Restauratør tænker ud af boksen: Fordobler omsætning under Corona

Skrevet af: Mathilde Mågård Hansen

Mens det har været et hårdt og langt forår for stort set alle restauratører, så har én formået at komme helskindet igennem perioden – og faktisk fordoble sin omsætning.

Jacob Jørgsholm fra Feed Bistro på Nørrebro brugte nemlig Corona-nedlukningen til at skabe sin egen YouTube-kanal, hvor han hver dag fodrede sine 25.000 følgere med munddryppende madlavningsvideoer.

Han har siden, han startede kanalen, fordoblet sin restaurants omsætning sammenlignet med samme måned sidste år.

Læs også Få byen ind i hjemmet: Premiere på de helt nye København-plakater

Foto PR

Drømmen om TV

Da Jacob Jørgsholm sad og kiggede ud i sin tomme restaurant under Corona nedlukningen, blev det tid til at tænke ud ad boksen.

Samtidig var der rigtig god plads i køkkenet.

”Jeg har egentlig altid haft en drøm om at lave TV. Og så var tidspunktet oplagt til at teste, om jeg overhovedet kunne finde ud af stå foran kameraet,” fortæller han.

Og sådan kom YouTube-kanalen i stand, hvor målet blev at lave en video om dagen.

Turisterne kunne man godt vinke farvel til en periode, så det handlede om at tiltrække de lokale.

”Det var jo et optimalt tidspunkt at starte noget online. Alle folk gik derhjemme og havde rigtig god tid, og manglede egentlig bare noget for at slå den ihjel.

Og så ville jeg egentlig bare gerne vise hvordan man laver et godt måltid derhjemme,” forklarer Jacob Jørgsholm.

Foto PR

Gøre noget anderledes

”De fleste andre restauranter startede med at lave takeaway, men det var ikke noget for os.

Vores mad egner sig egentlig ikke til at tage med, så det ville vi ikke risikere gik galt.”

Så tiden blev i stedet brugt på YouTube, hvor der er blevet lavet alt fra hele dyr og pizzasauce på fem minutter.

Siden da har YouTube-kanalen fået mere end 25.000 følgere og omkring en halv million visninger om måneden.

Foto PR

”Vi har været fuldt booket hver eneste dag den sidste måned. Det har været helt fantastisk.

60-70% af gæsterne er alle nogle, der også ser med på YouTube, og dem laver vi også særlige tilbud til,” forklarer Jacob Jørgsholm.

Det har samtidig også resulteret i, at Jacob Jørgsholms restaurant, Feed Bistro, har fordoblet sin omsætning sammenlignet med samme periode sidste år.

”Det føltes virkelig som om, at folk har gået og hygget sig derhjemme i køkkenet med os under Corona. Det har været en lille positiv ting i en ellers svær periode, og det betyder rigtig meget for os,” slutter Jacob Jørgsholm.

Hvad: Feed Bistro
Hvor: Fælledvej 5, 2200 KBH N
Hvordan: Læs meget mere og book bord her og kig med på Youtube lige her