CAFxMorgenDAC
I København vil vi have plads til fodgængerne, cyklisterne og det byliv, som gør byen god at være i. Alligevel stiger antallet af biler hvert år. Men er det overhovedet muligt at få en by til at fungere (næsten) uden biler?
Når København får international hæder, turisterne kigger i brochurerne og politikere formulerer deres visioner, er bilen blot en slags parentes. Et godt byliv rimer nemlig dårligt på trængsel og trafikos, og det er en kendt sandhed, at bilerne optager store mængder af byens sparsomme areal.
Men med 38.000 flere biler i København, alene det sidste årti, er der ikke meget, der tyder på, at bilen er på vej ud af byen. Løsningen på dét problem bliver et brandvarmt tema i det kommende kommunalvalg.
JAJA Architects præsenterer deres bud på ’Bilfrihed’, og sammen med Liberal Alliances spidskandidat til Borgerrepræsentationen, Ole Birk Olesen, og overborgmesterkandidat, Sophie Hæstorp Andersen, diskuterer Anne Katrine Harders fra Dansk Arkitektur Center, om et (næsten) bilfrit København overhovedet er et realistisk scenarie.
OBS: Denne MorgenDAC foregår på H15