Mødebooking og CRM-systemer som alle københavnske virksomheder kan få glæde af

Skrevet af: Martin Jørgensen

Det vrimler med virksomheder i København, store som små, og mange danskere flytter forventningsfulde til hovedstaden i håbet om at skabe sig en blændende karriere og få et drømmejob hos en af de store og anerkendte danske virksomheder. For andre handler drømmen om at starte sit eget og få foden inden for i en bestemt branche og herudfra skabe lige præcis dén virksomhed, man synes, der mangler på markedet. Ligegyldigt om virksomheden er stor, mellem eller lille, om den har eksisteret i flere generationer, eller om den er helt nystartet, kan alle københavnske virksomheder få glæde af rentable og pålidelige mødebooking- og CRM-systemer for at få deres forretninger til at køre som smurt.

 

Hvad er CRM?

CRM står for Customer Relationship Management, og et CRM-system har til formål at holde styr på transaktioner, data og relationer til kunder, hvilket i praksis opnås, når CRM-systemet bruges til at indsamle, bearbejde, dele og anvende viden om kunderne. Derudover kan CRM bruges af mange virksomheder til at opretholde og videreudvikle gode forhold til attraktive og pålidelige kunder, fordi systemet kan benyttes til at opnå et bedre kendskab til kunderne, så man på den måde kan servicere dem bedre. Derfor ses CRM i mange brancher som en form for markedsføring overfor eksisterende kunder. Alle virksomheder har brug for et godt forhold til deres kunder, og især i København, hvor konkurrencen er så stor, kan CRM-systemer være særdeles gavnlige, fordi det både kan øge virksomhedens salg og kunderne tilfredshed betydeligt.

 

Hvad er mødebooking?

Mødebooking handler om menneskelig kontakt i forretningsmæssigt øjemed, og det skal skabe grundlaget for at kunne fokusere på de rette kunder. Mødebooking handler om opsøgende salg og er en form for professionel og målrettet telemarketing.

Mødebooking kan være gavnligt for nyere virksomheder, der ønsker at komme ind på et bestemt marked eller for etablerede virksomheder, der vil tage arbejdet med salg og markedsføring til nye højder. Mødebooking kan både bruges til business-to-business eller til at kommunikere komplekser produkter og ydelser ud til potentielle kunder.

 

Hvilket system skal man vælge?

Der findes forskellige systemer på markedet, der kan tilbyde forskellige muligheder, så alt efter hvilken branche jeres virksomhed opererer inden for, og hvor stor virksomheden er, har dette betydning for, hvilket system I bør vælge.

Der findes f.eks. et CRM system med dialer lavet til mødebooking fra LeoCall, og dette bør I vælge, hvis mødebooking kunne være særlig godt for jeres virksomhed.

Men en anden mulighed er WebCRM, hvis mødebooking ikke er essentielt for jer. Er I en nystartet virksomhed, kan det måske være mere gavnligt at vælge en billigere løsning, så hele jeres omsætning ikke skal gå til IT-systemer, Og den helt skrabede CRM løsning: Google Sheets vil derfor være en brugbar løsning for jer til at holde styr på jeres data og regneopgaver.