MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan kan du lindre dine nakkesmerter

Af Annoncør

Dette indhold er sponsoreret 

Som konsekvens af en stillesiddende hverdag og alt for meget skærmtid er vi mange danskere, der døjer med smerter, ømhed og spændinger i nakke og ryg. Det kan være meget generende for hverdagen, hvis man konstant har ondt. Hvis du er en af de mange danskere, der har problemer med nakken findes der en række tiltag, du kan prøve, hvis du gerne vil komme smerterne til livs. 

Muskelsmerter

Hvis dine nakkesmerter er i musklerne, så kan en massage i København lindre dine gener. En massør vil kunne finde forskellige spændingspunkter og myoser. Massage og arbejde dybt i musklerne løsner spændingerne op. 

Indimellem kan selve massagen være en smule ubehagelig, fordi nakkesmerterne højst sandsynligt vil have givet dig meget spændte og ømme muskler, men hvis du gennemgår et behandlingsforløb, så vil dine muskler med tiden blive mindre og mindre spændte. Massage kan være en stor smertelindring for mennesker, der døjer med nakkesmerter, og kan indimellem løsne op for meget fastlåste bevægelsesmønstre, hvor der kompenseres fra andre muskelgrupper. 

Motion

Noget af det bedste for ryg- og nakkesmerter er at opbygge muskler. Det er både for behandling og forebyggelse. Vi bruger mange timer siddende i dårlige, usunde stillinger, og det slider på vores ryg. Motion behøver ikke være at lave en ironman eller løbe et maraton. For dine rygsmerter kan det indimellem hjælpe bare at stå bag skrivebordet, lave små udstrækningsøvelser, cykle på arbejde eller at lave små træningsøvelser et par gange i løbet af en arbejdsdag. 

Øvelserne kan eksempelvis blot bestå af at strække nakken fra side til side eller ‘lave dobbelthager’. Det behøver ikke være kompliceret eller hårdt for at virke. Bare en lille smule motion og bevægelse kan gøre en stor forskel, hvis du holder ved i længere tid. For at sikre den bedste træning mod dine smerter kunne du også overveje at booke en personlig træner. Se mere her. 

Gå i gang før det går galt

Vi er mange, der venter, til det er for sent med at lytte til vores krop. Lige så snart du oplever, at du har lidt problemer med nakke og ryg, så er det godt at begynde at overveje din arbejdsstilling, holdning, behandling og motion. Hvis du lader tingene stå til, så vil dine problemer blot blive værre og i værste fald kroniske. 


Fast motion og gode arbejdsstillinger er i mange tilfælde nok til at undgå alvorlige nakke- og rygproblemer. For mere akutte nakke- og rygproblemer kan motion lempe generne. Se mere her for at finde en personlig træner, der kan hjælpe med den rette træning.