MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Vækker opsigt: 200 elektrisk rugbrød summer på de københavnske veje

Af Michael Qureshi

Fra denne uge og tre uger frem vil københavnerne kunne se 200 stk. af Volkswagens nye elbil, ID.Buzz køre rundt i gaderne.

ID.Buzz kommer til at vække opsigt, da det er en elektrisk MPV og varevogn inspireret af det ikoniske ‘rugbrød’, og det er den første internationale lancering i København fra Volkswagen nogensinde.

København har flere gange de seneste år været internationalt centrum for store begivenheder som EM i fodbold og Tour de France etc.

Nu kommer Danmarks hovedstad igen i fokus, når verdens største bilkoncern holder sin internationale lancering af den elektriske udgave af det ikoniske ‘rugbrød’. ID.Buzz.

Kæmpe international interesse

Mere end 450 journalister, 5000 medarbejdere fra Volkswagen og 200 stk. ID.Buzz er tilstede i Danmark de næste par uger.

Det er første gang, at Volkswagen afholder en international lancering i Danmark, og det er ikke tilfældigt, at netop Danmark og København er blevet valgt til den opgave med ID.Buzz, lyder det fra Volkswagens Danmark direktør.

ID Buzz

“Danmark er på mange måder et land, som også internationalt anerkendes som et moderne foregangsland. Det gælder på den grønne omstilling og elektrificeringen af bilflåden, der har taget fart de sidste par år.

Selvom vi fortsat har lang vej igen på det punkt, så giver det god mening, at ID.Buzz bliver lanceret internationalt i vores mobile og på flere områder grønne hovedstad,” siger Michael Ebeling, adm. direktør i Volkswagen Danmark.

Bliver et sjovt syn på gaden

I tre uger skal journalister fra hele verden prøvekøre ID.Buzz i København, og det kan godt blive et sjovt syn på gaderne. ID.Buzz kommer nemlig i et væld af forskellige farver.

“Vi er blevet lagt ned af bestillinger på ID.Buzz. Det er den coolness omkring “rugbrødet”, der tydeligt kommer frem igen.

Den rimer jo på alt fra rockbands over surfing til hippier, og det kan altså stadig meget for de danske forbrugere.

At den så også er 100 % elektrisk, tror jeg blot skruer op for hypen. Det er i hvert fald det byen kommer til at se og mærke”, siger Michael Ebeling.

Del artikel