Sådan får du en god bilreklame

Skrevet af: Redaktionen

Bilreklame populær som aldrig før

Et af de første tegn på effekterne af en krise er, at virksomhederne skruer ned for deres markedsføring. Det kan sikkert mærkes mange steder, men ikke i branchen for bilreklame

Går man en tur rundt i byen, er trenden ikke til at tage fejl af. Flere og flere biler har reklame på og de bliver mere og mere kreative. Det bekræfter flere eksperter og rådgivere overfor os. Vi har i mange år været vant til at taxaer, som fortsat er en stor del af bybilledet, havde reklamer, at busser, som er en endnu større del af byen, havde reklamer. De bliver set meget, så derfor giver det umiddelbart også mening, at der skal sidde et budskab, som mange ser. Men driver du en virksomhed, hvor dine biler kører meget rundt i byen, giver det rigtig god mening, at du gør opmærksom på firmaet imens.

Bilreklame virker

Mange virksomheder ser nemlig en fidus i at gøre reklame for deres firma eller deres produkter på de biler der har kørende rundt i bybilledet. Det nye er dog mængden af bilreklamer og udformningen. De branchefolk vi har talt med bekræfter, at behovet for både højere kvalitet og kreativitet er stigende. Tiderne hvor du bare havde et logo i bagruden, er forbi er forbi. I dag vil virksomhederne skille sig ud og derfor vælger flere og flere at hel dekorere bilerne med både logo og kreative dekorationer omkring – i dag kan en bilreklame sagtens fylde hele bilen. Det virker til, at her gælder reglen om jo større, jo bedre eller jo større jo flere mennesker ser din reklame. Alle vil skille sig ud og så bliver det ofte vildere og vildere, men her råber fagfolkene vagt i gevær.

Rådgivning og ekspertise er vigtigt

Mange skilte og reklamevirksomheder har egen grafisk afdeling og tilbyder rådgivning om udformning af din næste bilreklame og det benytter flere og flere sig af, fortæller dem vi har været i kontakt med. Meldingen herfra er samstemmende, at tendensen om jo større jo bedre er rigtig, men at flere og flere også har indset, at kvalitet er vigtigt og derfor har reklame og skilte virksomhederne travlt. Store formater kan sagtens virke, men det er afgørende, at formatet af din bilreklame passer til både det du vil signalere som virksomhed og det budskab du vil kommunikere, fortæller de fagfolk vi har været i kontakt med. Mindst lige så vigtigt er det, at bilreklamen er lavet i en ordentlig folie kvalitet, så den holder formen, men også kan bære det format du har valgt.

Læringen herfra er tydelig. Bilreklamer og den mobile reklame platform er kommet for at blive. De bliver større og mere kreative, ikke kun fordi størst ses af flest, men også fordi mulighederne bliver flere og flere og virksomhederne selv går mere op i at skille sig ud. Heldigvis er kvaliteten også i fokus og det er her at skilte og reklamevirksomhederne føler de kan gøre en forskel som fagfolk, at levere den løsning kunden vil have og i højeste kvalitet, så den holder. Det er kun til glæde for os almindelige borgere som færdes i byrummet, at alt bliver mere kreativt, men også holder en høj kvalitet. Dejligt med en positiv reklame nyhed i et marked som lige nu er nedadgående.

Her koster kaffen ALTID 10 kr.: Succes-kæden Coffee Ten er åbnet midt i København

Skrevet af: Michael Qureshi

Normalt starter succesfulde kæder i København og rykker efterfølgende ud i resten af landet.

Men der er også koncepter, som først bliver flyvende rundt omkring i de større danske byer, før de vender snuden mod Hovedstaden.

Sådan er det for kaffekæden Coffee Ten som har stor succes i Aarhus, Aalborg og Odense.

I Aarhus og Aalborg ligger de i selve Magasin, og det er også tilfældet her i København. Kaffebaren er åbnet på 2. etage i Magasin.

Har skabt sig et navn

Coffee Ten har i den grad formået at skabe sig et navn på landsplan på rekordtid. Her laver de nemlig kaffe af høj kvalitet, hvor du kan få alle slags for bare 10 kr.

Og nej, det er ikke et åbningstilbud. Det gælder ALTID. For det er hele konceptet.

I sidste uge åbnede de så i København, hvor man selv kan smage, om kaffe til en 10’er nu smager som på byens andre kaffebarer.

Melder sulten sig har de et flot udvalg af sandwiches og wraps – også i et vegansk alternativt. Til den søde tand er der et større kageudvalg.

Konceptet er brandvarmt i øvrige byer

Konceptet startede oprindeligt i Odense, hvor Coffee Ten vakte opmærksomhed med budskabet om, at kvalitet kan fås til lavere priser end det, der ellers er blevet normalen på kaffe-to-go-markedet:

“Priserne på en kop varm kaffe i bybilledet er jo stukket fuldstændig af, særligt i landets større byer, og der har vi taget det valg, at vi hellere vil sælge 500 kopper kaffe til 10 kr. end 100 kopper kaffe til 50 kr.,” fortæller Christoffer Andersen fra Coffee Ten.

