Virksomheder i København – få succes med digitale trends

Skrevet af: Martin Jørgensen
Foto PR
Foto PR

Annonce

At drive en succesfuld virksomhed som er i konstant udvikling er både en udfordrende og kompleks opgave. Der er mange ting at tage hensyn til og højde for, og modspillet fra konkurrenterne er brutalt og nådesløst. Det handler i høj grad om at opstille en innovativ vision for sin virksomhed og ikke mindst om at formidle den på bedst mulig vis til potentielle kunder og samarbejdspartnere.

Men hvad er egentlig moderne og opsigtsvækkende, hvis man vil gøre sig synlig som virksomhed i København eller andre større byer?

Kreative vinkler at nå din målgruppe på

Når de kommer til markedsføring og kommunikation, så er de fleste virksomheder bevidste omkring hvilken målgruppe de gerne vil nå og hvem deres produkt eller ydelser primært henvender sig til.

Dertil er man som virksomheder ofte bevidst hvilke ting man absolut skal undgå i sin kommunikation og hvilke elementer det er godt at inddrage.

Men har man ikke et dybdegående kendskab til markedsføring og visuel kommunikation, så kan det være at man overser helt basale strategier som kan være med til at genere nye kunder.

I en by som København er konkurrencen hård og mængden af mennesker hvis opmærksomhed man skal kæmpe for er stor. Det handler derfor om at have en anderledes og kreativ vinkel på sin kommunikation, og det er her at professionel rådgivning kan være et godt værktøj.

Er ens målgruppe unge piger i alderen 16 til 25 år, så er der måske visse digitale tendenser man ikke selv kender til, som kan have en positiv effekt på omsætningen. Her er det en afgørende del af markedsføringen at man har fuldkommen styr på sin visuelle kommunikation, så målgruppen ikke er tvivl om hvad man tilbyder dem og hvorfor.

Vi husker visuel kommunikation bedst

Når visuel kommunikation gentagelige gange kommer på tale i forbindelse med den gode markedsføring, så drejer det sig om menneskets evne til at opfange ny information og lagre den.

Langt størstedelen af alle mennesker på tværs af planeten lærer bedst ved at se ting frem for eksempelvis at høre dem eller læse noget om dem. Det vil sige at ser de en reklame på de sociale medier, i bybilledet eller på en tv-skærm så lægger de mest mærke til den hvis det er billeder de ser som de kan forbinde med et bestemt produkt.

I en verden hvor vi konstant udsættes for nye inputs og ny viden på internettet, som vi har tilgængeligt 24/7, der er det vigtigt at ens budskab som virksomheder ikke kun adskiller sig fra de øvrige, men at det også skaber en følelse eller stemning hos den pågældende målgruppe, som bliver hængende og ikke ligefrem forsvinder straks efter at et nyt indtryk er kommet til.

Det handler således om at tænke kreativt, innovativt og skabe en god, genkendelig og unik historie omkring produktet eller ydelsen. På den måde gør man sig konkurrencedygtig på et marked og i et samfund, hvor man er mange om budet og hvor de potentielle kunders interesse og loyalitet er konstant omskiftelig.

Hver lørdag på Det Kongelige Teater: Gratis ballet og brunch til under 100 kr.

Skrevet af: Mathilde Mågård Hansen
Foto Det Kongelige Teater Facebook
Foto Det Kongelige Teater Facebook

Mangler du en god lørdagsaktivitet i et roligt og behageligt tempo?

Så har vi én af de gode lige her.

Det Kongelige Teater inviterer nemlig indenfor til Brunch og Ballet hver lørdag formiddag, hvor du kan nyde synet af dansernes imponerende morgentræning i fin kombination med en god brunch fra Meyers.

Læs også Strand, brunch og drinks: Få en lille bid af Sydens strande på Bryggen

Kongelige Teater PR Foto

Ballet og brunch hver lørdag

Nyd dansernes morgentræning på scenen med en kop dampende varm kaffe i hånden.

