Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Gør tingene anderledes – Alt andet end en almindelig bank

Af Michael Qureshi

Man kan godt klare lugten i bageriet, når det kommer fra populære Emmerys.

Når man først træder ind i kædens bageri- og kaffebar ved Nørreport tænker man ikke umiddelbart bank. Her sidder mange studerende i studiegrupper med deres kaffe, bagværk og computere.

Andre sidder og hygger sig i deres fritid, og businessfolk henter en hurtig kaffe to go. Men denne Emmerys er faktisk noget helt særligt.

Hvis man bevæger sig ovenpå, så opdager man faktisk, at bygningen i virkeligheden er en bank. Arbejdernes Landsbank har udfordret tesen omkring det at være en klassisk bank.

Ny måde at være bank på

Banken vil blot gerne høre, hvad danskerne tænker, og en oplagt mulighed for at finde ud af det er at spørge nogle af de cirka 300 gæster, der hver dag kommer i loungen.

Konceptet kalder de for AL2 og er en ny måde at være en bank på i Danmark.

Når man ser den form for tankegang fra noget så traditionsbundet som bankverdenen, så forstår man egentlig godt, hvorfor Arbejdernes Landsbank er kåret til danskernes foretrukne bank 11 år i træk.

Stoltheden skinner også igennem hos de ansatte, uanset om man besøger filialen ved Nørreport med Emmerys i underetagen eller den på Enghave Plads.

Det kommer også til udtryk i Voxmeters årlige og uafhængige undersøgelse er uden sidestykke Danmarks største og mest dybdegående kundeundersøgelse, og Arbejdernes Landsbank er placeret på førstepladsen hele 11 år i træk.

Det er en bedrift uden sidestykke i tider, hvor banker godt kan få lidt skarpe hug i medierne.

Nærværende lokalt i bydelene

Arbejdernes Landsbank har ganske vist godt fat i danskerne i hele landet, men det er netop også den lokale følelse, som gør dem nærværende selv i en by som København. For ganske vist er Hovedstaden en stor størrelse, men der er man jo så helt nede i de enkelte brokvarterer.

“Grunden til at vi bliver ved med at vinde den pris, er vores nærværende, personlige og ansvarlige rådgivning. Det er i hvert fald nogle af de punkter, som bliver fremhævet i undersøgelsen af kunderne,” lyder det fra Ulrik Stærmose, som er forretningsdirektør i Arbejdernes Landsbank i København.

“Vi er en bank, der mener det alvorligt, når vi siger, at vi er nærværende.

Så selv om vi naturligvis også tilbyder online møder og digitale løsninger, vil vi stadig gerne møde kunderne personligt og lære dem at kende, for på den måde at kunne rådgive dem bedst.”

Tænker anderledes og ud af boksen

Arbejdernes Landsbank er også kendte for at tænke ud af boksen og forsøge at være mere end en bank.

Det er faktisk ikke kun i København, hvor man gør det anderledes som tilfældet er med Emmerys ved Nørreport. I  Aarhus finder man blandt andet en filial, hvor underetagen er Espresso House.

Her driver de bank på en mere uformel måde med fokus på at være åbne. Åbne for nye ideer. Åbne for omverdenen. Åbne i weekenden. Og åbne for alle – ikke kun eksisterende kunder, men også for alle andre, der ønsker at hænge ud, drikke en kop kaffe eller deltage på et anderledes event, holde et møde eller koble sin pc til Wi-fi.

Udover traditionel rådgivning er events, udforskning af ideer og test af nye koncepter også en del indholdet i AL², og alle er velkomne til at deltage.

For i en verden, hvor alting bliver mere og mere digitalt, mener Arbejdernes Landsbank at det er vigtigt, stadig at mødes og se hinanden i øjnene – i nogle rammer, som er nyskabende og anderledes. Og gerne på en uhøjtidelig måde.

I årets første halvår fik man en kundetilgang på 7.000 i hele landet, men også lokalt rykker Arbejdernes Landsbank her i København med stor kundefremgang.

“Vi er hamrende stolte over, at vi i første halvår har haft en nettotilgang på over 7.000 nye kunder.

Det er supergodt gået af alle bankens medarbejdere, der til trods for meget svære arbejdsbetingelser de seneste måneder har været klar og tilgængelige i alle vores filialer landet over til at byde de nye kunder velkomne,” siger ordførende direktør, Gert R. Jonassen.

Kan tale med om det lokale

Det har også stor betydning for kunderne, når kunderådgiveren kan tale med om de spændende byggerier i København. Om Valby er et godt valg til næste huskøb. Om den nye gode sushi-restaurant på Vesterbro.

Det handler om at være i øjenhøjde, og selv om Arbejdernes Landsbank er en landsdækkende bank, så er man utrolig fleksible i de lokale filialer for at hjælpe og rådgive kunderne bedst muligt.

Det vidner det seneste tiltag fra Arbejdernes Landsbank også alt om. Her kan man booke et boligmøde med en times varsel. Det vil sige, at hvis man er blevet forelsket i drømmehuset eller pludselig står med den perfekte grund, så kan man altså hurtigt få en snak med banken.

Senest 24 timer senere får man svar på, om boligen kan blive din.

Det komplekse skal forklares forståeligt

“Vi er også en bank, der prøver at gøre det enkelt og nemt for kunderne, og derfor gør vi os altid stor umage for at forklare det komplekse på en let og forståelig måde.

Det mener vi, er den eneste måde, man kan være ansvarlig og troværdig på.

For på den måde sikrer man sig, at kunden ikke føler sig presset til at købe et produkt, som vedkommende ikke forstår,” lyder det fra Arbejdernes Landsbank.

Hvis du vil vide mere om at blive kunde i Arbejdernes Landsbank – kan du læse mere her: www.al-bank.dk

Nu har du mulighed for at vinde et personligt portræt af dig og din familie til en værdi af 3.000 kr. Gå ind på www.al-bank.dk/personlig og deltag i konkurrencen.

Del artikel

Andre læser også