MigogKbh Nyt 👋

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.📆💎
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh. 🍣🎺
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.💰👌

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Kan du høre det?: Bus 1A og 6A og Coca-Cola har samme lyd

Af Mathilde Mågård Hansen
Foto PR
Foto PR

Hvad har bus 1A, bus 6A og en Coca-Cola til fælles?

Ikke meget tænker du måske, men prøv så lige at lytte lidt bedre efter.

I disse dage kan du se nogle helt særlige busser køre gennem byen, og det projekt står to studerende fra DMJX bag.

Læg mærke til lyden

Næste gang du ser linje 1A og 6A køre gennem København, så læg mærke til lyden, når den standser.

Hvis du får associationer til en Coca-Cola, der bliver åbnet, er du ikke helt gal på den.

To studerende har nemlig vundet en kreativ konkurrence og har fået muligheden for at føre deres geniale idé ud i livet.

Derfor kan man nu se en helt særlig udgave af bus 1A og 6A køre gennem Københavns gader.

Forestil dig lyden af linje 1A og 6A, når den standser ved et stoppested – og så lyden af en Cola-Cola, der bliver åbnet… Så har du svaret på, hvad bussen og en Coca-Cola har tilfælles.

Tsshh, siger de begge!

Foto PR

Konkurrence for studerende

For Ellen Gregersen og Morten Kristiansen, der er studerende på DMJX, Kreativ Kommunikation, i København, var det ikke svært at koble de to lyde, da de deltog i en stor, kreativ konkurrence på deres studie.

Idéen er genial i sin totale enkelthed – og den gik rent ind hos juryen. Ud af 42 bidrag fra studerende valgte en jury de fem bedste, hvor Ellen og Mortens idé endte med at løbe afsted med den fornemme førsteplads.

Efterfølgende valgte Coca-Cola at realisere idéen, og derfor kan man i disse dage opleve det den helt særlige Coca-Cola bus på linje 1A og 6A.

”Vi blev meget glade for at vinde konkurrencen. Det er i sig selv stort, fordi vi kæmper med mange super kreative studerende. Det er en benhård konkurrence, og vi har brugt mange timer på at komme frem til den helt rigtige bus.

Men selvom man vinder, er der ingen garanti for, at det brand, man arbejder med, vil arbejde videre med idéen.

At Coca-Cola sagde ja til at realisere vores idé er helt uvirkeligt. Det er en vild oplevelse at se vores idé køre gennem byen,” fortæller Ellen, som sammen med Morten er utrolig stolte af, at deres idé nu er blevet til virkelighed.

Bange for at misse nyt om Kbh? Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt.
Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram