Sådan kommer du godt videre i dit nye hjem

Skrevet af: Martin Jørgensen

Annonce

Det kan være et spændende øjeblik, når vi skal fra en bolig videre til den næste. Der kan være mange praktiske ting, som skal løses og fikses inden man kan sælge sin bolig og flytte ind i en ny. Det kan tage lang tid at flytte, hvis ikke man får gjort alt rigtigt fra start. Hvis det første gang du skal sælge din bolig, så kan det være svært at bevare overblikket over, hvad du selv kan gøre og hvad du bør få hjælp til. Læs med her og få inspiration til at komme godt i gang med dit boligsalg, så du kan starte et nyt kapitel i din nye bolig.

Pak dine ting ned struktureret

Det er spændende at starte et nyt kapitel i et nyt hjem. Det kan hurtigt blive uoverskueligt at pakke ens ting ned på bekostning af, at de skal frem om lidt igen. Hvis du overvejer at smide alle dine ting ned i en par flyttekasser, så bør du måske overveje at være mere struktureret med din nedpakning. En flytning giver mulighed for at rydde op i ens ting og skille sig af med det, som man ikke længere har brug for. Det kan være en god idé at slæbe kun det vigtigste med videre og give det nyt liv i en anden bolig. Det kan også spare dig tid, hvis du pakker dine ting ned alt efter hvilket rum du befinder dig i. Det er også en god huskeregel at navngive dine forskellige flyttekasser, så de er lette at sortere i, når du endelig skal pakke ud igen.

Få hjælp til det juridiske og økonomiske

Det er et stort skridt at sælge en bolig og ikke mindst købe en ny bolig, og derfor er det vigtig processen sker på bedste vis. Når du skal af med dit gamle hjem kan det være en fordel af finde en kompetent ejendomsmægler, som kan varetage dine interesser og hjælpe dig godt videre. Med hjælp af en ejendomsmægler så slipper du for at skulle forholde dig til en stor del af det juridiske arbejde, som der kan være, når man flytter fra en bolig videre til den næste. Det kan kræve en masse energi og tid og flytte. Det kan være nemt at miste overblikket over, hvor mange penge man bruger under en flytning. Hvis du har brug for et mere struktureret overblik, så kan du med fordel få professionel hjælp til at få et kig på din økonomi. Du kan få hjælp af en bogholder i København til at få styr på din økonomi og kom godt fra start i din nye bolig. Det kan være en kæmpe fordel at få hjælp til at holde styr på dine indtægter og udgifter, så du har en idé om, hvor stort et rådighedsbeløb du har om måneden. Det vil give dig ro i din nattesøvn at have styr på din økonomi. Alt man skal gøre at udfylde en formular og dernæst modtager man et tilbud inden for 48 timer. Her vil man modtage tre forskellige tilbud fra en række bogholdere, som kan matche hvilke behov du har brug for. Det er også lettere at bruge penge på boligforbedringer i ens nye hjem, hvis man er klar over, hvor mange penge, som der er til rådighed.

 

Få lavet boligforbedringer

Som sælger af en bolig har du et ansvar for at efterlade din bolig i den bedste stand. Typisk findes der flere ting, som vi skal have ordnet i vores bolig inden vi flytter eller indflytter et sted. En flytning kan hurtigt blive en større mundfuld, hvis der er flere ting, som enten skal laves i den gamle bolig eller i den nye bolig. De mange store eller små byggeprojekter kan være svært at få igangsat, hvis de kræver mange forskellige fagfolk. Det kan nemt blive uoverskueligt at hente tilbud fra flere fagfolk og arrangerer deres forskellige besøg. Du kan løse det problem ved at få fat på en hovedentreprenør, som kan hjælpe dig med alt fra VVS, el-, maler-, tømre- og murer arbejde. På den måde kan du anskaffe dig et samlet tilbud på alt, hvad du skal have lavet og få det hele afviklet på en gang. Det kan give dig overskud til at komme godt videre fra dit gamle hjem til dit nye.