MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Gode råd til at optimere din hjemmetræning

Af Annoncør

Hjemmetræning er for alvor blevet populært, og det er også med god grund, da du sparer tiden, du skal bruge på at fragte dig i træningscenteret og tilbage.

Samtidigt kan det være lettere at få passet ind i hverdagen med arbejde, skole, børn og andet. Her får du de bedste råd til en succesfuld hjemmetræning.

Annoncørbetalt indhold leveret af meremotion.dk

Skemalæg den for at opnå de bedste resultater

Når du skal træne i hjemmet, kan det godt flyde sammen med andre pligter, og træningen bliver måske hurtigt nedprioriteret. Det er også ganske naturligt, da det kan være svært at få passet ind blandt pligter og andre gøremål, der vil være efter en dag på arbejdet eller i skolen. Dog kan det være en fordel, at du skemalægger træningen så vidt muligt. Det kan ganske simpelt være at lave aftaler med dig selv om, hvilke tidspunkter du skal træne, og hvad du skal træne på de forskellige dage. Derved bliver det lettere for dig at forholde dig til træningen, hvor længe du skal bruge på det, og på den måde kan det passe bedre ind. Det kan bidrage til at give dig overskuddet til at træne.

Sørg for at have det rette udstyr

Det kan også være en fordel med det rette udstyr, hvilket kan være i form af håndvægte, elastikker, pull up bar til dør eller lignende. Din udstyrspakke behøver ikke at være identisk med fitnesscenteret for, at du kan få en god træning, da mange øvelser kan laves med udstyr som det nævnte. Her kan du med fordel indtænke dit udstyr i træningen, så du får brugt udstyret optimalt og sørger for at arbejde frem mod de forskellige mål, du end måtte have med din hjemmetræning.

Pak det væk, når du ikke bruger det

Hvis du skemalægger din træning og altså har styr på, hvornår du skal træne, og hvordan det skal foregå, kan det også være en fordel at pakke udstyret væk, når du ikke burger det. På den måde undgår du, at du skal kigge på det, mens du ellers skulle slappe af. Kombinationen af skemalægning og at pakke udstyret væk, når det ikke anvendes, kan gøre det lettere for dig at slappe af, når du ikke har planer om at skulle træne, mens det så heller ikke kommer til at fylde for meget i hjemmet. Det kan være en fordel, når du skal gøre rent, får gæster og lignende.