Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Deres photo booth er blevet festernes midtpunkt: Sådan startede Myselfie eventyret

Af Stine Kjølby Christensen

Et selfie.

En af tidens største, virale tendenser og noget, som de fleste har gjort eller måske endda gør til dagligt.

Selfie-kulturen er vokset stødt de seneste år, men nu er det ikke længere kun på smartphones, at tendensen bruges flittigt.

Faktisk har to barndomsvenner gjort en succesfuld virksomhed ud af selfie-kulturen – og i dag er det nok også de færreste, der ikke er stødt på en MySelfie photo booth til enten bryllupper, konfirmationer, julefrokoster eller andre særlige begivenheder, som man ønsker at forevige.

Især her i København boomer myselfie-trenden til alle slags arrangementer.

“MySelfie er afløseren for dengang, man brugte et engangskamera,” fortæller Thomas Bennedsen, der sammen med sin ven Peter, står bag techvirksomheden.

“Vores vision er at skabe glæder og minder mellem mennesker.

Ét er glæden over det endelige produkt, men vores maskine er lige så meget en gimmick, hvor folk har det sjovt sammen og finder sammen på tværs af generationer og tilhørsforhold.”

Foto: Myselfie

Sådan fungerer det

MySelfie er kort fortalt en photo booth, der nemt bestilles online, hvorefter modtageren får tilsendt en kasse indeholdende kamera, stativ, returlabel samt 31 sjove rekvisitter på pinde.

MySelfie er nem at sætte op, hvor end du ønsker den, og så er det altså ellers bare at gå fotoamok. Billederne tages i skarp HD-kvalitet og uden begrænsning på, hvor mange billeder man kan tage.

… så måske ender det endelige album endda med at være mere skarpt end dine egne minder fra aftenen.

Foto: Myselfie

Fra iPad til MySelfie

Bag MySelfie står Thomas og Peter, der kender hinanden tilbage fra barnsben.

Idéen til virksomheden opstod, da Thomas for år tilbage arbejdede som DJ, og i den forbindelse delte billeder fra nattelivet på hans hjemmeside.

“Vi fandt jo ud af, at vi skulle have folks skriftlige accept for at måtte dele billederne. Det var et problem, for siden havde brug for trafikken.

Så kom jeg til at tænke på, om løsningen kunne være, at folk tog billeder af sig selv?” fortæller Thomas til MigogKbh.

“Vi besluttede os for at prøve for sjov og satte en iPad op til festen, som folk kunne tage selfies med – og det gik helt amok! Den første aften tog enheden 1200 billeder, hvilket var helt exceptionelt i forhold til de 200 billeder, vi selv plejede at tage.”

Og dermed var grobunden for MySelfie altså lagt.

I 2011 besluttede Thomas sig for at satse benhårdt på udvikling af virksomheden, før en eventuel konkurrent bød ind med en kopi – og det lykkedes.

I 2015 var MySelfie officielt kommet til verden, hvilket passede perfekt med, at Thomas’ ven Peter trængte til at komme på nye eventyr – og så var drømmeduoen skabt.

“Jeg har før set Peters kæmpe passion for det, han laver, og han går altid kompromisløst ind i projekter.

Vi har også siden fundet ud af, at vi supplerer hinanden enormt godt, og i 2016 blev han derfor også medejer af virksomheden,” fortæller Thomas.

Foto: Myselfie

Det store gennembrud på tv

I 2018 blev MySelfie-familien dog endnu engang udvidet, da Thomas og Peter kastede sig selv for løverne i DR’s tv-succes Løvens Hule.

Det var et par nervøse iværksættere, der gik ind i hulen, men blot 45 minutter efter trådte de ud med 1 million kr. på lommen og et fuldtalligt investerhold på hele fem sultne løver – for bare anden gang i programmets historie.

Det var især den vilde omsætning fra 2018 på 3 millioner kroner, der imponerede investorerne.

Dette endte med at koste Thomas og Peter 25 procent af deres hjertebarn, men siden er det også kun gået i én retning: Opad.

I dag består MySelfie af 9 fuldtidsansatte og 5 deltidsansatte, hvoraf en andel af dem i øjeblikket arbejder intensivt på at indtage det tyske marked.

“Det bliver en kæmpe udfordring, men vi har besluttet, at det skal lykkes,” siger Thomas med et grin.

“Nu går vi all-in med ansættelse af tyske medarbejdere, og så er det ellers bare med at klø på. Planen er selvfølgelig, at landegrænserne skal udvides yderligere i fremtiden.”

Foto fra Løvens Hule programmet

Lysten til at tage billeder forsvinder aldrig

Fremtiden for MySelfie ser altså umiddelbart lys ud – men fremtiden inden for tech er svær at forudse, og hvem ved om selfies stadig trender lige så meget om 10 år?

Thomas er ikke bekymret.

“Grundlæggende er jeg sikker på, at vi har en lang levetid.

Det havde engangskameraet også, og generelt ligger lysten til at tage billeder så dybt i os, at jeg heller ikke frygter, at den forsvinder,” forklarer han.

Det betyder dog ikke, at der ikke er tænkt i nye selfie-baner.

“Vi forsøger så vidt muligt at positionere os inden for forskellige trends. Instagram og Snapchat udvikler sig hele tiden og får nye, sjove features – det gør vi også.”

Selve teknologien er selvsagt en stor del af MySelfie, men faktisk oplever Thomas, også stigende efterspørgsel på noget langt mere “gammeldags”.

“Vi udvikler hele tiden på MySelfie’s teknik, og det skal først og fremmest gå stærkt, så alle kan nå at få prøvet boksen på sådan en aften.

Men med tiden har vi også erfaret, at oplevelsen bagefter er vigtig for kunden. De får naturligvis tilsendt alle billederne digitalt, men vi tilbyder også, at billederne kan printes som fotobog.

Det er blevet enormt populært at få billederne fysisk, og det bekræfter os endnu engang i, at vi har succes med det allervigtigste:

At vi kan være med til at skabe uforglemmelige minder mellem mennesker – og det er det allervigtigste for os,” slutter Thomas.

Du kan booke en Myselfie Photo Booth til måske de kommende julefrokoster eller nytårsfesten her

Del artikel

Andre læser også