ANNONCE
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Tre tips til at vende tilbage til den gode grundform

Af Annoncør

Dette indhold er sponsoreret

Hvis du er én af mange der over vinteren har ladet cyklen stå og løbeskoene samle støv, så skal du ikke være ked af det. Det er helt normalt når dagene bliver kortere og nætterne længere. Men nu hvor lyset langsomt er på vej tilbage, er lysten til at komme tilbage i form måske vendt tilbage. Hvis du ikke er en af dem, der kan hive sig selv op ved håret, kommer der her tre gode tips til hvordan du får den sunde grundform tilbage, så du bliver klar til sommerens strandture og de lange, lyse og festlige nætter.

En aktiv hverdag

Det er ikke kun på grund af udseendet, at nogle mennesker efterstræber en timeglas figur. Nogle studier viser nemlig også, at der er en række sundhedsmæssige fordele, som for eksempel højere fertilitet og mindre risiko for livsstilssygdomme. Derfor er det vigtigt at du begynder på den daglige løbetur nu. Det er ikke kun nødvendigt for den fysiske sundhed, en aktiv hverdag er også en stor del af at holde din mentale sundhed i balance, så du kan være frisk og fuld af overskud. Hvis du ikke har oceaner af tid til at bruge på træning, kan du med stor fordel sætte bare nogle få minutter af hver dag. Med mikrotræning kan du med minimal indsats få maksimal effekt og på den måde tids optimere din hverdag, uden at gå på kompromis med din samlede sundhed.

Madvaner 

Når du skal vende tilbage til din gode grundform, kan du ikke bare nøjes med fysisk aktivitet. Det er også vigtigt, at du tænker over hvad du putter i munden, da vi har brug for vitaminer og proteiner for, at hjerne og krop fungerer optimalt. Dog er det vigtigt at huske, at det skal gøres med måde, og derfor er det også godt, at du engang imellem lader dig selv spise en fastelavnsbolle med familien eller en pose popcorn i biografen. Det er også en nødvendig del af en sund og balanceret hverdag. 

Søvn og afslapning

Et menneske der er i god form, er ikke en person der konstant er i bevægelse. Det er en person, der ved, at det er lige så vigtigt for dig krop og sind at restituere. Derfor skal afslapning og især søvn prioriteres hver dag. Det er forskelligt fra person til person hvordan de slapper bedst af. For nogen er det sofatid med fjernbetjeningen og en pose chips, mens det for andre er en gåtur i naturen med god musik i ørene. På samme måde, skal søvn være et vigtigt element i din hverdagsrutine. En god soverutine består i at gå i seng samme tid hver dag, og lægge det blå lys fra dig minimum en time før du går i seng. Derudover kan du lave et optimalt sovemiljø ved at holde soveværelset køligt og undgå skærme.

Del artikel