Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Få succes i København med et digitalt webbureau

Af Redaktionen

Flere og flere mindre butikker skyder hvert år op i København. Alt fra små isbutikker til nye restauranter. En ting er fælles for dem alle, og det er, at de ønsker en solid og god start for deres virksomhed.

Dog er der mange af disse københavnske nystartede virksomheder, der knækker nakken indenfor de første par år. En af årsagerne er bl.a., at deres online tilstedeværelse har været mangelfuld, og derfor har de været nødsaget til at låse døren i allerede indenfor de første par år.

Men hvordan kan det være, at man som fysisk butik bør lægge en online strategi?

For at besvare det spørgsmål har vi hevet fat i det københavnske webbureau Morning Train til at kaste lys over mysteriet:

”Vi har hjulpet et utal af fysiske virksomheder de sidste 5 år, og vi kan se en klar tendens til, at de virksomheder, der prioriterer og fokuserer på deres online tilstedeværelse, ofte er dem, som vinder fordele på den korte og lange bane.

I gamle dage gik man ind til byen og fandt det nærmeste og bedste, uanset om man skulle købe nye sko eller et par bukser.

I dag bruger folk internettet mere til at researche og tjekke op på de fysiske butikker, før de vælger at bruge deres kreditkort.

Derfor er det supervigtigt, at du er til stede, når folk søger informationer om din branche.

Vi ser en tendens til, at folk vælger at google sig frem til, hvilket pizzeria der har de bedste anmeldelser, og hvilken bar der kører med de bedste tilbud”, udtaler Simon Nygård, som er digital konsulent hos Morning Train.

Ydermere lægger Morning Train vægt på, at det ikke kun er vigtigt, at du har en fremtrædende profil på Facebook, og du er til stede på Google. Du bør også have en præsentabel og moderne hjemmeside, hvor du kan præsentere din virksomhed og overbevise dine læsere om, hvorfor de bør åbne døren til din butik.

Hvis du ikke føler, at du har den rette viden eller nok erfaring indenfor den online verden, kan det være en gode idé at alliere dig med en fagkyndig indenfor online markedsføring, så din nystartede virksomhed kan få de bedste forudsætninger.

Del artikel

Andre læser også