ANNONCE
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Er du bedst som gæst?: Vind et års forbrug af restaurantoplevelser

Af Mathilde Mågård Hansen
Madklubben. Foto PR
Madklubben. Foto PR

Elsker du god mad og er du vild med København?

Så er der god grund til at læse videre.

I samarbejde med Wonderful Copenhagen og udvalgte københavnske restauranter lancerer vi årets måske vildeste konkurrence.

Her kan du vinde madoplevelser på hele 12 af byens lækre restauranter, så du kan slå dig løs hver måned i hele 2023.

Alt du skal gøre for at være med i konkurrencen er at indtage et lækkert måltid på en eller flere af restauranterne i løbet af november måned og vise, hvordan du mener, at man er bedst som gæst.

Restaurant Lola. Foto Restaurant Lola Instagram

Sammen om at skabe den gode oplevelse

Restaurationsbranchen er et af de steder, der blev særligt hårdt ramt under Corona-krisen og på baggrund af adskillige nedlukninger.

Men selv efter samfundet blev åbnet ventede en ny hverdag, som de mange ansatte skulle forholde sig til.

”Det var lidt svært at skulle stå i politimand-rollen og tjekke Coronapas og bede folk om at holde afstand. Vi vil jo bare gerne være værter og lave god mad,” fortæller Kamilla Seidler fra Restaurant Lola på Christianshavn.

På trods af hjælpepakker så løb restauranterne alligevel ind i store udfordringer med blandt andet personalemangel og problemer hos deres leverandører.

”De fleste gæster er heldigvis meget forstående. Men der er stadig nogle få, som bliver meget voldsomme, når de udtrykker deres utilfredshed.

Vi er jo bare mennesker, og i grunden vil vi jo bare gerne give vores gæster en god aften. Men vi skal være sammen om at skabe den gode oplevelse,” fortæller Anna Askær, HR-chef i Madklubben.

Svært at planlægge

Gæsternes adfærd er på mange måder blevet ændret efter Corona, og i følge kommunikationskoordinator Christa Kabel fra restaurantkoncernen Tholstrup (bl.a. Cap Horn og Peder Oxe), giver den ændrede adfærd helt nye problemstillinger:

”Folk er blevet meget spontane, og det er jo i princippet dejligt. Men det er svært at lægge en vagtplan og bestille varer hjem, når mange gæster ikke reserverer bord på forhånd. 

Vi oplever også i stigende grad, at flere gæster reserverer bord på mere end en restaurant på samme tidspunkt. Og så er det måske ikke altid, at de lige får aflyst de overskydende borde.”

Peder Oxe. Foto Camillahey.dk

Hos DiningSix, der blandt andet ejer restauranterne Köd og Basso, drømmer de om, at gæsterne bliver endnu bedre til at orientere restauranten inden deres besøg.

”Vi kan som udgangspunkt løse det meste. Bare giv besked på forhånd.

Det er helt fint, hvis I ikke kommer så mange mennesker, som I troede, eller hvis I har en række allergier, men for os gør det en verden til forskel, hvis vi ved det, inden I kommer,” fortæller kommunikationschef, Stine Skonning Plasmann-Hansen.

Tag den gode dialog

Restauranterne er sat i verden for at give deres gæster en fantastisk aften, men det hænder uheldigvis, at der sker mindre misforståelser blandt gæster og personale.

Og mængden af ’internet-krigere’ er desværre blevet en stigende tendens.

Basso. Foto PR

”Vi gør det så godt, som vi kan, men vi er jo kun mennesker.

Det er altid lettere at løse problemerne, når gæsten sidder ved bordet, så er der noget du er utilfreds med – så sig det. Vi skal nok finde en løsning.

Uheldigvis oplever vi ofte, at gæsterne er meget konfliktsky, og at vi først læser deres kritik online, når de har forladt restauranten,” fortæller Kamilla Seidler fra Lola.

Og giver du feedback så husk den gode tone.

”Det er på tide, at vi hæver baren for, hvordan vi opfører os overfor hinanden,” siger Anna fra Madklubben.

”Når du er gæst på en restaurant, så tænk det som du er gæst hjemme hos nogle af dine gode venner. Vil du ikke tale sådan til dine venner, så skal du heller ikke sige det til din tjener.

Det er jo meningen, at vi alle sammen skal have det rart. Både gæster og ansatte.”

Sådan er du med i konkurrencen

For at hylde byens restauranter og de mange gode gæster derude, så udlodder vi en lækker madoplevelse på alle deltagende restauranter (se listen længere nede) i 2023. 

Der er nok til, at du kan forkæle dig selv hver måned i hele 2023. Hver middag har en værdi af 600 kroner.

Alt du skal gøre for at være med i konkurrencen er at indtage et lækkert måltid på en eller flere af restauranterne i løbet af november måned.

Så kan det være, at det måske er dig, som restauranten nominerer til ’Bedst som gæst’.

Vi trækker lod blandt de nominerede og offentliggør vinderen på MigogKbh.dk den 1. december.

De deltagende restauranter er:

Tryk blot på restaurantens navn for at reservere et bord

Peder Oxe
Cap Horn
Köd
Basso
Bistro Royal
Madklubben Vesterbro
Restaurant Lola
Restaurant Radio
Sonny Cph
Pico Pizza, Nørrebro
Il Buco
Paté Paté

Konkurrencen er en del af kampagnen Restore Restaurants fra Wonderful Copenhagen og er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Del artikel