Deres photo booth er blevet festernes midtpunkt: Sådan startede Myselfie eventyret

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Et selfie.

En af tidens største, virale tendenser og noget, som de fleste har gjort eller måske endda gør til dagligt.

Selfie-kulturen er vokset stødt de seneste år, men nu er det ikke længere kun på smartphones, at tendensen bruges flittigt.

Faktisk har to barndomsvenner gjort en succesfuld virksomhed ud af selfie-kulturen – og i dag er det nok også de færreste, der ikke er stødt på en MySelfie photo booth til enten bryllupper, konfirmationer, julefrokoster eller andre særlige begivenheder, som man ønsker at forevige.

Især her i København boomer myselfie-trenden til alle slags arrangementer.

“MySelfie er afløseren for dengang, man brugte et engangskamera,” fortæller Thomas Bennedsen, der sammen med sin ven Peter, står bag techvirksomheden.

“Vores vision er at skabe glæder og minder mellem mennesker.

Ét er glæden over det endelige produkt, men vores maskine er lige så meget en gimmick, hvor folk har det sjovt sammen og finder sammen på tværs af generationer og tilhørsforhold.”

Foto: Myselfie

Sådan fungerer det

MySelfie er kort fortalt en photo booth, der nemt bestilles online, hvorefter modtageren får tilsendt en kasse indeholdende kamera, stativ, returlabel samt 31 sjove rekvisitter på pinde.

MySelfie er nem at sætte op, hvor end du ønsker den, og så er det altså ellers bare at gå fotoamok. Billederne tages i skarp HD-kvalitet og uden begrænsning på, hvor mange billeder man kan tage.

… så måske ender det endelige album endda med at være mere skarpt end dine egne minder fra aftenen.

Foto: Myselfie

Fra iPad til MySelfie

Bag MySelfie står Thomas og Peter, der kender hinanden tilbage fra barnsben.

Idéen til virksomheden opstod, da Thomas for år tilbage arbejdede som DJ, og i den forbindelse delte billeder fra nattelivet på hans hjemmeside.

“Vi fandt jo ud af, at vi skulle have folks skriftlige accept for at måtte dele billederne. Det var et problem, for siden havde brug for trafikken.

Så kom jeg til at tænke på, om løsningen kunne være, at folk tog billeder af sig selv?” fortæller Thomas til MigogKbh.

“Vi besluttede os for at prøve for sjov og satte en iPad op til festen, som folk kunne tage selfies med – og det gik helt amok! Den første aften tog enheden 1200 billeder, hvilket var helt exceptionelt i forhold til de 200 billeder, vi selv plejede at tage.”

Og dermed var grobunden for MySelfie altså lagt.

I 2011 besluttede Thomas sig for at satse benhårdt på udvikling af virksomheden, før en eventuel konkurrent bød ind med en kopi – og det lykkedes.

I 2015 var MySelfie officielt kommet til verden, hvilket passede perfekt med, at Thomas’ ven Peter trængte til at komme på nye eventyr – og så var drømmeduoen skabt.

“Jeg har før set Peters kæmpe passion for det, han laver, og han går altid kompromisløst ind i projekter.

Vi har også siden fundet ud af, at vi supplerer hinanden enormt godt, og i 2016 blev han derfor også medejer af virksomheden,” fortæller Thomas.

Foto: Myselfie

Det store gennembrud på tv

I 2018 blev MySelfie-familien dog endnu engang udvidet, da Thomas og Peter kastede sig selv for løverne i DR’s tv-succes Løvens Hule.

Det var et par nervøse iværksættere, der gik ind i hulen, men blot 45 minutter efter trådte de ud med 1 million kr. på lommen og et fuldtalligt investerhold på hele fem sultne løver – for bare anden gang i programmets historie.

Det var især den vilde omsætning fra 2018 på 3 millioner kroner, der imponerede investorerne.

Dette endte med at koste Thomas og Peter 25 procent af deres hjertebarn, men siden er det også kun gået i én retning: Opad.

I dag består MySelfie af 9 fuldtidsansatte og 5 deltidsansatte, hvoraf en andel af dem i øjeblikket arbejder intensivt på at indtage det tyske marked.

“Det bliver en kæmpe udfordring, men vi har besluttet, at det skal lykkes,” siger Thomas med et grin.

“Nu går vi all-in med ansættelse af tyske medarbejdere, og så er det ellers bare med at klø på. Planen er selvfølgelig, at landegrænserne skal udvides yderligere i fremtiden.”

