En pleje, vi kan være bekendt: Socialdemokratiet vil rette op på ældreplejen

På en helt unik og personlig valgplakat spørger københavneren Kristian Skriver Borg, hvordan politikerne vil forbedre vilkårene for plejehjemsbeboere i København. Det kan du læse mere om her:
Læs også: Når mor på 97 ender på plejehjem: Hvordan forbedrer vi vilkårene på plejehjemmene? Spørgsmålet har MigogKbh sendt videre til alle partierne på rådhuset, som har fået mulighed for at komme med deres synspunkter på de modige københavneres spørgsmål.
Det har Niels Bjerrum fra Socialdemokratiet nu svaret på:
“For os i Socialdemokratiet er det vigtigt, at de ældre medborgere, som i mange år har været en del af vores samfund, betalt til vores samfund, arbejdet for vores samfund, får en ordentlig og en værdig pleje, når de kommer på plejehjem i Københavns Kommune.”
Ifølge Niels Bjerrum har nogle af skandalesagerne omkring plejehjem været triste, fordi ældre ikke har fået den omsorg, som de har krav på og selvfølgelig skal have. Derfor vil Socialdemokratiet også gør alt for at rette op på det. Han nævner, at de bl.a. vil stille den ansvarlige SF-borgmester til ansvar for de fejl, der er sket i ældreomsorgen.
Og hvad vil de så selv gøre fremadrettet for at sikre en ordentlig plejehjemssektor?
“Vi skal selvfølgelig sørge for, at der er ordentligt faguddannet personale omkring de ældre. Vi skal sørge for efteruddannelse af dem, der er der. Vi skal sørge for, at flere forskellige faggrupper er omkring den ældre: Sygeplejersker, terapeuter osv. Og så skal vi sørge for flere fuldtidsstillinger, så det er folk, der går igen, og som man kender ude på plejehjemmene,” siger kommunalvalgskandidaten fra Socialdemokratiet og tilføjer:
“Så vi skal i det hele taget sikre et ordentligt løft omkring de plejehjem, der er i København, for det fortjener de ældre i København. De fortjener en pleje, vi kan være bekendt, og de fortjener at føle sig sikre, føle sig godt behandlet og føle sig set – også i den sidste del af deres liv.”

Vil du læse, hvad resten af rådhusets partier har at sige til spørgsmålet fra Kristian Skriver Borg, så kan du blot klikke på en af nedenstående artikler.
Læs også: Et bad, en samtale og et smil: Dansk Folkepartis opskrift på værdig ældrepleje i København
Læs også: Danmarksdemokraterne vil tænke ældreplejen forfra: Ældre skal have mulighed for at vælge, også til sidst i livet
Læs også: “Vi skal beslutte med de ældre, ikke for dem”: Moderaterne vil have lokalplejehjem i København
Læs også: Et frit valg er også et værdigt valg: Liberal Alliance vil give ældre valgfrihed
Læs også: Plejehjem skal ikke være en institution, men et hjem: KristenDemokraterne vil have hjertet med
Læs også: At bringe ansvar og tryghed tilbage til relationen dér, hvor den ældre bor og lever: Det er konservativ ældrepolitik
Læs også: Teknologi skal frigive tid til omsorg, ikke erstatte mennesker: Venstre vil sætte mennesker før bureaukrati
Læs også: Alternativet: Tid til faglighed i plejehjemmene
Læs også: Skamløst forslag: Gør os fri fra Christiansborg