UNIQLO tog København med storm: Japansk sensation hitter med bæredygtighed og fokus på familier
Med meterstore bogstaver har den japanske tøjgigant UNIQLO i ugevis forberedt københavnerne på, at de var på vej til at rykke ind i store lokaler på Fisketorvet.
Alligevel kom det bag på selv den mest håbefulde ekspedient, hvor mange lokale, der fandt vej til åbningen torsdag i den nye butik.
”Der var flere hundrede besøgende allerede tidligt på dagen,” lyder meldingen fra butikken, der er den anden butik fra kæden i København.
Den første butik åbnede for fem år siden på Strøget, og har opnået stor popularitet blandt både københavnere og turister.
“Det er tydeligt, at danske kunder vælger deres tøj med holdbarhed for øje, og derfor resonnerer UNIQLO’s LifeWear produkter – simple, høj kvalitet tøj til alle – godt med dem,” siger Nikolina Johnston, COO UNIQLO Scandinavia.
Hun tilføjer, at innovative beklædningsgenstande som HEATTECH og Ultra Light Down især er relevante for københavnere, der pendler på cykel i det skiftende vejr, vi jo desværre bryster os af her i hovedstaden.
Åbningsdagen er dog kun én af flere. UNIQLO har nemlig planlagt flere dage med fest og tilbud.
Noget, der er på sin plads, når man vælger at åbne så markant et sted, som på Fisketorvet.
Strategisk placering i Fisketorvet
Valget af Fisketorvet som beliggenhed for den nye butik er da heller ikke tilfældigt.
“Fisketorvet Copenhagen Mall er en førende shoppingdestination med over 8 millioner besøgende årligt,” forklarer Johnston.
Den centrale beliggenhed og den nemme adgang via metro og cykel gør det til et ideelt sted at nå ud til den lokale københavnske befolkning, især familier og unge voksne.
Det kunne man tydeligt se på åbningsdagen.
En unik indkøbsoplevelse
Den nye butik skiller sig fra start ud med en særlig indkøbsoplevelse. Der er et legeområde for børn, designet af den lokale illustrator og børnebogsforfatter, Lea Letén.
“Mens forældre handler, kan børnene have det sjovt i legeområdet, som også inkluderer Lea Leténs legende designs,” siger Fallenius.
Butikken har desuden rummelige prøverum og områder til hvile, hvilket gør shoppingturen mere familievenlig.
Bæredygtighed i fokus
Bæredygtighed er også i centrum for den nye butik, der introducerer en mobil version af RE.UNIQLO STUDIO.
Her tilbydes reparationstjenester og unik brodering, som giver folk mulighed for at give deres preloved UNIQLO-genstande et nyt liv.
“Dette er en af de første mobile versioner af den populære RE.UNIQLO Studio, og vi er stolte af at udvide dette koncept,” tilføjer Johnston.
Den vilde åbningsfest
I forbindelse med åbningen vil der være forskellige aktiviteter og konkurrencer for at fejre begivenheden:
Endelig har kunderne mulighed for at vinde returbilletter og indkvartering for to personer til Tokyo, Japan, ved at downloade UNIQLO-app’en og scanne den under deres køb på minimum 600 DKK.
Der vil være et japansk Fukubiki-hjul med præmier fra lokale partnere, hvor alle får gevinst ved hvert spin ved køb over 600 DKK. Tilbuddet gælder torsdag, fredag og lørdag fra 13-17.
Gratis ansigtsmaleri til børn af Sminkepigerne lørdag-søndag fra 12-15.
UNIQLO afholder en sjov tegnekonkurrence for børn, faciliteret af forfatter og illustrator Lea Letén, hvor vinderen modtager unikke T-shirts med deres design. Alle deltagende børn vil også få en lille gave fra Fætter BR søndag fra 15:30-18:00.