I København boomer servicevirksomhederne igen

Skrevet af: Redaktionen

Efter en turbulent tid, er det igen begyndt at blomstre i servicevirksomhederne. Det er massørerne, frisørerne og behandlere som endelig har medvind i forretningerne.

Selvom vi langt fra er ovre disse ”corona-tider”, er det med stor glæde at disse virksomheder igen oplever fremgang.

I dette indlæg kommer vi omkring nogle af de tiltag man kan foretage under corona-tiderne, for at undgå at gå i stå som servicevirksomhed, selvom kunderne altså ikke har haft mulighed for at besøge ens butik som normalt.

Man må ikke gå i stå

Rigtig mange har måtte omstille sig under Corona, og der har været rig mulighed for diverse forretninger at kigge indad, for at finde ud af hvordan man har kunnet optimere sin forretning, for at sikre at komme stærkere ud på den anden side, eller blot sikre overlevelse.

For netop overlevelse har været et helt centralt emne under krisen, hvorfor hjælpepakker og statslig støtte har været helt essentielt.

Et boost fra turismen

Når der opstår modgang, kan der også opstå kreativitet, da man bliver tvunget til at tænke i nye retninger. Eftersom rigtig mange EU-lande blev lukket ned i en tidlig fase, og meget høje smittetryk, har gjort at rigtig mange danskere har valgt at holde deres ferie hjemme i Danmark.

Det betyder også at der er blevet brugt rigtig mange kroner i de danske butikker, og også i servicevirksomhederne, da ferie netop også handler om forkælelse, hvilket helt naturligt har haft en positiv indflydelse på omsætningstallene.

De nøjagtige tal har man ikke endnu, men det bliver utrolig spændende at se hvordan turismen herhjemme er gået i år.

Hvor kan jeg forbedre min forretning

Nogle af de områder hvor man kan forbedre sin forretning, er at bruge tiden på at finde nogle huller til hvordan man kan effektivisere nogle processer der måske ikke går som smurt på nuværende.

Det kan være sin markedsføring man kigger på, men det kan også være interne områder, såsom bookingsystemer eller lignende. Netop bookingsystemer er helt centralt for mange servicevirksomheder, da det er helt fundamentet for et flow og minimering af administrativt arbejde, som vi alle sammen ønsker at mindske mest muligt.

Der findes blandt andet et gratis og godt booking system, som rigtig mange af disse typer virksomheder gør brug af der er udviklet af danske Planway.

År efter år er de blevet meget mere bevidste om deres produkt, og ligesom alle andre virksomheder, har de også forbedret deres system under Corona.

Det er blevet langt mere tilpasset den enkelte forretning, sådan man sikrer det nemt kan blive implementeret i enhver individuel forretning, uden for mange implementeringsomkostninger.

Netværk og sparring med andre Københavnske virksomheder ´

Ydermere kan man med fordel arrangere netværk og sparringsmøder med andre Københavnske virksomheder, der står i samme situation som én selv. Man kan lære rigtig meget af andre, og blot ved at lytte – og nogle gange er det blot det som der skal til.

Der findes flere forskellige netværk og forums i og omkring København, man hurtigt finder via en Google søgning, eller på Facebook. Fortsat god vind, og støt nu de lokale virksomheder – det er en fælles interesse om at holde hjulene i gang, ikke kun i København, men i hele Danmark.