Foto fra Løvens Hule programmet

Lysten til at tage billeder forsvinder aldrig

Fremtiden for MySelfie ser altså umiddelbart lys ud – men fremtiden inden for tech er svær at forudse, og hvem ved om selfies stadig trender lige så meget om 10 år?

Thomas er ikke bekymret.

“Grundlæggende er jeg sikker på, at vi har en lang levetid.

Det havde engangskameraet også, og generelt ligger lysten til at tage billeder så dybt i os, at jeg heller ikke frygter, at den forsvinder,” forklarer han.

Det betyder dog ikke, at der ikke er tænkt i nye selfie-baner.

“Vi forsøger så vidt muligt at positionere os inden for forskellige trends. Instagram og Snapchat udvikler sig hele tiden og får nye, sjove features – det gør vi også.”

Selve teknologien er selvsagt en stor del af MySelfie, men faktisk oplever Thomas, også stigende efterspørgsel på noget langt mere “gammeldags”.

“Vi udvikler hele tiden på MySelfie’s teknik, og det skal først og fremmest gå stærkt, så alle kan nå at få prøvet boksen på sådan en aften.

Men med tiden har vi også erfaret, at oplevelsen bagefter er vigtig for kunden. De får naturligvis tilsendt alle billederne digitalt, men vi tilbyder også, at billederne kan printes som fotobog.

Det er blevet enormt populært at få billederne fysisk, og det bekræfter os endnu engang i, at vi har succes med det allervigtigste:

At vi kan være med til at skabe uforglemmelige minder mellem mennesker – og det er det allervigtigste for os,” slutter Thomas.

Du kan booke en Myselfie Photo Booth til måske de kommende julefrokoster eller nytårsfesten her

Julekalender-stjerner i København: Få en autograf og et billede med Tinka og Lasse

Skrevet af: Michael Qureshi

Lige nu ser over en million danskere med hver dag i december, når Tinka skal forsøge at vinde Kongespillet.

Årets helt store julekalender-hit er uden sammenligning Tinka og Kongespillet på TV 2.

Det er anden sæson af det hyggelige og spændende juleeventyr, der første gang løb over skærmen i 2017.

Burhan G synger titelsangen til Tinkas Juleeventyr, der har fået skabt et stort jule-univers i danske familiehjem.

Tinka og Lasse gæster Nørrebro

Nu kan du tage hele familien på slæb og møde tv-stjernerne, når Tinka og Lasse besøger Ford Andersens Biler i FordStore på Nørrebro.

“Vi får besøg af seriens hovedpersoner Tinka og Lasse, som skriver autografer til alle børn.

Du kan også få taget et billede eller selfie i vores Tinka-univers.

Har du købt en julekalender fra TV 2 kan du også farvelægge emblemet fra indstikket, tage den med og vise til en medarbejder. Så modtager du en nissehue magen til Tinkas!

.. og ingen jul uden lidt sødt. Vi serverer lidt lækkert til ganen, så tag hele familien med til Julestue i FordStore København,” lyder det.

Arrangementet er gratis.

Det sker på lørdag d. 14. december kl. 10.30-12.00 hos FordStore København. Du finder dem på Rovsinggade 78, 2200 Kbh N.

Du kan læse mere om eventet her

Anbefaling: En af Københavns mest oversete restauranter ligger….på en færge

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou
Restaurant Sjø på Oslofærgen Foto Rasmus Kramer Schou
Restaurant Sjø på Oslofærgen Foto Rasmus Kramer Schou

Vejen til glade gæster går igennem maven.

Noget tyder i hvert fald på, at flere får øjnene op for, hvor vigtigt god mad er for en god gæsteoplevelse.

Zoo har det seneste år satset stærkt på gastronomi og åbnet 3 klasserestauranter, Tivoli har åbnet Tivoli Food Hall og så er der Oslo-båden.

Den har i en menneskealder været synonym med tax-free og lidt hurtig mad til børnefamilierne.

Men også her har de i dén grad opgraderet på den kulinariske front – og det med stor succes.

Læs også: Spis med en panda: Her er Zoo’s 3 nye klasse-restauranter

Restaurant Sjø på Oslofærgen Foto Rasmus Kramer Schou

Noma kok i køkkenet
Sidste år satte den kendte Norgesfærge et ambitiøst projekt i søen – nemlig at vende skuden i ren gastro-forstand.

