ANNONCE
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Digital tidsalder – Skab succes på din hjemmeside

Af Annoncør

Året siger 2022, og vi færdes meget online. Vi søger information, køber produkter og bruger generelt meget tid, hvilket man skal udnytte som virksomhed. De fleste virksomheder har flotte hjemmesider, som skal lokke modtageren til. Her er der flere elementer, som er afgørende.
Vi har listet de vigtigste punkter her:

Kodeord:
– Formår virksomheden at skabe en form for storytelling om deres brand eller selve virksomheden, er de kommet et langt stykke. Levende streg tilbyder alt der kan tegnes, herunder tegnede og animerede videoer, samt tegnede strategier. Det kan få din virksomhed top-of-mind hos forbrugeren eller modtageren.  


1. Det visuelle udtryk

Man kommer langt, hvis man er kreativ. Sådan fungerer det også, når man skal bygge en hjemmeside, som forbrugeren eller modtageren skal finde interessant. Den skal vække interesse fra start. Dette kan blandt andet gøres gennem visuelle detaljer. Det er ofte her, at man kan skabe blikfang, som fanger modtagerens opmærksomhed fra start. 

Hvis man formår at fange modtagerens opmærksomhed, er man langt. Derfra skal modtageren selvfølgelig videre rundt på hjemmesiden for at finde dét, som vedkommende søger. 

Du tænker måske: Hvad kan det visuelle udtryk være?
– Det er alt fra video – både almindelig men også animation, billeder, specielle teksttyper, tegninger m.m. Der kan være mange bud på et visuelt udtryk, men som nævnt ovenfor er det vigtigt at skabe en rød tråd for at lave en form for storytelling om brandet eller selve virksomheden. Det er nemlig noget, som virksomheden bliver husket på hos forbrugeren. 

2. Skriftlig kommunikation

Det skriftlige på en hjemmeside er også vigtigt. Det fungerer ikke som blikfang, tværtimod. Det har en helt anden funktion. Det skal uddybe information overfor modtageren, som på den måde skal blive klogere på virksomheden og dens agenda. Modtageren skal ligeledes læse om eventuelle produkter, ydelser eller noget helt tredje. 

3. En professionel hjemmeside

Hvis du har styr på punkt 1 og 2, kan du komme langt. Men det skal understøttes af en hjemmeside, hvor det tekniske fungerer. Hjemmesiden skal være hurtig, når brugeren klikker rundt i universet. Der skal ikke være fejl og mangler, hvilket blot vil få brugeren til at skifte hjemmeside til en mulig konkurrent.
De fleste får professionelle fagfolk til at bygge deres hjemmeside, da denne post kan tage mange timer – I hvert fald hvis man vil have en flot og professionel hjemmeside. Det er trods alt et vigtigt punkt for virksomheden. 

4. Brugervenlighed, brugervenlighed, brugervenlighed

Hvad betyder brugervenlighed, og hvordan kan du omsætte det til din hjemmeside. Det er ikke lige let hver gang, da brugervenlighed er en smagssag, som bliver vurderet forskelligt fra person til person. Derfor skal man opbygge en hjemmeside, som taler til den gennemsnitlige forbruger. Hvis selve designet er lækkert, sproget er enkelt og den generelle hjemmeside er nem at forstå – Så vil man nå langt. De fleste brugere kender godt forskel på en mindre god hjemmeside, kontra en god hjemmeside. Det betyder samtidig, at man også vil kunne se det som ejer.

Del artikel