Stjal fra hjemmeværnet: Gemte rifler, håndgranater og 25.000 kugler derhjemme

“En 64-årig hjemmeværnsmand er blevet sigtet for tyveri af våben fra en marinehjemmeværnsafdeling.”
Det skriver Københavns Politi på X om sagen, der ved første læsning måske kan virke som en uskyldig fejl.
Men det er det ikke.
Læs også: Gad ikke vente på politiet: Bilister fik nok af demonstranter og smed dem selv væk Våbene er ifølge politiet stålet i Dragør og gemt ulovligt på den sigtedes bopæl i Hvidovre.
“Efterforskning førte i weekenden til, at den 64-åriges bopæl i Hvidovre blev ransaget, og her blev der yderligere beslaglagt en større mængde ulovlige våben,” skriver politiet og opremser:
“Herunder rifler, kanonslag, pistoler, håndgranater, et halvautomatisk våben og 25.000 stykker ammunition.”
“Det er ulovligt at besidde våben uden politiets tilladelse – sager som disse tages altid alvorligt og kan medføre fængselsstraf,” skriver Københavns Politi.