MigogKbh Nyt 👋

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.📆💎
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh. 🍣🎺
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.💰👌

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Plakatophæng: Det analoge holder stadig, når du vil skabe synlighed for din forretning

Af Redaktionen

De fleste, der driver en forretning af den ene eller anden slags, ved, at markedsføring og branding er alfa og omega for overlevelse og indtægt. Derfor spekulerer mange virksomheder også helt naturligt i, hvordan man bedst muligt gør opmærksom på sig selv overfor potentielle kunder.

I dag findes der en lang række nye og digitale metoder til at markedsføre sig selv, og det er i høj grad også digitalt, at mange virksomheder vælger at lægge deres energi. Alt dette giver god mening, men det er ikke kun de nye og digitale metoder, der fungerer. Faktisk er de mere klassiske og analoge markedsføringstiltag, som for eksempel plakatophæng, stadig et sikkert træk i mange sammenhænge.

Guide nye kunder ind på din hjemmeside med plakatophæng

I en tid, hvor stadig flere og flere ting foregår online og overgår til digitale løsninger, så er det analoge og det klassiske paradoksalt nok stadig in. Det afspejler sig på flere områder, og altså også når det kommer til at gøre sin forretning mere synlig. Hvor mange forbinder markedsføring i dag med online kampagner på Instagram, Facebook og på hjemmesider, så fungerer de gode, klassiske plakatophæng og plakatskinner stadig.

Plakatophæng skaber synlighed i gadebilledet eller indendørs på kontorer, institutioner og offentlige steder generelt. I dag fungerer plakatophæng til markedsføring ofte på den måde, at de vækker den første, spæde interesse i et produkt eller en forretning.

Plakaternes fornemmeste opgave er derefter at guide mulige kunder over på produktet eller forretningens hjemmeside, hvor man som kunde kan finde mere information eller handle i en webshop.

Plakatophæng har derfor fortsat meget værdi i den tid, vi lever i, selvom det i manges øjne ikke umiddelbart virker som det mest oplagte, når man skal hive nye kunder til eller brande sin forretning.

Præsenter din plakat på flot vis

Danskerne er vilde med det analoge liv, selvom mange af os lever et liv, hvor meget foregår digitalt. Derfor er vi heller ikke afvisende overfor at lade os inspirere og forføre af mere analog markedsføring. Succesfuld markedsføring i kraft af plakatophæng hænger i høj grad sammen med at designe en plakat, der skaber blikfang, men også hvordan man præsenterer plakaten. De to ting går hånd i hånd.

Man skal som virksomhed selvfølgelig designe en plakat, der får forbipasserende til at kigge og muligvis stoppe op eller tænke, men plakaten skal også præsentere sig godt. Der er nemlig ikke noget mere ærgerligt end at have brugt tid og energi på at designe og hænge en plakat op, hvis den ikke tager sig godt ud efterfølgende.

Du kan præsentere dit plakatophæng på en fin og professionel måde med plakatskinner eller plakatlister. Når en virksomheds plakat fremstår flot og indbydende, så vil virksomheden nemlig automatisk fremstå på samme vis. Med plakatskinner eller plakatlister skaber du en flot ramme og en god afslutning på plakaten, så den rammes fint ind, men også undgår at fremstå krøllet eller flosset.

Du kan skabe blikfang til dit plakatophæng ved at gøre det iøjnefaldende, både hvad angår farver, motiver, tekster og budskaber samt billeder. Det er også vigtigt, at det fremgår både klart og tydeligt, hvor du ønsker at guide potentielle kunder hen.

Skriv tydeligt din virksomheds navn eller logo, lav eventuelt en QR-kode, som kan tage nye kunder direkte til din hjemmeside eller app, eller præsenter din virksomheds kontaktoplysninger. Det kan eventuelt være adressen, hvis du driver en butik, eller telefon og/eller mail.