Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Guiden til dig, der skal flytte i København

Af Annoncør

Det bliver ofte både lidt hektisk og stressende, når man skal flytte fra en bolig til en anden. Det kan være en udfordring at pakke alt ned i flyttekasser, men den rigtige udfordring kommer, når flyttekasser og møbler rent faktisk skal flyttes over i den nye bolig.

Hele processen kan dog gøres nemmere, så du mere gnidningsfrit kan flytte fra et sted til et andet. Der er forskellige ting, der er gode at huske på, hvis du ønsker en nem og overskuelig flytning. Læs vores miniguide til en nemmere flytning – og bliv klar til at tage tyren ved hornene og få fyldt flyttekasserne!

Hyr et flyttefirma

Hvis du ikke selv har midlerne eller overskuddet til at flytte alle dine ting selv, er det en god løsning med et flyttefirma. På den måde kan du nemt og overskueligt få flyttet dine ting, uden selv at skulle stå for det. Det er en god ide at hyre dit flyttefirma i god tid, så du er sikker på, at du kan få hjælp, når du skal flytte ud. Du kan finde hjælp hos et godt og effektivt flyttefirma fra København her.

Ved at hyre et flyttefirma vil du altså kunne gøre din flytning langt mere overskuelig. Det er selvfølgelig en ekstra udgift i flytningen, men det er godt givet ud, når du ikke behøver stå for hele slæberiet selv eller lokke venner og familie til at hjælpe.

Start nedpakningen i god tid

Det, der ofte kan gøre en flytning uoverskuelig og stresset er, hvis du venter for længe med at begynde at pakke ned. Det er derfor en stor fordel at begynde at pakke i god tid, så du ikke har noget tidspres – og så der er god tid til at sortere og pakke det hele ordentligt, så det ikke bare bliver kastet ned i diverse flyttekasser, fordi du ikke har god nok tid.

Det er altså derfor en god ide at starte med nedpakningen i god tid – gerne et par uger eller en måned før flytningen. Der vil altid være ting, du ved, du ikke skal bruge i ugerne, inden du kan pakke dem ud igen i den nye bolig. Om ikke andet er en grovsortering af tøj, nips, køkkengrej osv. en god idé. Det kan spare dig nogle flyttekasser og en masse nedpakningstid, hvis du alligevel ikke har brug for det i den nye bolig.

Skab et organiseret pakkesystem

For at gøre det så overskueligt som muligt at pakke, er det ikke kun vigtigt at gå i gang i god tid – det er lige så vigtigt at lave et system for pakningen. Du kan eventuelt pakke dine ting ned rum for rum – på den måde ved du nemlig præcis hvilke flyttekasser, du skal finde frem, når du skal pakke ud. Du kan også starte med de ting, du ved, du ikke skal bruge i noget tid og lave kasser med bøger, film, overtøj og fodtøj, du ikke skal bruge lige nu, køkkenmaskiner, der sjældent bliver fundet frem, osv.

Husk også at skrive udenpå flyttekasserne, hvad de indeholder, og hvilke rum, tingene nede i dem er fra. Det gør det en del lettere for dig, når du skal pakke dine ting ud igen i den nye bolig.

Del artikel

Andre læser også