Går mod strømmen: Pladeselskab åbner endnu en bodega i København

Der bliver længere og længere mellem de brune værtshuse i København.
Derfor hører det til sjældenhederne, at en ny bodega slår dørene op.
Men for to år siden tog Pladeselskabet Konkylie, som har hjemme her i København og har eksisteret siden 2017, et uventet skridt og åbnede en moderne bodega på Frederiksborgvej i Nordvest.
Nu har de minsandten gjort det igen.
Denne gang er det Nørrebro, der har fået en ny bodega med navnet Konkylie.
Den åbnede torsdag 7. maj i lokalerne på adressen Heimdalsgade 2B.
Surdejsbrød og toast
Hos Konkylie Nørrebro er der nu åbent fra tirsdag til lørdag hver uge, og selvom stedet kaldes en bodega, er der andet end pilsner og gammel dansk på menuen.
Læs også: Hver torsdag hele sommeren: Vild bar popper op på byens hemmelige tagterrasse Her bydes blandt andet på hjemmebagt surdejsbrød, toast og kaffe fra Prolog i dagtimerne, mens du om aftenen kan købe drinks og øl.
Konkylie på Frederiksborgvej har siden åbningen budt på forskellige events som release-fester, koncerter og quizaftener.
Sådan bliver det fortsat, men nu kommer Konkylie Nørrebro altså til at supplere med flere festlige arrangementer.
Når der ikke er live-musik eller DJ på stedet, vil der blive spillet musik på en god, gammeldags CD-afspiller fra B&O.