Virksomheder i København – få succes med digitale trends
Annonce
At drive en succesfuld virksomhed som er i konstant udvikling er både en udfordrende og kompleks opgave. Der er mange ting at tage hensyn til og højde for, og modspillet fra konkurrenterne er brutalt og nådesløst. Det handler i høj grad om at opstille en innovativ vision for sin virksomhed og ikke mindst om at formidle den på bedst mulig vis til potentielle kunder og samarbejdspartnere.
Men hvad er egentlig moderne og opsigtsvækkende, hvis man vil gøre sig synlig som virksomhed i København eller andre større byer?
Kreative vinkler at nå din målgruppe på
Når de kommer til markedsføring og kommunikation, så er de fleste virksomheder bevidste omkring hvilken målgruppe de gerne vil nå og hvem deres produkt eller ydelser primært henvender sig til.
Dertil er man som virksomheder ofte bevidst hvilke ting man absolut skal undgå i sin kommunikation og hvilke elementer det er godt at inddrage.
Men har man ikke et dybdegående kendskab til markedsføring og visuel kommunikation, så kan det være at man overser helt basale strategier som kan være med til at genere nye kunder.
I en by som København er konkurrencen hård og mængden af mennesker hvis opmærksomhed man skal kæmpe for er stor. Det handler derfor om at have en anderledes og kreativ vinkel på sin kommunikation, og det er her at professionel rådgivning kan være et godt værktøj.
Er ens målgruppe unge piger i alderen 16 til 25 år, så er der måske visse digitale tendenser man ikke selv kender til, som kan have en positiv effekt på omsætningen. Her er det en afgørende del af markedsføringen at man har fuldkommen styr på sin visuelle kommunikation, så målgruppen ikke er tvivl om hvad man tilbyder dem og hvorfor.
Vi husker visuel kommunikation bedst
Når visuel kommunikation gentagelige gange kommer på tale i forbindelse med den gode markedsføring, så drejer det sig om menneskets evne til at opfange ny information og lagre den.
Langt størstedelen af alle mennesker på tværs af planeten lærer bedst ved at se ting frem for eksempelvis at høre dem eller læse noget om dem. Det vil sige at ser de en reklame på de sociale medier, i bybilledet eller på en tv-skærm så lægger de mest mærke til den hvis det er billeder de ser som de kan forbinde med et bestemt produkt.
I en verden hvor vi konstant udsættes for nye inputs og ny viden på internettet, som vi har tilgængeligt 24/7, der er det vigtigt at ens budskab som virksomheder ikke kun adskiller sig fra de øvrige, men at det også skaber en følelse eller stemning hos den pågældende målgruppe, som bliver hængende og ikke ligefrem forsvinder straks efter at et nyt indtryk er kommet til.
Det handler således om at tænke kreativt, innovativt og skabe en god, genkendelig og unik historie omkring produktet eller ydelsen. På den måde gør man sig konkurrencedygtig på et marked og i et samfund, hvor man er mange om budet og hvor de potentielle kunders interesse og loyalitet er konstant omskiftelig.