Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Få hjælp til IT support

Af Redaktionen

Uanset om du ejer eller arbejder i en stor eller lille virksomhed, så kan der opstå problemer med ens teknologi og man kan få brug for support. Det kan være en bekostelig affære at have en in-house IT support, og det gælder uanset om man har en lille, mellem eller stor virksomhed. I det små virksomheder har man oftest ikke ressourcer nok til en fuldtidsmedarbejder, som kan være ens IT support, og man er derfor udsat, hvis det skulle opstå problemer, når personen ikke er på arbejde, har fri eller i værste fald er syg. I de store virksomheder kan man bruge rigtig mange ressourcer på IT support, og det kan være svært at holde styr på hvor meget eller hvor lidt man har brug for. Af de årsager er der derfor rigtig mange virksomheder, som benytter sig af eksterne parter til at drifte deres IT support

Annoncørbetalt indhold leveret af aimit.dk

Spar penge med ekstern IT support

De virksomheder, der vælger at bruge eksterne partnere til at drifte deres IT support, oplever ofte at de rent faktisk sparer penge og ressourcer. Det gør det blandt andet af forskellige årsager. En af årsagerne er at de altid “kun” får præcis den hjælp de har behov for, det vil sige at får de løsninger man har brug for, og ikke alt muligt ekstra, som man aldrig får sat sig ordentlig ind i og dermed aldrig får brugt. På den måde undgår man at spilde penge på løsninger, systemer og programmer man aldrig har haft brug for. En anden årsag er at du “sparer” én eller flere medarbejdere, og nogle steder kan man med fordel outsource hele sin IT support, på den måde har man ikke faste lønninger til en hel IT-afdeling.

En tredje årsag er, at de medarbejdere man har sin IT-afdeling pludseligt får mere tid til arbejde mere med udvikling og innovation, som gavner virksomheden i det lange løb.

 

Kompetent rådgivning

Der er flere goder og fordele ved at vælge at benytte sig af ekstern IT support. Den største fordel er man altid vil have specialister ved hånden og dermed har du altid adgang til kompetent rådgivning. Når man vælger at benytte ekstern IT support få man nemlig samtidig ofte en konsulent tilknyttet, på den måde vil konsulenten være sat godt og grundigt ind i virksomheden, og man vil derved opnår god rådgivning og sparring på ens udfordringer. Samtidig vil konsulenten kunne give virksomheden skræddersyede løsninger baseret på specifik viden og learnings fra virksomheden.

 

Deruover af konsulenterne altid opdaterede med den seneste viden og kan sørger for at systemer, løsninger og software i virksomheden altid er up-to-date og opdateret. På den måske skal man aldrig gå på kompromis med sine løsninger. Man er også altid sikret IT support døgnet rundt, for man kan aldrig vide, hvornår problemer vil opstå, og med ekstern hjælp er man sikret denne usikkerhed.

IT support er altså på mange måder en oplagt løsning, hvis man vil benytte sine ressourcer mere effektivt og brugbart.

Del artikel

Andre læser også