De hev fat i Søren Westh, som tidligere har været souschef på Noma, og fik ham til at udarbejde en helt ny restaurant – og ambitionen er at få Danmarks første flydende Michelinstjerne.

Den kom til at hedde Sjø, og er noget så særligt som en flydende gourmetrestaurant.

Herinde serverer de skandinaviske retter med inspiration fra den lokale natur, som man møder på sin vej mod Norge.

Læs også: Guide: Her er 4 perfekte romantiske get-aways tæt på København

Restaurant Sjø på Oslofærgen Foto Rasmus Kramer Schou

Når Kronborg er om bagbord
Udsigten er mildest talt spektakulær.

Sjø er placeret med store panoramavinduer i Oslofærgens bagbordsside, hvilket betyder, at man fra København til Oslo har den smukke danske kyst glidende for sine øjne i solnedgang, mens man styrer mod Kronborg.

Sjø er en nordisk restaurant med fokus på minimalisktisk og elegant design. Her er dug på bordene, opmærksom service og siddekomforten er høj.

Men aftenenes store stjerne er selvfølgelig maden.

5 retter fås for meget rimelige 500,- og går man planken ud og bestiller ‘Rejsen’ med 7 retter, velkomstchampagne, vinmenu, vand, kaffe og sødt skal man af med 1500,- Børn spiser til halv pris.

Ligesom alt andet alkohol på Oslofærgen er vin toldfrit – noget der kan ses på priserne i menuen, og tjenerne skænker gavmildt i glassene.

Læs også: Guide: 10 restauranter med udsigt i København

Hvad: Restaurant Sjø
Hvor: Oslofærgen, Dampfærgevej 30
Hvornår: Afgang hver dag kl. 16.30
Hvor meget: 5 retter til 500,-
Hvordan: Læs mere her og se menuen

Bange for at misse nyt om Kbh? Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt.
Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram

Nærvær udvider: Værnedamsvej har fået ny lækker vin -og madbar

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou
Nærvær Værnedamsvej PR Foto
Nærvær Værnedamsvej PR Foto

På Christianshavn ligger der allerede en vin-og madbar. Den hedder Nærvær.

”Nærvær” er en reference til den stemning, som vi ønsker at genskabe, når man er sammen med sine venner eller familie. Ikke bare fysisk, men også i hjertet,” fortæller Danny Diduch, der er stifter og indehaver af Nærvær.

“Alt for mange er mere interesserede i deres smartphones end i at nyde hinanden selskab. Vores ønske er, at alle vores gæster er nærværende.”

Så derfor har de åbnet endnu en Nærvær – denne gang på Værnedamsvej 2.

Læs også: Ny naturvinsbar i København: Har måske verdens mest simple vinkort

Nærvær Værnedamsvej PR Foto

Københavns mest nærværende gade

“Værnedamsvej lægger op til nærvær – og det synes vi netop, at vi kan finde i den stemning, der er på Værnedamsvej kombineret med de fantastiske lokaler, som er blevet sat i stand i løbet af den sidste måned”.

Som på Christianshavn er det på Værnedamsvej den gode stemning og væren tilstede der driver butikken, mens man nyder et godt måltid og et glas vin til en fair pris.

Det kunne være burrata med olivenolie og piment eller ansjoser med mynte og brød.

Der er altid mellem 20 og 30 vine på glas.

Læs også: Ny stam-restestaurant og vinbar gør en dyd ud af ‘ubehøvlet kaos

Nærvær Værnedamsvej PR Foto

To etagers Nærvær

”Vi glæder os rigtig meget til at bidrage til den fantastiske kultur, der er for mad og vin på Værnedamsvej.”

“Det har været vigtigt for os at være i øjenhøjde med området, og vi har derfor sammensat lækre småretter med god vin i kompromisløs kvalitet, som kan nydes i de hyggelige og afslappede omgivelser, der afspejler gaden”

I gadeplan er der vinbar og madbar, hvilket fortsætter nedenunder, hvor der vil være en lidt mere dunkel stemning i de gamle lokaler med hvælvinger, der indbyder til hyggelige aftenener over et glas vin eller en god cocktail.

Læs også: Ny skøjtebane åbner i hjertet af København

Hvad: Nærvær
Hvor: Værnedamsvej 2
Hvornår: Åbnede 1. december
Hvordan: Læs mere her

Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram

Èt like på MigOgKbh’s Facebook og du er altid opdateret om Kbh.