Bilreklame – fra kedelig til farverig

Skrevet af: Redaktionen

Bilreklamer i vækst

Dette er sponseret indhold

Går man en tur rundt i byen, syntes mange nok at man drukner i reklamebudskaber, faktisk så meget at man syntes at tænke, hvorfor bliver virksomheder dog ved med at købe reklameplads i bybilledet, vi bliver efterhånden så overeksponeret, at de fleste vel ikke engang registrerer dem længere eller hvad?

Vi har i mange år været vant til at taxaer, som fortsat er en stor del af bybilledet, havde reklamer, at busser, som er en endnu større del af byen, havde reklamer. De bliver set meget, så derfor giver det umiddelbart også mening, at der skal sidde et budskab, som mange ser. Mobile reklamemedier er et hit, så selvfølgelig giver det mening. Men det er der andre der også har fundet ud af nu, eller faktisk har kopieret igennem mange år og i disse år er der virkelig vækst på dette område, altså bilreklamer.

Mange virksomheder ser en fidus i at gøre reklame for deres firma eller deres produkter på de biler der har kørende rundt i bybilledet. Det virker nærmest logisk, med førnævnte proven case på busser og taxaer i mende. Det nye er dog mængden af bilreklamer og udformningen. Virksomheder stiller i dag større krav til især det kreative indenfor bilreklamer, fortæller Morten Krogh der er Direktør i Kellmann Reklame, som er en af de førende virksomheder indenfor Skilte og Bilreklamer herhjemme. Alle vil skille sig ud og ikke kun have sit logo eller budskab bredt ud til mange når de kører rundt, det skal, som alle andre reklamer, gerne skille sig ud, så det lige netop er deres reklame man husker, hvilket jo giver rigtig god mening. Hele branchen oplever et boost i disse år på netop de kreative løsninger og det stiller krav til den kreative indsats og her er det klart de skilte virksomheder der bedst evner at tiltrække de bedste hoveder, som vinder, fortæller Morten Krogh.

Men det er ikke kun for reklamens skyld, at virksomhederne ser fidus i at benytte sig af bilreklamer. Folien der anvendes har nemlig en beskyttende effekt på bilens lak. Det betyder med andre ord, at der hvor folien er monteret, kan lakken ikke modtage overfladiske ridser eller anden småskade og derfor holder bilen også en højere værdi ved salg eller aflevering ved endt leasing og det er der mange virksomheder der, ikke overraskende, er meget begejstrede overfor.

For få år siden blev det lovpligtigt at alle gulplade biler skulle have cvr nr reklame på bilen. Det tiltag gav anledning til, at mange virksomheder benyttede lejligheden til at gå skridtet videre og større og mere kreative reklame løsninger på bilerne. Nu er det således ikke kun cvr nr, logo og web adresse der pryder bilerne, men nu er det større dele af bilen der er dækket af navn eller relevante budskaber i kombination med mange farver og motiver, netop for at skille sig ud, positivt.

Der er således ikke tegn på, at dette boom vil aftage, tværtimod vil virksomheder landet over, også for fremtiden tænke mere over og tænke mere kreativt når det kommer til bilreklamer. Ifølge Morten Krogh fra Kellmann Skilte, så er det rådgivning, kreativ sparring og ikke mindst de rigtige materialer, som skal sikre den bedst mulige bilreklame løsning.

Så vi skal vende os til flere farvestrålende biler i bybilledet, men måske det også er bedre end eks. slidte og forældede lysskilte rundt omkring i vores bybillede.

Shop unikke julegaver: Cool designmarked popper op midt i København

Skrevet af: Camilla Lützhøft Stahlschmidt
Foto: PR
Foto: PR

Hvis du ikke allerede har sørget for at få julegaverne til familie og venner i hus, er der hjælp at hente midt i København i weekenden 14.-15. december.

Det populære designmarked FindersKeepers popper op i en juleudgave, og her kan du finde alverdens unikke sager, som både store og små kan få i julegave.

FindersKeepers er et tilbagevendende marked, hvor upcoming designere og iværksættere udvælges og inviteres til at sælge deres kreationer og fortælle nysgerrige købere, hvordan varerne bliver til.

Man kan møde alt fra keramikere til tøjdesignere og opfindere, og udvalget af boder varierer fra gang til gang, så selv om man har besøgt FindersKeepers før, er der god grund til at kigge forbi igen.

Læs også: Tag på shopping hos naboerne: Guide til Malmøs gode shoppingcentre

Foto: PR

Grafik, smykker og lakridser

Denne gang er det Kulturhuset Indre By, der danner rammen om markedet.

I boderne kan du blandt andet købe børnegrej og tøj til de mindste, smykker og accessories til kæresten eller blomster og lækre cremer til andre, der skal forkæles.

Du kan også finde udsmykning som grafiske tryk og malerier til hjemmet, lige som at der vil være vaser og tekstiler.

Nogle af varerne kan spises eller drikkes, og du kan eksempelvis købe gourmet-lakridser, hvis du skal bruge en god værtsgave til en bekendt i julen.

Læs også: Cool og komfortable stiletter: Roccamore åbner lækker butik i Indre by

Julebanko støtter en god sag

Da julen er lige om hjørnet, sørger FindersKeepers denne gang for ekstra julehygge på markedet.

