Gode tips: Hvordan du kan komme i form derhjemme

Skrevet af: Redaktionen

De fleste københavnere har en utroligt stressende og hektisk hverdag med mange deadlines, møder og så videre.

Det vil sige, at der sjældent er tid til at træne og komme i god form. Når man kommer hjem fra arbejde klokken 17, skal der først handles ind, laves mad, og måske man endda har børn, der skal hentes fra daginstitution eller skole.

Med en sådan hverdag vil der sjældent være tid eller overskud til at pakke tasken og tage cyklen ned i det lokale fitnesscenter.

Heldigvis kan du sagtens komme i form derhjemme, og her i artiklen vil du få gode tips til hvordan.

 

Invester i det basale træningsudstyr

Oplever du også, at du har svært ved at komme afsted i træningscentret om eftermiddagen efter en hektisk arbejdsdag på kontoret, kan du sagtens træne derhjemme.

Først og fremmest bør du investere i noget enkelt træningsudstyr, såsom elastikker, et par håndvægte, en træningsmåtte og en bold.

Elastikken er særligt god, i og med at den giver dig masser af modstand til dine foretrukne træningsøvelser, mens håndvægtene naturligvis er gode at træne dine arme med.

Måtten kan du benytte til både stående og liggende øvelser, mens træningsbolden særligt er god til at træne din ryg og mave med.

Tag cyklingen med hjem i stuen og kom i god form

For de fleste københavnere gør det sig gældende, at man cykler til og fra arbejde hver eneste dag, hvorfor cykling er en motionsform, de fleste er bekendte med.

Derfor kan du lige så godt tage denne måde at træne på med hjem i stuen, i og med at det er utroligt effektiv træningsform.

Du kan derfor vælge at investere i en airbike, så du har mulighed for at komme i god form, mens du ser fjernsyn i din stue.

Du kan også vælge at købe en siddecykel, der er ideel til hjemmebrug, og som desuden giver dig mere støtte til din ryg.

 

Dyrk pilates derhjemme og få en sund krop

Har du derimod brug for en anden type træning end cykling, kan du også med fordel begynde at træne pilates derhjemme.

Der findes en lang række apps, der fortæller dig, præcis hvad du skal gøre, og på den måde slipper du altså for at skulle afsted til træningscentret.

Det særlige ved pilates som træningsform er, at det gør din krop langt mere elegant, og herudover henvender den sig til alle aldersgrupper.

Ved at dyrke pilates dagligt er du garanteret en sundere og stærkere krop, så du er klædt bedre på til den hektiske hverdag, som de fleste københavnere har.