Tips til at øge trafikken på din hjemmeside

Skrevet af: Martin Jørgensen
søgeordsanalyse
søgeordsanalyse

Har du en hjemmeside, ønsker du helt sikkert, at der skal være mere aktivitet herpå. Der kan næsten ikke være for meget, da dette oftest i sidste ende vil have en stor betydning for både omsætningen og kendskabsgraden for din hjemmeside. Der findes heldigvis et rigtigt godt værktøj, som kan hjælpe dig med hele denne proces. En søgeordsanalyse giver dig en forståelse for, hvilke ord potentielle bruger, når de søger efter dine produkter. Desuden er det muligt at få indsigt i den bagvedliggende søgeadfærd, som altså kan give dig et kæmpe forspring i forhold til eventuelle konkurrenter.

 

Ting, du skal være opmærksom på, inden du går i gang

Hvis det er første gang, du skal begive dig ud i en søgeordsanalyse, er der indledningsvis nogle ting, som du bør være særligt opmærksom på. Det er meget vigtigt, at du har stor indsigt i din målgruppe, da det er forbindelsen mellem den og dine søgeord, der i sidste ende giver dig den bedste analyse og dermed de bedste resultater. Derudover er det en god ide at fastsætte, hvad dit formål med analysen er, for på denne måde kan du meget bedre målrette den efter noget bestemt.

 

Mens du er i processen

Når du har fået styr på både formålet med analysen samt din målgruppes præferencer, er det nu tid til at starte din analyse. Her starter du med at kortlægge samtlige søgeord, som har en forbindelse til dit produkt. Denne del af processen kan være lidt mere kompliceret, hvorfor det er en rigtig god ide at søge om hjælp, hvis du ikke har erfaringer med dette før. Der findes mange steder, som kan hjælpe dig, og du kan med fordel følge dette link: https://www.riveronline.dk/soegeordsanalyse. Herinde kan du finde en masse gode råd til, hvordan du bedst kommer i gang, og de kan desuden også hjælpe dig med at lave en søgeordsanalyse, hvilket klart anbefales, hvis du er nybegynder indenfor området.