Det betyder, at man flere gange i løbet af såvel lørdag som søndag kan deltage i julebanko og være heldig at vinde fede præmier. Overskuddet fra bankospillet går til Red Barnets arbejde for udsatte børn.

Markedet er åbent fra klokken 11 til 17 begge dage.

Entrébilletter koster 25 kroner, hvis du vil have adgang en enkelt dag, mens en weekendbillet kan købes for 35 kroner.

Se mere på Facebook.

Hvad: FindersKeepers
Hvor: Kulturhuset, Charlotte Ammundsens Pl. 3, København K
Hvornår: 14. og 15. december 2019 kl. 11-17

Læs også: Åbner på stribe nu: Her er de hyggelige julemarkeder i København

Julekalender-stjerner i København: Få en autograf og et billede med Tinka og Lasse

Skrevet af: Michael Qureshi

Lige nu ser over en million danskere med hver dag i december, når Tinka skal forsøge at vinde Kongespillet.

Årets helt store julekalender-hit er uden sammenligning Tinka og Kongespillet på TV 2.

Det er anden sæson af det hyggelige og spændende juleeventyr, der første gang løb over skærmen i 2017.

Burhan G synger titelsangen til Tinkas Juleeventyr, der har fået skabt et stort jule-univers i danske familiehjem.

Tinka og Lasse gæster Nørrebro

Nu kan du tage hele familien på slæb og møde tv-stjernerne, når Tinka og Lasse besøger Ford Andersens Biler i FordStore på Nørrebro.

“Vi får besøg af seriens hovedpersoner Tinka og Lasse, som skriver autografer til alle børn.

Du kan også få taget et billede eller selfie i vores Tinka-univers.

Har du købt en julekalender fra TV 2 kan du også farvelægge emblemet fra indstikket, tage den med og vise til en medarbejder. Så modtager du en nissehue magen til Tinkas!

.. og ingen jul uden lidt sødt. Vi serverer lidt lækkert til ganen, så tag hele familien med til Julestue i FordStore København,” lyder det.

Arrangementet er gratis.

Det sker på lørdag d. 14. december kl. 10.30-12.00 hos FordStore København. Du finder dem på Rovsinggade 78, 2200 Kbh N.

Du kan læse mere om eventet her

Anbefaling: En af Københavns mest oversete restauranter ligger….på en færge

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou
Restaurant Sjø på Oslofærgen Foto Rasmus Kramer Schou
Restaurant Sjø på Oslofærgen Foto Rasmus Kramer Schou

Vejen til glade gæster går igennem maven.

Noget tyder i hvert fald på, at flere får øjnene op for, hvor vigtigt god mad er for en god gæsteoplevelse.

Zoo har det seneste år satset stærkt på gastronomi og åbnet 3 klasserestauranter, Tivoli har åbnet Tivoli Food Hall og så er der Oslo-båden.

Den har i en menneskealder været synonym med tax-free og lidt hurtig mad til børnefamilierne.

Men også her har de i dén grad opgraderet på den kulinariske front – og det med stor succes.

Læs også: Spis med en panda: Her er Zoo’s 3 nye klasse-restauranter

Restaurant Sjø på Oslofærgen Foto Rasmus Kramer Schou

Noma kok i køkkenet
Sidste år satte den kendte Norgesfærge et ambitiøst projekt i søen – nemlig at vende skuden i ren gastro-forstand.

De hev fat i Søren Westh, som tidligere har været souschef på Noma, og fik ham til at udarbejde en helt ny restaurant – og ambitionen er at få Danmarks første flydende Michelinstjerne.

Den kom til at hedde Sjø, og er noget så særligt som en flydende gourmetrestaurant.

Herinde serverer de skandinaviske retter med inspiration fra den lokale natur, som man møder på sin vej mod Norge.

Læs også: Guide: Her er 4 perfekte romantiske get-aways tæt på København

Restaurant Sjø på Oslofærgen Foto Rasmus Kramer Schou

Når Kronborg er om bagbord
Udsigten er mildest talt spektakulær.

Sjø er placeret med store panoramavinduer i Oslofærgens bagbordsside, hvilket betyder, at man fra København til Oslo har den smukke danske kyst glidende for sine øjne i solnedgang, mens man styrer mod Kronborg.

Sjø er en nordisk restaurant med fokus på minimalisktisk og elegant design. Her er dug på bordene, opmærksom service og siddekomforten er høj.

Men aftenenes store stjerne er selvfølgelig maden.

5 retter fås for meget rimelige 500,- og går man planken ud og bestiller ‘Rejsen’ med 7 retter, velkomstchampagne, vinmenu, vand, kaffe og sødt skal man af med 1500,- Børn spiser til halv pris.

Ligesom alt andet alkohol på Oslofærgen er vin toldfrit – noget der kan ses på priserne i menuen, og tjenerne skænker gavmildt i glassene.

Læs også: Guide: 10 restauranter med udsigt i København

Hvad: Restaurant Sjø
Hvor: Oslofærgen, Dampfærgevej 30
Hvornår: Afgang hver dag kl. 16.30
Hvor meget: 5 retter til 500,-
Hvordan: Læs mere her og se menuen

Bange for at misse nyt om Kbh? Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt.
Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram