To DJ’s og 300 hovedtelefoner: Kom med til lydløs fest midt i København

Skrevet af: Camilla Lützhøft Stahlschmidt
Foto: Pxhere
Foto: Pxhere

Der findes fester, hvor bassen brøler ud af højttalerne, så man som gæst straks kommer i dansehumør og får lyst til at fyre den af på gulvet.

Men der findes også fester, som slet ikke larmer, men alligevel får gang i dansefødderne og de vrikkende hofter – og netop sådan en kan du komme med til lige om lidt.

Fredag 8. november 2019 rykker Red Bull ind i Studenterhuset i Indre By, og her går det faktisk stille for sig.

Udover to DJ’s har Red Bull nemlig 300 hovedtelefoner med sig, og dem skal festens gæster iføre sig for at kunne høre musikken og følge rytmerne på dansegulvet.

Læs også: The Minds of 99 annoncerer KÆMPE koncert i København

Hvad vil du danse til?

I lokalet, hvor det såkaldte Silent Disco afholdes, vil der altså være helt stille, selv om musikken spiller.

De to DJ’s er klar med hver deres mix til aftenen, og de spiller begge på samme tid, så du som gæst selv kan vælge, hvad du vil lytte til i hovedtelefonerne.

Du har nemlig mulighed for at skifte mellem to kanaler, hvilket betyder, at du faktisk kan danse med en, der hører en anden sang end dig.

Trænger du til at hvile ørerne, kan du blot tage hovedtelefonerne af og nyde stilheden. Og så kan du snakke med nogle af festens andre deltagere og glæde dig over, at bassen ikke overdøver samtalen.

Læs også: Her kan alt ske: Grøn dør gemmer på Københavns nye vilde cocktailbar

Gratis adgang og gratis drinks

Silent Disco begynder klokken 20 og varer til klokken 01. Herefter overtager Studenterhusets faste DJ pulten og spiller, så alle kan høre det, frem til klokken 03, hvor festen lukker.

Du finder Studenterhuset på adressen Købmagergade 52 – lige ved siden af Rundetårn.

Entré til festen er ganske gratis, og der er 100 gratis vodka/Red Bull-drinks til de første gæster fra klokken 20. Herefter kan drikkevarer købes i baren.

Se mere på Facebook.

Hvad: Red Bull Silent Disco
Hvor: Studenterhuset, Købmagergade 52, København K
Hvornår: Fredag 8. november 2019 kl. 20-03

Læs også: En af Danmarks bedste bartendere: Nu åbner han stor cocktailbar og restaurant i København

Lyser København op: Vær med når Hotel d’Angleterre tænder julelysene

Skrevet af: Camilla Lützhøft Stahlschmidt
Nu tændes julelysene på Hotel D'Angleterres facade. Foto: PR
Nu tændes julelysene på Hotel D'Angleterres facade. Foto: PR

Dag for dag skinner og glimter København mere og mere i takt med, at julen nærmer sig.

Butiksvinduer og gader er blevet pyntet med hjerter, nisser og julelys, og hyggelige julemarkeder er poppet op rundt omkring i byen.

Gennem en årrække har det 5-stjernede Hotel d’Angleterre på Kongens Nytorv stået for en af Københavns mest imponerende og overdådige juleudsmykninger, som julefans hvert år glæder sig til at kunne nyde synet af i ugerne op til juleaften.

Læs også: Åbner på stribe nu: Her er de hyggelige julemarkeder i København

Traditionen gentages selvfølgelig i år, og Hotel d’Angleterre er endnu en gang gået all-in på pynten og har købt juledekoration for et stort beløb til den hvide facade.

Luksushotellets juleudsmykning skifter hvert andet år, og efter to julesæsoner, hvor facaden har været forvandlet til en gigantisk julekalender med 24 låger, er det nu tid til noget nyt.

Der er derfor skruet ekstra højt op for spændingen, når den velklædte dørmand med høj hat trykker på knappen, der får hundredevis af lys til at skinne ud over Kongens Nytorv.

Livgarden leverer musikken

På fredag 22. november klokken 17 skal du stå klar foran Hotel d’Angleterre, hvis du vil overvære det hele særlige øjeblik, hvor udsmykningen afsløres, og massevis af jule-entusiastiske københavnere og turister udbryder “Nøøøjjj” og “Iiiiih” i kor.

Hotellets kreative dekoratører er som altid meget hemmelighedsfulde om temaet for udsmykningen, men på Facebook har de afsløret, at julepynten denne gang vil være en hyldest til den skandinaviske vinter.

Læs også: Ho ho ho: Julemanden og Grød giver gratis risengrød to steder i København

Som altid er Den Kongelige Livgardes Musikkorps på plads foran hotellet, når der trykkes på knappen, og her spiller de julemusik for at sætte den helt rigtige stemning.

Begivenheden plejer at tiltrække mange mennesker, så det anbefales, at man kommer i god tid, hvis man vil have godt udsyn til juleudsmykningen.

Hvad: Hotel d’Angleterre tænder julelysene
Hvor: Kongens Nytorv 34, København K
Hvornår: Fredag 22. november 2019 kl. 17

Læs også: Julemænd, marked og kagebord i Korsbæk: Nu fyrer Bakken op for julehyggen

Åbningsfest i weekenden: Ny skøjtebane åbner i hjertet af København

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou
Skøjtebane Broens Gadekøkken København PR Foto
Skøjtebane Broens Gadekøkken København PR Foto

I går kom det frem, at Kongens Nytorv ikke får en skøjtebane i år pga. manglende penge.

I dag kommer nyheden så om, at Broens Skøjtebane åbner op for vinter-idyl, når alle skøjte-glade københavnere og turister kan boltre sig på Broens 600 m2 store skøjtebane med den smukkeste udsigt ud over kajen.

Den bliver indviet lørdag 23. november på den Grønlandske Handels Plads på Christianshavn – et kort smut hen over Inderhavnsbroen.

Læs også: Guide: Her får du det bedste smørrebrød i København

Skøjtebane Broens Gadekøkken København PR Foto

Gratis skøjtebane

Alle besøgende kan gratis benytte skøjtebanen, og hvis man ikke kan finde de aflagte skøjter frem for gemmerne, så er der mulighed for at leje skøjter, skøjte-buddies og bob-skates til familiens mindste på pladsen.

Tag jer en velfortjent pause og tag et smut forbi Broens barer, der serverer alt lige fra varme drikke såsom gløgg, cremet irish coffee, varm kakao og varm saft.

Når sulten melder sig, kan man naturligvis få fyldt depoterne op, når madboderne disker op med masser af lækre street food retter til at styrke kroppen på.

Læs også: Legendariske Lonely Planet: Her er de 15 fedeste gratis oplevelser i Kbh

Hvad: Broens Skøjtebane
Hvor: Grønlandske Handels Plads på Christianshavn
Hvornår: Fra lørdag 23. november

Læs også: Guide: 10 restauranter med udsigt i København

Smagen af jul: McDonalds lancerer risalamande som Sundae-is

Skrevet af: Redaktionen
PR-foto: McDonalds
PR-foto: McDonalds

Det er sjældent, at fastfood-giganten McDonalds lancerer et produkt kun tiltænkt det danske marked.

Men det er lige præcis, hvad der sker i denne uge, når McDonalds Danmark lancerer deres Sundae Deluxe Is à l’amande.

Altså en af deres klassiske Sundae-is, der smager af risalamande-is.

Julen begynder allerede på torsdag i de danske McDonald’s restauranter.

Her lancerer McDonald’s en variant i sundae-deluxe serien. Sundae Deluxe Is à l’amande. Den er på menuen frem til 20 januar.

Den består af klassisk sundae-is, mandelsplitter, kirsebærsauce og flødeskum.

Læs også: Julemanden og Grød giver gratis risengrød to steder i København

Ingen jul uden risalamande

En tidligere sæsonvariant har været æble/kanel sidste efterår. McDonald’s har store forhåbninger til den. Varianten er helt igennem udtænkt og udviklet i Danmark.

Det skriver McDonalds i en pressemeddelelse.

“Der er selvfølgelig en del ikoniske produkter på vores menu, når vi er McDonald’s.

Derudover udvikler vi løbende danske produkter i tråd med danskernes præferencer og ønsker.

For mig er det ikke jul uden ris ala mande, og sådan er der mange danskere, der har det.

Man kan få traditionel ris ala mande mange steder.

Når vi lancerer en udgave, er det selvfølgelig med et McDonaldsk glimt i øjet.

Vi håber, at vi med vores kolde take på alle danskeres yndlingsjuledessert kan gøre vores til, at så mange som muligt kommer i julestemning,” siger Marie Halmø Hürdum, marketingdirektør, McDonald’s Danmark.

Læs også: Åbner på stribe nu: Her er de hyggelige julemarkeder i København

Hindbærsnitte-is og White Russian Is

Her i København er vi dog vant til, at der eksperimenteres med is. Østerberg Ice Cream har tidligere lavet en risalamande-is, Paradis Is er også altid fremme i skoene med sjove nyheder.

Det er en ny vej, McDonalds gerne vil tage, at de laver helt specifikke produkter rettet mod et lokalt marked som Danmark. Det fortalte McDonalds marketingsdirektør til Dansk Markedsføring forleden;

“Det er klart, at vi skal have ikoniske og populære produkter som Big Mac og McNuggets på menuen, men reelt har vi mulighed for også at produktudvikle og markedsføre i tråd med danskernes ønsker,” sagde hun.