menu Foto Smageriet
Smageriet Familieforkælelse Menu Foto Smageriet

Hvis der er noget vi danskere er gode til, er det at få det bedste ud af en dårlig situation.

Og i disse tider har mange heldigvis fået øjnene op for de muligheder, der faktisk ligger ligefor:

Lækker mad, vise samfundssind og hygge med den helt nære familie.

Man kan kalde det 3 fluer med ét smæk.

Smageriet Familieforkælelse Menu Foto Smageriet

NYHED: nu fra 4 kuverter

Smageriets dygtige kokke har også været hurtige til at omstille sig.

De har netop udviklet denne helt nye Familie-forkælelses-menu, som består af intet mindre end 9 retter til bare 149,- (se hele menuen i bunden af artiklen).

På den måde slipper man for at stå hele dagen i køkkenet, og man får en oplagt hyggestund med familien, når man spiser ude – hjemme.

Og Familie-forkælelses-menuen kan faktisk bestilles helt ned fra 4 kuverter – når vi nu alligevel skal være sammen, hver for sig.

Som et særligt tilbud kører Smageriet med gratis levering til kunder i København, Odense og Aarhus, når man bestiller telefonisk på 7015 1030. (Se postnumre i bunden af artiklen.)

Smageriet Familieforkælelse Menu Foto Smageriet

Så her har du løsningen på tidspres

Tiden er som altid en faktor – måske især i øjeblikket.

Mange børnefamilier er nemlig tilmed røget ind i travlt dobbeltarbejde.

Arbejdet skal ikke bare passes hjemmefra, men børnene skal også hjemmeundervises, og så er tid til madlavning måske lidt presset.

Heldigvis kunne løsningen faktisk ikke være lettere:
Smageriet leverer i hele landet (fastland & brofaste øer) og menuen kan bestilles til alle ugens dage fra 4 kuverter.

Menuen leveres kold – og skal blot varmes og anrettes –  ingen indkøb, intet spild, ingen returservice.

✔️ Beefsalad af okseinderlår med sesam, chili og honning
✔️ Kyllingespyd med sweet chili
✔️ Minitærte med chorizo og salturt
✔️ Mini-samosa med kylling tikka masala
✔️ Babyspinat med agurk, melon, salatost toppet med hasselnødder
✔️ Tomatsalat af cherrytomater og mozzarella vendt med persilleolie
✔️ Små bagte kartofler med citron, grana padano og persilleolie
✔️ Stenovnsbagt baguette
✔️ Chokoladebrownie med vaniljecreme

Hvad: Smageriets nyhed ‘Familie-forkælelses-menu’ med 9 lækre retter
Hvor: Leveret lige hvor du vil i hele Danmark (fastland & brofaste øer)
Hvornår: Præcis når det passer dig – alle ugens dage
Hvor meget: 149,- pr. kuvert (ex. miljøtillæg & transport) Gratis levering gælder ved telefonisk bestilling – på 7015 1030
Hvordan: Læs mere lige her

*Tilbuddet om Gratis levering gælder i følgende postnumre:
1050 til 2930, 4200, 5000​, 5200​, 5210​, 5220​, 5240​, 5260​, 5270​, 5290​, 5320​, 5491, 8000 til 8390 (undtaget 8305), 8520.

Smageriet Familieforkælelse Menu Foto Smageriet

Trist melding: Michelin-restauranterne Kadeau begærer konkurs

Skrevet af: Michael Qureshi
PR-foto
PR-foto

Det var i februar, at Kadeau-restauranterne i København og på Bornholm hentede Michelin-stjerner på scenen i Norge.

Kadeau i København fik igen to stjerner, mens den på Bornholm hentede en.

Men nu er glæden drastisk vendt til det værst tænkelige.

Corona-krisen kræver nemlig sit første store offer på den københavnske restaurant-scene.

Koncernen bag Kadeau-restauranterne har nemlig begæret konkurs. Det skriver Finans tirsdag morgen.

“Vi har været nødsaget til at kaste håndklædet i ringen og begære os selv konkurs. Den her krise (coronakrisen, red.) har ramt os på det værst tænkelige tidspunkt,” siger direktør Magnus Klein Kofoed til Finans.

Likviditet var i bund

Han begrunder det blandt andet med, at vinteren var hård ved restauranternes omsætning, så man var helt i bund på likviditeten.

Ifølge Finans har Kadeau-koncernen kæmpet med millionunderskud de seneste år, og de har bl.a. Lukas Forchhammer, forsanger i Lukas Graham, med i ejerkredsen.

Men lige nu er det ikke meget værd, da Corona-krisen er for uoverskuelig.