Sådan får du en god bilreklame

Skrevet af: Redaktionen

Bilreklame populær som aldrig før

Et af de første tegn på effekterne af en krise er, at virksomhederne skruer ned for deres markedsføring. Det kan sikkert mærkes mange steder, men ikke i branchen for bilreklame

Går man en tur rundt i byen, er trenden ikke til at tage fejl af. Flere og flere biler har reklame på og de bliver mere og mere kreative. Det bekræfter flere eksperter og rådgivere overfor os. Vi har i mange år været vant til at taxaer, som fortsat er en stor del af bybilledet, havde reklamer, at busser, som er en endnu større del af byen, havde reklamer. De bliver set meget, så derfor giver det umiddelbart også mening, at der skal sidde et budskab, som mange ser. Men driver du en virksomhed, hvor dine biler kører meget rundt i byen, giver det rigtig god mening, at du gør opmærksom på firmaet imens.

Bilreklame virker

Mange virksomheder ser nemlig en fidus i at gøre reklame for deres firma eller deres produkter på de biler der har kørende rundt i bybilledet. Det nye er dog mængden af bilreklamer og udformningen. De branchefolk vi har talt med bekræfter, at behovet for både højere kvalitet og kreativitet er stigende. Tiderne hvor du bare havde et logo i bagruden, er forbi er forbi. I dag vil virksomhederne skille sig ud og derfor vælger flere og flere at hel dekorere bilerne med både logo og kreative dekorationer omkring – i dag kan en bilreklame sagtens fylde hele bilen. Det virker til, at her gælder reglen om jo større, jo bedre eller jo større jo flere mennesker ser din reklame. Alle vil skille sig ud og så bliver det ofte vildere og vildere, men her råber fagfolkene vagt i gevær.

Rådgivning og ekspertise er vigtigt

Mange skilte og reklamevirksomheder har egen grafisk afdeling og tilbyder rådgivning om udformning af din næste bilreklame og det benytter flere og flere sig af, fortæller dem vi har været i kontakt med. Meldingen herfra er samstemmende, at tendensen om jo større jo bedre er rigtig, men at flere og flere også har indset, at kvalitet er vigtigt og derfor har reklame og skilte virksomhederne travlt. Store formater kan sagtens virke, men det er afgørende, at formatet af din bilreklame passer til både det du vil signalere som virksomhed og det budskab du vil kommunikere, fortæller de fagfolk vi har været i kontakt med. Mindst lige så vigtigt er det, at bilreklamen er lavet i en ordentlig folie kvalitet, så den holder formen, men også kan bære det format du har valgt.

Læringen herfra er tydelig. Bilreklamer og den mobile reklame platform er kommet for at blive. De bliver større og mere kreative, ikke kun fordi størst ses af flest, men også fordi mulighederne bliver flere og flere og virksomhederne selv går mere op i at skille sig ud. Heldigvis er kvaliteten også i fokus og det er her at skilte og reklamevirksomhederne føler de kan gøre en forskel som fagfolk, at levere den løsning kunden vil have og i højeste kvalitet, så den holder. Det er kun til glæde for os almindelige borgere som færdes i byrummet, at alt bliver mere kreativt, men også holder en høj kvalitet. Dejligt med en positiv reklame nyhed i et marked som lige nu er nedadgående.