MigOgKbh 1 år: Vind den perfekte Københavnerdag til dig og vennerne for over 10.000 kr.

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou
MigOgKbh.dk Foto Rasmus Kramer Schou
MigOgKbh.dk Foto Rasmus Kramer Schou

Pssst, vild konkurrence i bunden 😉
(Vind en dag med: Brunch hos MEYERS DELI, Saunagus hos INIPI, frokost på GULDGRILLEN, 10-retters middag på GLOU GLOU og cocktailkursus hos NEIGHBOURHOOD)

Hej,
mega super seje læser, ja DIG!

Uden DIG, ingen os.

For ét år siden, 1. november 2018, sad vi topnervøse på redaktionen med puls 180 og lukkede øjne, mens vi håbede på det bedste.

Vi trykkede med rystende fingre på ‘Udgiv’ og sendte dermed vores aller første artikel ud på MigOgKbh.dk

Det var for øvrigt historien om, at Umut (der siden blev dansetrold i Vild med dans, who would have guessed) åbnede landets vildeste grillbar og havde brun-sovse-driknings-konkurrence.

MigOgKbh.dk Foto Rasmus Kramer Schou

3 helt nye artikler om dagen
Siden er det gået over stok og sten med over 1200 artikler.

I har klikket amok på guider til byens bedste restauranter, hvor man spiser gourmet, brunch og billigt.

I har klikket på, hvor man skal sippe lækre cocktails, pleje sine tømmermænd og alle de sjove, mærkelige historier om vores elskede København.

Vi fået over 100 nye følgere på Facebook – HVER DAG.

Og har på ét år nu godt og vel 40.000 følgere på Facebook.

Tak til dig, og dig, og…….DIG
Vi er fuldkommen blæst bagover, revner af stolthed og må bare sige 40.000 gange tak til JER – verdens fedeste læsere og fans.

I gør det f….. sjovt at gå på arbejde her på MigOgKbh – og vi bliver så glade over at kunne dele København med jer.

Men vi stopper slet ikke her.

Vi er jo kun ved at komme i gang.

For at sige ordentligt tak til vores gode samarbejdspartnere og ikke mindst alle jer læsere kører vi en fødselsdagskonkurrence:

VIND den perfekte Københavnerdag i 5 kapitler til 10.000 kr.!

Hvis der er nogen, der har gjort noget for Københavns madscene, så er det Claus Meyer.

Så turen starter selvfølgelig med brunch hos Meyers Deli for 4 personer, hvor I bliver topforkælet til den helt store guldmedalje med brød, retter, kaffe, kager og alt ind i mellem – værdi 2.000,-

Så er det videre til SAUNAGUS for 4 personer i ægte indiansk svedhytte hos INIPI på Amager Strandpark, hvor I også kan bade i det københavnske Øresund. Samlet værdi 1.000,-

Hvad er mere naturligt end at frokosten skal indtages hos Umut & Franks grillbar – vores første artikel – Guldgrillen – hvor 4 personer får en valgfri sandwich og en valgfri udgave af deres nye drink – Gul Flyversjus, Grøn Champagnebrus eller Rød Brandbil til samlet værdi af 1000,-

Aftensmad står vinkongen Kenn Husted for. Han startede vinbarsbølgen i København, så på hans nyeste restaurant Glou Glou får 4 personer en overdådig 10 retters gourmetmiddag – inklusiv økologisk vinmenu til  samlet værdi af 3.600,-

Efter aftensmad er det tid til cocktails.
Og I skal endda selv lære at lave dem.
I skal nemlig på VIP Cocktailskursus hos københavns pizza-pusher number 1 – nemlig Neighbourhood for 4 personer til samlet værdi af 2.400,-

Efter sådan en dag i København, så burde I også være mætte og glade og trætte 😉

Sådan vinder du:

Følg MigOgKbh på vores Facebook bare tryk lige her✔️

Skriv i kommentarfeltet på artiklens Facebook hvem af dine venner, der skal med på VIP Københavnertur på første klasse✔️

Trippel kram og high fives hvis du også deler opslaget ✔️

Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev ved at trykke lige her. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt. ✔️

Held og lykke fra teamet på MigOgKbh.dk
Rasmus, Camilla, Peter og Michael

Vil du med ombord?
Der er heldigvis mange, der kan se potentialet i MigOgKbh og vigtigst af alt, også får værdi fra vores side.
Vi vil også gerne sige mange tak til vores mange trofaste partnere.

