Så helt rødt: Kvinde kørte bil mod maratonløbere

Det er ikke ualmindeligt, at bilister bliver frustreret, når byen spærres af til de store begivenheder.
Alligevel tager en 55-årig kvinde nok præmien for dumme beslutninger.
Læs også: Har du set de små grå cirkler: Nu kan populær udeservering være reddet I går, mens 25.000 løbere og 5-6 gange så mange tilskuere indtog Københavns veje til Copenhagen Marathon, valgte hun at udsætte en del af dem for fare.
“I går blev der afholdt Copenhagen Marathon i byens gader. En bilist havde dog glemt at orientere sig i ruteomlægningen og valgte at køre gennem afspærringerne omkring Nørreport Station, hvilket var til stor fare for de deltagende løbere,” udtaler Københavns Politi.
“Vi kan oplyse, at en 55-årig kvinde er blevet sigtet for seks overtrædelser af færdselsloven, herunder manglende agtpågivenhed, fortsætter ordensmagten.
De kan også oplyse, at kvinden er sigtet for kørsel på cykelsti og kørsel mod ensretningen.