MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedsbrevet.

Vandt i Løvens Hule: Nu laver 14-årige Julius is til landsholdet

Af André Bentsen
Julius Van Overeem er kendt for at lave en Ægte Københavner til Frems fans. Nu har han også lavet isen Dannebrog til landsholdets fans. Foto: Presse
Julius Van Overeem er kendt for at lave en Ægte Københavner til Frems fans. Nu har han også lavet isen Dannebrog til landsholdets fans. Foto: Presse

Mange kender Julius Van Overeem fra Løvens Hule, hvor han som den yngste deltager vandt både rådgivning og tilbud om at penge.

Nu tager den dengang kun 14-årige iværksætters eventyr, der startede med en slikbod på BK FREMs stadion, en rød-hvid drejning.

Julius Van Overeem har nemlig haft travlt siden besøget i hulen.

For selvfølgelig er det ikke kun københavnerne, der skal have en Ægte Københavner, som han lancerede tidligere i år.

Danskerne skal også have en helt særlig Dannebrogs-is, når herrelandsholdet tørner ud til EM 2024.

Og ja, den kan købes i alle 7-Eleven i Danmark. 

MigogKbh har flere gange set Julius knokle på det lille stadion i Sydhavnen, og det er tydeligt, at der er styr på alt fra slushicemaskine til franchisekoncepter og momsregler,

Faktisk så meget, at selvom det kun er få måneder siden, at han fik idéen til en landsdækkende is, så kan den allerede købes fra onsdag 5. juni i alle 7-Elevens 175 butikker.   

Julius åbnede sin første bod på Frem Stadion dagen efter sin 13-årige fødselsdag og har siden været fast inventar. Foto: Privat

Et meningsfuldt samarbejde

Julius har altid vidst, at han ville være iværksætter, og hans forældre måtte i et stykke tid holde ham lidt tilbage, fordi det hele gik for hurtigt.

Hans bod fik tvillinger i Brøndby og Hvidovre, og siden fulgte besøget i Løvernes Hule og den ægte københavner-is.

Men han manglede en partner til at gå landsdækkende.

For 7-Eleven var det et oplagt samarbejde og præcis den slags samarbejder, kæden leder efter. 7-Eleven har intensiveret fokus på at bruge deres landsdækkende netværk af butikker til at hjælpe iværksættere på vej.

“Vi har tidligere haft gode oplevelser med at arbejde med mindre start-ups, der har et godt produkt,” fortæller Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven. 

I Løvens Hule fik Julius alt, hvad han bad om, men endte alligevel med at takke nej til pengene. Foto: Privat

“Julius han knokler, han har lavet en is til alle danskerne, og for os giver det enormt meget mening, både samfundsmæssigt og som mennesker, at hjælpe ham ud på markedet med Dannebrogs-isen i vores butikker. Og heldigvis var vores samarbejdspartner, Frisko, hurtige til at sige ja til at bakke ideen op med plads i deres fryser,” fortsætter Maria Gervig.

Vil være på alle danske fodboldstadier

Ligesom BK Frem allerede er rykket op i 2. division inden sæsonafslutningen, har Julius heller aldrig været i tvivl om, at rejsen skulle fortsætte.

”Jeg ville gerne lave noget til folk uden for Valby. Med 175 butikker fordelt over hele Danmark er 7-Eleven oplagt,” fortæller Julius, der glæder sig ekstremt meget til at spotte den første på gaden, som går rundt og spiser ’hans’ is.

Siden deltagelsen i Løvens Hule har Julius ud over samarbejdet med 7-Eleven arbejdet intensivt på at udvikle et franchisekoncept, så andre på hans alder kan åbne deres egen bod.

Han har dog ikke glemt, hvor det hele startede:

“Tak allesammen. Uden jeres opbakning var jeg aldrig nogensinde nået så langt og fået muligheden for at få en is ud i hele Danmark, og til alle danskere rundt om i Kongeriget,” skriver energibomben i den lokale fangruppe.

Målet er da også at være på alle danske fodboldstadier i Superligaen, 1. og 2. division.

Del artikel


Top 3 i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

Læs i kategorien

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Læs i kategorien