Vi er klar til at byde endnu flere ombord i 2020, som kan se meningen i at fortælle sit budskab på lokalt, digitalt og i det miljø, hvor allerflest interagerer med indholdet.

Vi har flere cases med organisk reach på +150.000 og helt op mod 60.000 interaktioner, det kan ingen andre platforme om København konkurrerer, med og det er vi stolte af.

MigOgKbh.dk Foto Rasmus Kramer Schou

 

Lyser København op: Vær med når Hotel d’Angleterre tænder julelysene

Skrevet af: Camilla Lützhøft Stahlschmidt
Nu tændes julelysene på Hotel D'Angleterres facade. Foto: PR
Nu tændes julelysene på Hotel D'Angleterres facade. Foto: PR

Dag for dag skinner og glimter København mere og mere i takt med, at julen nærmer sig.

Butiksvinduer og gader er blevet pyntet med hjerter, nisser og julelys, og hyggelige julemarkeder er poppet op rundt omkring i byen.

Gennem en årrække har det 5-stjernede Hotel d’Angleterre på Kongens Nytorv stået for en af Københavns mest imponerende og overdådige juleudsmykninger, som julefans hvert år glæder sig til at kunne nyde synet af i ugerne op til juleaften.

Læs også: Åbner på stribe nu: Her er de hyggelige julemarkeder i København

Traditionen gentages selvfølgelig i år, og Hotel d’Angleterre er endnu en gang gået all-in på pynten og har købt juledekoration for et stort beløb til den hvide facade.

Luksushotellets juleudsmykning skifter hvert andet år, og efter to julesæsoner, hvor facaden har været forvandlet til en gigantisk julekalender med 24 låger, er det nu tid til noget nyt.

Der er derfor skruet ekstra højt op for spændingen, når den velklædte dørmand med høj hat trykker på knappen, der får hundredevis af lys til at skinne ud over Kongens Nytorv.

Livgarden leverer musikken

På fredag 22. november klokken 17 skal du stå klar foran Hotel d’Angleterre, hvis du vil overvære det hele særlige øjeblik, hvor udsmykningen afsløres, og massevis af jule-entusiastiske københavnere og turister udbryder “Nøøøjjj” og “Iiiiih” i kor.

Hotellets kreative dekoratører er som altid meget hemmelighedsfulde om temaet for udsmykningen, men på Facebook har de afsløret, at julepynten denne gang vil være en hyldest til den skandinaviske vinter.

Læs også: Ho ho ho: Julemanden og Grød giver gratis risengrød to steder i København

Som altid er Den Kongelige Livgardes Musikkorps på plads foran hotellet, når der trykkes på knappen, og her spiller de julemusik for at sætte den helt rigtige stemning.

Begivenheden plejer at tiltrække mange mennesker, så det anbefales, at man kommer i god tid, hvis man vil have godt udsyn til juleudsmykningen.

Hvad: Hotel d’Angleterre tænder julelysene
Hvor: Kongens Nytorv 34, København K
Hvornår: Fredag 22. november 2019 kl. 17

Læs også: Julemænd, marked og kagebord i Korsbæk: Nu fyrer Bakken op for julehyggen

Åbningsfest i weekenden: Ny skøjtebane åbner i hjertet af København

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou
Skøjtebane Broens Gadekøkken København PR Foto
Skøjtebane Broens Gadekøkken København PR Foto

I går kom det frem, at Kongens Nytorv ikke får en skøjtebane i år pga. manglende penge.

