Sundhed: Træn uden fitnesscenter i København

Skrevet af: Redaktionen
Arkivfoto
Arkivfoto

Mange forbinder træning, med fitnesscentre.

Men hvis dette er, ikke er noget der tiltaler en, findes der i København heldigvis mange gode alternativer.

Man vil både kunne finde indendørs, udendørs, enkeltmands, og holdaktiviteter i byen. Som alle kan tilpasses, til ens hverdag.

Udendørstræningsfaciliteter rundt i København

Hvis man ikke kan lide fitnesscentre, og ikke behøver tunge vægte.

Så findes der flere steder i København, udendørs træningsfaciliteter.

Disse faciliteter er gratis, og kan nemt kombineres med ens løbetur. Derudover er der ikke nogen åbnings- eller lukketider, og man behøves ikke medlemskab.

Der er flere steder i København, hvor man har opsat disse træningsområder.

Og der vil helt sikkert være nogen, som matcher ens behov bedre end andre. Og selvom man ikke er i træningscenteret, kan man stadig godt få sine proteiner efter træningen.

For mange vælger nemlig, at investere i deres eget proteinpulver. På den måde kan de efter træningen, lave deres egne shakes.

Dette kan både gøres lige efter træningen, eller hvis man er løbet, kan man gøre det når man kommer hjem.

Hvis du endnu ikke ved, hvilket proteinpulver der passer til dig.

Kan du besøge Only-approved.dk, hvor du kan læse mere og se deres store udvalg.

Hvis du er til parkour, kan du med fordel besøge træningsanlægget i Søndermarken. Her er nemlig opsat et parkouranlæg, som kan benyttes af alle. Dette er en sjov, og anderledes måde at få forbrændt kalorier på.

Derudover finder du både træningsanlæg ved Østre anlæg, som ligger lige ved statens museum for kunst. På Islands Brygge ved havnefronten, eller foran siloerne.

I Frederiksberg have ved Frederiksberg rundel, og ved Amager Strandpark. Dette er blot nogen, af de muligheder man har for udendørstræning.

Cykling

Hvis ikke du er så meget til løb, så er cykling et rigtig godt alternativ.

En af de fordele der er ved cykling er, at man føler man kommer hurtigt frem. Derudover er cykling også mindre belastende for kroppen, end f.eks. løb er.

Du kan komme vidt omkring på din cykel, og du kan f.eks. bruge det til at komme til og fra dit yndlings udendørs træningsområde.

Når du cykler forbrænder du mange kalorier, og det er derfor et godt redskab til vægttab.

Det smarte ved cykling er, at det kan tilpasses hverdagen godt.

Hvis du ønsker, at kombinere det med din daglige transport til og fra arbejde, er dette også en mulighed. Hvis man mere er til holdaktiviteter, kan man nemt samle flere venner omkring det.

Derudover kan cykling udføres, på alle tidspunkter af døgnet. Og der er derfor let, at tilpasse ens daglige rutiner.

Hvis du ønsker, at cykle lidt mere intensivt en du plejer.

Så kan du med fordel prøve, at tilmelde dig en bikefit time. Hos Copenhagenphysio.dk kan man tilmelde sig bikefit i Valby, som hjælper med at forbedre din cykling.

Hvad end du er triatlet, cykelrytter, eller nybegynder kan dette hjælpe dig.

For du vil med en gang bikefit, kunne forbygge skader, træde flere watt, optimere din aerodynamik, og opleve en bedre komfort når du cykler.

Rul igennem København

Hvis du ønsker en sjov, og alternativ træningsform, så tag rulleskøjterne på, og kør igennem København. Rulleskøjtning er super godt, for skadesrisikoen ikke er så højt.

Når man står på rulleskøjter, belastes kroppen nemlig ikke nær så meget som ved f.eks. løb.

Derudover forbrænder man mange kalorier, når man står på rulleskøjter. Undersøgelser viser, at man forbrænder cirka 548 kalorie ved at rulle i 1 time. Hvis samme person løber 8 km på en time, vil de forbrænde 606 kalorier.

Hvis man er medlem på Single.dk kan man lave et event ud af det, hvor man mødes en flok singler og ruller. Dette er en god måde, at være social på samtidig med man har det sjovt.

Man kan også vælge, at deltage i Friday night skate. Her kan man fra april og sommeren over, stå på rulleskøjter 2 gange om måneden.

Der samles over 100 mennesker, som ruller gennem København. Man vil opleve at der er musik og fest, og det er et rigtig sjovt arrangement.