ANNONCE
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Tips til at bruge justerbare håndvægte

Af Annoncør

De fleste ved at træning og motion udgør en vigtig faktor når det kommer til sundhed. Men det kan samtidig også være rigtig svært at finde tid i en travl hverdag til at træne og tage ned i et motionscenter. Derfor kan det være en god idé at træne derhjemme. Det gør det nemmere at skabe tid til en hurtig træningstime. Her kan man et enkelt par justerbare håndvægte være gode at bruge.

Uanset om man er til styrketræning eller konditionstræning, så er én ting sikkert: der er godt for kredsløbet og den generelle fysiske sundhed. Men selvom man ved at noget er godt for én, så gør det det ikke nødvendigvis nemmere at prioritere det i en travl hverdag. Har man dog et par justerbare håndvægte derhjemme, kan man snildt få sneget et træningspas ind i et travlt skema.

Fordele ved styrketræning

Et sæt justerbare håndvægte er rigtige gode at træne med af flere grunde. For det første kan man selv justere vægten ved at tilføje eller fjerne nogle vægtskiver. På den måde kan man også lige så stille øge modstanden efter nogle uger, så man på den måde hele tiden udfordrer kroppen. Mange af de øvelser man kan lave med egen kropsvægt, kan man supplere med håndvægte.

Styrketræning er både for kvinder og mænd. Med nogle få enkelte øvelser, kan man gøre en stor forskel for den generelle velvære og eventuelt tabe sig, hvis det er dét man gerne vil. Samtidig med at man arbejder på sine muskler, så øger man også forbrændingen. Hvis man gerne vil tabe sig, er det derfor en god idé at supplere sin konditræning med styrketræning.

Til hele kroppen

Man kan bruge justerbare håndvægte til at øge modstanden under forskellige øvelser. Uanset om man træner overkroppen eller underkroppen, så kan den ekstra modstand være med til at styrke dine muskler endnu mere. Det er nemmere at skabe tid til et træningspas derhjemme på stuegulvet med nogle kropsvægtøvelser, frem for at pakke tasken og køre eller cykle ned til træningscentret. Man sparer altså en masse tid hvis man sørger for træningen derhjemme. 

Man kan blandt andet træne ben, baller, skuldre og ryg med håndvægte. Og hvis man ikke er vant til at styrketræne eller har haft en længere pause, så er det smart at tage det stille og roligt til at starte med, selvom du måske har høje ambitioner. Det er bedst at være på den sikre side og undgå potentielle skade, mens du lige så stille styrker muskler, sener og knogler, end at træde for hurtigt frem og gøre unødig skade på sig selv. 

Besøg hjemmeland.dk for at finde et par gode justerbare håndvægte og kom i gang derhjemme.

Del artikel