MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Bæredygtig mode og shopping

Af Annoncør

Du kan stadig shoppe bæredygtig mode som blandt andet jeans, badetøj og lækre kjoler fra NA-KD både i fysiske butikker i København, der forhandler varer fra NA-KD, som bl.a. Magasin (Rødovre, Lyngby, Kgs. Nytorv) og Kings & Queens (København Fields, Fisketorvet), og på nettet. 

Det svenske modebrand NA-KD, der åbnede deres midlertidige pop up-butik med modetøj til kvinder i Købmagergade i København i november 2019, lukkede som planlagt deres butik igen, efter julesalget var overstået, og de havde opnået deres mål, som var at opbygge brandet i Danmark. 

NA-KD lancerede deres første kollektion med mere bæredygtige materialer i november 2019. Og mindre end et år senere var over 45 % af alle deres nye produkter fremstillet af mere bæredygtige materialer.

NA-KD har næsten fordoblet sit salg siden 2019 og er nu blandt de hurtigst voksende virksomheder i Europa – med over 1.000 forhandlere verden over.  De slår nye rekorder hver måned og fremstår som en af verdens førende inden for bæredygtig mode og e-handel. 

NA-KD`s hjemmeside havde over 250 millioner besøgende i 2020, og deres sociale medier vokser hurtigt – med over fire millioner følgere.

 

Bæredygtig mode med visioner og mål

Fotos af Nathan Cowley fra Pexels

 

NA-KD, der udtales som ”naked” og betyder nøgen på engelsk, signalerer brandets identitet, der bygger på ”Den nøgne sandhed”. Med andre ord satser NA-KD på gennemskuelighed og ærlighed, så forbrugere får præcis dét, de ser; skandinavisk, ukompliceret design af høj kvalitet til gennemskuelige priser. 

Modebrandet udtrykker det sådan i deres missionserklæring; Vi ønsker, at fremtidens mode skal være baseret på lighed, mangfoldighed og en dyb respekt for naturen. For at komme dertil, vil vi bruge vores kreativitet, smidighed, masser af energi og et ærligt og åbent forhold til vores kunder.

Virksomhedens vigtigste mål for 2025:

  • Klimaneutral i 2025 ved at udligne det, vi ikke har været i stand til at reducere.
  • 50 % reduktion af emissioner pr. solgt produkt sammenlignet med 2020.
  • 80 % af kunderne opfatter NA-KD som et brand “der fejrer lighed og mangfoldighed”.
  • 100 % mere bæredygtige materialer.
  • Fabrikker repræsenterer 50 % af vores udgifter i konkrete sociale initiativer i bæredygtighed.
  • Opnå fuld transparent forsyningskæde for 80 % af vores produktion.
  • Gøre det muligt for kunderne, at forlænge levetiden af ​​5 M beklædningsgenstande. via cirkulære initiativer.
  • En afbalanceret repræsentation af KVINDER / MÆND / NONBINÆRE gennem organisationen; både fra et funktionelt og ledelsesmæssigt perspektiv.

 

Miljøvenlig emballage og fragt

Som et e-handelsmærke støtter NA-KD alle ændringer i retning af en mere bæredygtig transportbranche i overensstemmelse med deres mål om at være klimaneutral i 2025.

Med over en million kunder over hele verden sender NAKD en masse ordrer hver dag. Derfor klimakompenserer virksomheden al deres transport og er ikke tilfredse, før de har gjort alt, hvad de kan, for at minimere drivhusgasemissionerne.

Virksomheden pakker derfor øreringe, solbriller og alle andre sårbare genstande ind i bæredygtigt papir, delvist fremstillet af hurtigt voksende græs. Og desuden er alle forsendelsesposer fra NA-KD er fremstillet af 100% genbrugsplast og alle papkasser er fremstillet af FSC-certificeret papir.