MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan får din virksomhed opmærksomhed med storytelling

Af Redaktionen

Hvis en reklame ikke skaber opmærksomhed, er den så godt som værdiløs for din virksomhed. For at sælge et produkt, er du nødt til at få skabt opmærksomhed omkring din virksomhed og dit brand. Men hvordan gør man nu lige det? Læs videre her om, hvordan du med storytelling nemt og enkelt kan promovere dit brand. 

Hvad er storytelling overhovedet? 

Det er intet som en god historie, der kan skærpe kunders opmærksomhed. Hvis du som virksomhed har flair for at få formidlet den gode historie på en fængende måde, så får dit brand med sikkerhed opmærksomhed. Storytelling er ganske enkelt historiefortælling. Man kamuflerer sit brand og virksomhedens værdier i en fortælling, som så promoveres og sendes ud til kunderne gennem diverse reklamer. Vil du vide mere om storytelling til virksomheder og brands, så tryk på dette link, og bliv inspireret til, hvordan du promoverer din virksomhed på bedst mulig vis. 

Show it – don’t tell it

Du har sikkert hørt dette før: show it – don’t tell it, og det virker. Især når det gælder reklamer. I stedet for helt bogstaveligt at fortælle historien med ord, bør du i stedet vise, hvad det er, du gerne vil fortælle. Storytelling fungerer oftest bedst gennem grafik i form af billeder og videoer. Hvor mange kan lige huske kolde fakta og kedelige, statistiske tal? Ikke mange. Derimod huske vi alle Luffe og Sanne fra L’EASY-reklamerne. Når vi ser reklamevideo, bliver vores sanser både stimuleret af lyd, ord, farver og forskellige bevægelser. En video er derfor perfekt, hvis du vil skabe en fortælling om din virksomhed og dit brand.

Troværdighed er vigtig

En måde, hvorpå du nemt kan skabe troværdighed og nå ud til dine kunder, er igennem Facebook. Her kan du skabe et nærmest personligt forhold til køberne, og jargonen er ofte afslappet her, hvilket du med fordel kan benytte dig af. Du kan nemt skabe troværdighed og nærhed ved at lægge en uformel video op af en ganske, almindelig hverdag på arbejdet. Du kunne også lave en video, hvori du fortæller, hvordan du yder den bedste service, eller hvorfor du lige finder dit arbejde interessant. Uanset hvad skal videoen virke troværdighed, og det må meget gerne virke naturligt og helt ikke for opstillet. Så mister du hurtigt din troværdighed som brand. Din Instagram er også perfekt til storytelling. Her kan du benytte dig af stories, hvor du her lægger små klip eller billeder op fra profilen. Her kan du skabe dig din helt egen fortælling med en masse fine effekter, som hurtigt fanger kunderne.