MigogKbh Nyt 👋

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.📆💎
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh. 🍣🎺
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.💰👌

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Husker du RedGreen fra 80’erne?: Nu får mærket nyt liv fra nye ejere

Af Freja Dumont

1980’erne var præget af mange modetendenser.

En af de helt store og gennemgående trends i 80’erne var den amerikanskinspirerede, nonchalante preppy-stil.

Den eksklusive, men alligevel afslappede og tilbagelænede udstråling, indebar ofte kabelstrikkede trøjer, chinos, pennyloafers og poloskjorter med Lacoste-krokodillen broderet på brystet.

RedGreen var det nordiske svar på stilen med sit afslappede og dog klassiske look, som ramte godt ind i tidens ånd.

Storhedstid i 80’erne

Det maritimt inspirerede mærke havde sin storhedstid i slut 80’erne start 90’erne, hvorefter det mistede lidt af pusten.

Men nu, to årtier senere, er planen, at det ikoniske danske livsstilsbrand igen skal indvinde terræn med hjælp fra de nye ejere, TBJ GROUP,  som per 1. januar 2021 har købt og erhvervet sig alle rettigheder til varemærket RedGreen.

”Redgreen er et stærkt, klassisk dansk mærke med en klar historie om det nordiske maritime miljø.

Sådan skal det fortsat være, men det er nu vores opgave at sætte en fremadrettet linje for mærkets fremtid,” siger den ene af de tre ejere Bo Mikkelsen.

Ny ejerkreds med høje ambitioner

Den nye ejerkreds består af Torben Hartvigsen, Jesper Hartvigsen og Bo Mikkelsen, der sammen står bag TBJ-GROUP,  som har opkøbt rettighederne til RedGreen.

Sammen driver de tre kompagnoner allerede det kendte tekstilfirma indenfor Apparal og Home Contrast Company A/S, hvilket har givet dem et godt udgangspunkt for at rebrande RedGreen.

”Vi synes, det er en rigtig spændende opgave at skulle videreudvikle på det ikoniske og klassiske mærke, som RedGreen jo er. Vi har alle tre en relation til mærket, og vi husker tydeligt, da det var stort i 80’erne.

Vi mener samtidig, at vi har ressourcerne samt en konkurrencedygtig viden, som gør, at vi kan genvinde mærkets styrke blandt forbrugerne,” siger Bo Mikkelsen.

Nyt liv samme DNA

Det danske tøjmærke, som er kendetegnet ved dets rød-grønne logo, har siden 1983 været kendt som et brand med fokus på kvaliteten.

”Tøjet fra RedGreen har altid været karakteriseret ved dets høje kvalitet og klassiske maritime design. Dette DNA tager vi med os i udviklingen af mærket.

Vores opgave er nu, at RedGreen igen bliver top-of-mind, når du skal ud at købe en kvalitetssweater eller –polo. Det indebærer blandt andet, at vi skal ud og ligge i flere butikker,” siger Bo Mikkelsen.

RedGreen er karakteriserede ved det klassiske look, og  de nye ejeres opgave bliver at gradbøje det aktuelle look i moden med RedGreens DNA.

”Vi kan ikke tilrette vores brand og designs efter, hvad dele af markedet efterspørger. Vi har vores linje af kvalitetssweatere, overtøj og klassiske chinos, og det kommer vi ikke til at lave om på, siger Bo Mikkelsen og fortsætter:

Vi vil levere høj grad af kvalitet, bæredygtigtig, samt Made in EU & Denmark. Det er en del af RedGreens DNA, og det kører vi videre med på gældende præmisser,” siger Bo Mikkelsen.

Styles du kan glæde dig over i mange år

RedGreens sortiment er lavet af det blødeste bomuld, solidt linned og komfortabelt uld. Men udover komfort, design og kvalitet er bæredygtighed også et vigtigt aspekt.

”En stor del af vores varer bliver strikket i Danmark. Det har vi valgt af flere årsager: En grund er, at vi på den måde kan spare på transport og dermed CO2. Men vi gør det i ligeså høj grad for at sikre en høj kvalitet på vores produkter.

Kvaliteten afspejler sig  selvfølgelig i prisen, men for os er det enormt vigtigt at lave kvalitetsvarer, som er lækre for forbrugeren at gå med.

Samtidig får tøjet også en længere levetid, så folk ikke bare køber og smider væk igen efter en sæson,” siger Bo Mikkelsen.

En stor del af RedGreens sortiment kommer fra Danmark, Italien, Tyrkiet og Portugal og strategien er på sigt, at alle varer skal produceres i Europa, så kvalitet og bæredygtighed kan gå hånd i hånd.

Et udvidet sortiment med tiden

På nuværende tidspunkt har RedGreen et sortiment bestående af herre- og kvindetøj samt sengelinned. Planen er dog på sigt, at varemærket skal udbredes til en række nye kategorier og til lande udenfor Norden bl.a via. licenstagere eller distributører.

”Vi har ikke kernekompetencer indenfor produktion af alle produkter. Det findes der til gengæld andre danske virksomheder, som har.

Og her kunne det eksempelvis være, at vi kunne lave et samarbejde med en virksomhed om at producere briller og solbriller med RedGreen-logoet på.

Der er opbygget nogle værdier omkring brandet, og det kan andre virksomheder købe ind på – såfremt de kan leve op til mærkets standarder,” siger Bo Mikkelsen.

RedGreen håber på, at de med tiden kan finde øvrige licenspartnere, som vil købe ind på brandet og dets kvaliteter. Det kan være alt fra børnetøj til sko og outdoor.

”Det kan være, der opstår andre muligheder for licensaftaler med tiden. Folk er altid velkomne til at komme med idéer – og så tager vi dialogen,” siger Bo Mikkelsen.