Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sidste år stak det helt af: Lidls modekollektion rammer butikkerne igen

Af Redaktionen
The Lidl Collection 2022-drop lanceres den 6. oktober og består af Lidl sneakers til 122 kr., t-shirts til 44 kr., badeshorts til 44kr. og tennisstrømper til 15 kr.
The Lidl Collection 2022-drop lanceres den 6. oktober og består af Lidl sneakers til 122 kr., t-shirts til 44 kr., badeshorts til 44kr. og tennisstrømper til 15 kr.

Sidste år tog Lidls modekollektion danskerne med storm, heriblandt influencer Anders Hemmingsen og hans følgere.

Det var især den karakteristiske sneaker i Lidls signaturfarver, som blev revet væk på rekordtid.

Torsdag den 6. oktober rammer et nyt drop af Lidls modekollektion butikshylderne i et begrænset parti.

Nåede du det ikke sidste år, fordi der blev meldt udsolgt på få timer, så har du altså igen chancen for at få fingrene i Lidls modekollektion, “The Lidl Collection”, der sidste år vakte stor interesse blandt danske forbrugere og medier. 

Kollektionen forsvandt fra hylderne i rekordfart, og særligt de farverige sneakers blev hurtigt genstand for stor opmærksomhed og hype.

Igen i år har Lidl teamet op med SoMe-fænomenet Anders Hemmingsen, der også bidrog til den første markedsføringskampagne for “The Lidl Collection”, og med 1,2 millioner følgere er hans Instagramprofil, “andershemmingsendk”, en af de mest populære i Danmark. 

”Jeg elsker Lidls mod, der beviser, at det ikke kun behøver at være designerbrands, der kan skabe hype om særlige produkter.

Sidste år skabte kampagnen en hel fællesskabsfølelse omkring at være med på dillen at eje de Lidl-farvede sneakers.

Min profil handler i høj grad om at dele indhold, der vækker følelser i folk, og det må man sige, at Lidls kollektion gjorde – uanset om man fandt den sej eller kikset.

Jeg fik så utrolig mange opslag tilsendt fra folk i forbindelse med 2021-kollektionen, og jeg håber, at det bliver lige sådan i år med den nye kollektion,” siger Anders Hemmingsen.

Lidl tør gå nye veje

Den spritnye collection består af sneakers, tennisstrømper, en t-shirt og badebukser, der ligesom sidste års kollektion har et normcore-inspireret design, præget af Lidls genkendelige signaturfarver og logo.

Lidls indkøbsdirektør, Rasmus Pape, glæder sig til at se, om produkterne bliver lige så populære som sidste år, for der var det vildt: 

”Vi blev fuldstændig blæst bagover af den modtagelse, vores kollektion fik af danskerne sidste år. Det betyder selvfølgelig også, at vi er ekstremt spændte på lanceringen af den nye kollektion, og om den opnår samme store succes som sidste år.” 

Ligesom sidste år har kollektionen et normcore-inspireret design, der er præget af Lidls genkendelige signaturfarver og logo. Foto: Lidl

Hos Lidl kan man godt lide at prøve nye ting af og overraske sin kunder, og med det som ledetråd satte dagligvarekæden sig for at udfordre det forventede.

Resultatet blev #Lidl,”The Lidl Collection”, som i sensommeren sidste år landede i de danske butikker. Kampagnen blev taget så godt imod, at den nu er nomineret til Årets Rambuk 2022 i kategorierne ’Branded Content’ og ’Content Activation’.    

“Det handler om at tænke ud af boksen og overraske ved at tænke i baner som – hvad vil folk ikke forvente at finde på vores hylder? Ultimativt at gøre en attraktiv målgruppe til ambassadører for vores brand. Og det må man sige, at vi lykkedes med i 2021,” fortæller Rasmus Pape.  

The Lidl Collection 2022-drop lanceres den 6. oktober og består af Lidl-sneakers til 122 kr., t-shirts til 44 kr., badeshorts til 44kr. og tennisstrømper til 15 kr.

The Lidl Collection kan fås i alle Lidls 138 butikker i begrænset antal.

Lidl har flere butikker i København – find den nærmeste her.

Del artikel

Andre læser også