Går ikke kompromis med kvaliteten

Han tilføjer;

“Det gør vi uden at gå på kompromis med kvaliteten. Der er langt fra tale om kedelig eller almindelig kaffe, men reel og virkelig god kaffe lavet af fine, fornuftige råvarer.”

Vores søstersite MigogOdense har tidligere skrevet om Coffee Ten, hvor vores redaktionelle folk i byen også var vilde med kaffen.

Coffee Ten har også et kendt navn med i ejerkredsen, nemlig rapperen Jokeren.

Den danske musiker er mest kendt som tidligere medlem af gruppen Den Gale Pose, men er også medejer af Coffee Ten, og kaffetørstige københavnere kan med jævne mellem rum hilse på Jokeren aka Jesper Dahl på Coffee Ten.

Hvad: Coffee Ten
Hvor: Magasin, 2 etage
Hvornår: Åbnede officielt i fredags

Indføres på flere barer i København: Bestil mad leveret direkte til barstolen

Skrevet af: Mathilde Mågård Hansen

Det er ingen hemmelig, at nattelivet er i knæ lige nu.

Den nye 22-regel, mundbind, social afstand og alt det andet gør det svært at drive natklub, men ejeren af en række københavnske barer og natklubber har valgt at invitere indenfor til et lidt anderledes oplevelse på hans steder.

Han sørger nemlig for de gode drinks, men du let og bekvemt kan bestille maden på en app – direkte leveret til klubben.

Læs også Skovriderkroens nye restaurant: 5 retters menu og fri bar på Mandalay DinnerClub

Frankies Pizza PR foto

Barer og natklubber med spisning

”Med lavt blodsukker og usikre fremtidsplaner er det let at lægge sig ned i fosterstilling og se sin forretning blive pulveriseret.

Men hvad skulle det hjælpe?” lyder det fra Jesper Ejrup fra Bar-eventyret, der bl.a. står bag Ibiza Beach Bar, Rævens Bar og High Voltage Rock Club.

Derfor tilbyder Bar-eventyret nu muligheden for at kombinere de gode drinks med selvvalgt spisning på alle deres steder.

Han har derfor indgået et samarbejde med  Wolt, så du kan bestille, mens du sidder inde på baren og nyder din drink.

Læs også Pizza-konger: To københavnske pizza-steder igen blandt Europas bedste

Halifax Burger Foto PR

Prøv for eksempel en burger fra Halifax sammen med en iskold øl, tacos med tequila eller en Honolulu pizza med ananas og skinke fra Frankies med en stor sodavand fra baren.

Du kan med andre ord få den fede “ude oplevelse” og slå det sammen med et par forfriskende drinks, spille på arkademaskiner og drikke cocktails, mens du nyder en lækker bid mad på én og samme tid.

Bar-eventyret står bare Ibiza Beach Bar, Rævens Bar, High Voltage, Trykbar og Hugos Strandbar, og tilbuddet er gældende på alle deres barer fra på mandag.

Bange for at misse nyt om Kbh? Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt.
Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram

Vind EM-billetter til næste år: Just Eat lancerer fed fodboldquiz

Skrevet af: Michael Qureshi

Elsker du fodbold og god mad leveret lige til døren, så vil du elske seneste tiltag fra Just Eat.

Just Eat har i år lanceret en stor fodboldquiz her i Danmark, hvor hovedpræmien er fire billetter til EM i fodbold næste år.

Oprindeligt skulle Euro 2020 have været afviklet i år med blandt andet fire kampe i Parken i København.

Men Corona kom som bekendt også i vejen for denne gigantiske begivenhed.

Nu er blikket i stedet rettet mod næste år, og for enhver fodboldelsker er det en drøm at opleve en EM-kamp. Måske endda en af Danmarks kampe på hjemmebane i Parken.

Få klik på mobilen og så er du i gang

Hvis du går og drømmer om sådan en præmie, så kan du allerede nu gå i krig med den fodboldquiz, Just Eat har lanceret. Det kræver ikke særligt mange klik på mobilen, før du er i fuld gang med spørgsmålene.

Det gode er også, at selv om du måske ikke vinder selve hovedpræmien, så er der stadig tusindvis af rabatkoder til Just Eat på spil.

Så du kan helt sikkert få noget af værdi ud af prøve deres fodboldquiz.

Her på redaktionen har vi også testet sværhedsgraden i quizzen, og der er ingen tvivl om, at der er spørgsmål til alle niveauer.

Det kan være alt fra hvor i målet en spiller i en særlig finale placerede bolden. Det kan også være noget hvor man skal gætte hvilken fodboldspiller, der matcher med en madvare eller særlig ret.

Underholdende quiz

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at fodboldquizzen er gennemtænkt og gennemført. Den er fyldt med videoklip, som hører sammen med spørgsmål, og man skal holde tungen lige i munden for at svare rigtigt på dem alle.

Men set fra en almindelig fodboldfans synspunkt, så er det en ganske underholdende quiz, og man føler, at man bliver testet på sin paratviden og evne til at tænke logisk.

Den kan godt tage omkring et kvarter at gennemføre, og så er det jo spændende, om man vinder noget.

Du kan starte quizzen lige her – og du skal nå det inden 23. september