I dag kommer nyheden så om, at Broens Skøjtebane åbner op for vinter-idyl, når alle skøjte-glade københavnere og turister kan boltre sig på Broens 600 m2 store skøjtebane med den smukkeste udsigt ud over kajen.

Den bliver indviet lørdag 23. november på den Grønlandske Handels Plads på Christianshavn – et kort smut hen over Inderhavnsbroen.

Læs også: Guide: Her får du det bedste smørrebrød i København

Skøjtebane Broens Gadekøkken København PR Foto

Gratis skøjtebane

Alle besøgende kan gratis benytte skøjtebanen, og hvis man ikke kan finde de aflagte skøjter frem for gemmerne, så er der mulighed for at leje skøjter, skøjte-buddies og bob-skates til familiens mindste på pladsen.

Tag jer en velfortjent pause og tag et smut forbi Broens barer, der serverer alt lige fra varme drikke såsom gløgg, cremet irish coffee, varm kakao og varm saft.

Når sulten melder sig, kan man naturligvis få fyldt depoterne op, når madboderne disker op med masser af lækre street food retter til at styrke kroppen på.

Læs også: Legendariske Lonely Planet: Her er de 15 fedeste gratis oplevelser i Kbh

Hvad: Broens Skøjtebane
Hvor: Grønlandske Handels Plads på Christianshavn
Hvornår: Fra lørdag 23. november

Læs også: Guide: 10 restauranter med udsigt i København

Smagen af jul: McDonalds lancerer risalamande som Sundae-is

Skrevet af: Redaktionen
PR-foto: McDonalds
PR-foto: McDonalds

Det er sjældent, at fastfood-giganten McDonalds lancerer et produkt kun tiltænkt det danske marked.

Men det er lige præcis, hvad der sker i denne uge, når McDonalds Danmark lancerer deres Sundae Deluxe Is à l’amande.

Altså en af deres klassiske Sundae-is, der smager af risalamande-is.

Julen begynder allerede på torsdag i de danske McDonald’s restauranter.

Her lancerer McDonald’s en variant i sundae-deluxe serien. Sundae Deluxe Is à l’amande. Den er på menuen frem til 20 januar.

Den består af klassisk sundae-is, mandelsplitter, kirsebærsauce og flødeskum.

Læs også: Julemanden og Grød giver gratis risengrød to steder i København

Ingen jul uden risalamande

En tidligere sæsonvariant har været æble/kanel sidste efterår. McDonald’s har store forhåbninger til den. Varianten er helt igennem udtænkt og udviklet i Danmark.

Det skriver McDonalds i en pressemeddelelse.

“Der er selvfølgelig en del ikoniske produkter på vores menu, når vi er McDonald’s.

Derudover udvikler vi løbende danske produkter i tråd med danskernes præferencer og ønsker.

For mig er det ikke jul uden ris ala mande, og sådan er der mange danskere, der har det.

Man kan få traditionel ris ala mande mange steder.

Når vi lancerer en udgave, er det selvfølgelig med et McDonaldsk glimt i øjet.

Vi håber, at vi med vores kolde take på alle danskeres yndlingsjuledessert kan gøre vores til, at så mange som muligt kommer i julestemning,” siger Marie Halmø Hürdum, marketingdirektør, McDonald’s Danmark.

Læs også: Åbner på stribe nu: Her er de hyggelige julemarkeder i København

Hindbærsnitte-is og White Russian Is

Her i København er vi dog vant til, at der eksperimenteres med is. Østerberg Ice Cream har tidligere lavet en risalamande-is, Paradis Is er også altid fremme i skoene med sjove nyheder.

Det er en ny vej, McDonalds gerne vil tage, at de laver helt specifikke produkter rettet mod et lokalt marked som Danmark. Det fortalte McDonalds marketingsdirektør til Dansk Markedsføring forleden;

“Det er klart, at vi skal have ikoniske og populære produkter som Big Mac og McNuggets på menuen, men reelt har vi mulighed for også at produktudvikle og markedsføre i tråd med danskernes ønsker,” sagde hun.