Ballettens daglige morgentræning er hele grundstenen i kompagniets tekniske formåen, og det er fascinerende at se danserne arbejde ved barren, mens de fintuner kroppen til dagens prøver og forestillinger.

Meyers står for brunch og kaffe, som kan købes i caféen fra kl. 9.

Brunchen koster 95 kr. og indeholder Meyers kanelsnurre, 1 stk. frisk frugt, skyr med granola samt kaffe/te buffet, der gerne må fyldes op undervejs. Bemærk at antallet af brunchbokse er begrænset.

Læs også Lækre kager, brunch og gode cocktails: Café Vivaldi er åbnet ved Nørreport

Foto Meyers Facebook

Bestil billet på forhånd

Bemærk at Det Kongelige Teater følger myndighedernes anbefalinger for Covid-19.

Derfor er du til dette arrangement nødt til at rekvirere en billet via linket her, så de er sikre på at kunne overholde den nødvendige afstand mellem publikum og følge myndighedernes retningslinjer.

Der er kun adgang til arrangementet med billet.

Arrangementet er gratis, men der forelægger billetgebyr.

Hvad: Brunch og Ballet
Hvor: Det Kongelige Teater Gamle Scene
Hvornår: Hver lørdag fra kl. 9-11.30
Hvor meget: Arrangementet er gratis og brunchen koster 95 kr.
Hvordan: Husk at bestille billet i forvejen (koster kun billetgebyr grundet Covid-19) via linket her

Bange for at misse nyt om Kbh? Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt.
Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram

Rosé Rosé åbner: Kendt adresse får ny bistro med rosé i lange baner

Skrevet af: Rasmus Kramer Schou

Indian Summer er over os.

Så selvom kalenderen skriver september, så er der altid en skinnende undskyldning for at sippe rosé i solen.

Især fra tirsdag 22. september, hvor den helt nye restaurant Rosé Rosé åbner på en den kendte Strandvejsadresse i Hellerup nr. 203.

Èt like på MigOgKbh’s Facebook og du er altid opdateret om Kbh.

Pink procenter og klassisk kort

Når man ligefrem opkalder restauranten efter tidens hotteste lille lyserøde, så kræver det ikke Mensa-adgang for at regne ud, at herinde skænkes der gladeligt pink procenter i glasset.

Maden er én lang hitparade med klassisk smørrebrød til frokost, men menukortet skyder også med skarpt efter alle frankofiles yndlingsretter med moules marinieres, steak frites, tatar samt herre og dameudgaven af croques.

Aftenkortet udvider mulighederne med blandt andet jomfruhummer, mørbrad, bearnaise og peber boeuf og man kan altid tilkøbe sort trøffel til sin ret, hvis humøret skulle være til det.

Læs også: Guide: 10 gode chokoladebutikker i København

Rosé Rosé på Strandvejen Foto: Sasha Scherg

Store kanoner rykker ind

Her lå før Hellerup Klub Brasserie, men nu er et nyt hold rykket ind – og de har erfaring i læssevis med til de historiske lokaler.

Peter Crone er uddannet kok og har drevet og forpagtet Klampenborg Galopbane, Kokkedal Slot samt Hygge i København K.

Lars Broberg, tidligere ejer af Tapasbaren og direktør i Hallernes Smørrebrød og Bo Bjerrum Hansen der ejer fire restauranter i Nyhavn og er medejer af Bistro Boheme.

Læs også: Citronmåne og træstammer som drinks: Københavnsk bar laver vilde kage-cocktails

Rosé Rosé på Strandvejen Foto: Sasha Scherg
Rosé Rosé på Strandvejen Foto: Sasha Scherg

Klassisk bistro

“Når der opstår en mulighed for at rykke ind på en så attraktiv lokation som denne, sammen med en ressourcestærk ejerkreds og nogle absolutte topfolk fra den københavnske restaurantscene, så skal man slå til. Så det gør vi nu,” forklarer Peter Crone.

“Med gedigen klassisk bistromad, smørrebrød, et omfattende udvalg af drikkevarer og den type feel-good værtskab, der skaber stamsteder. Et sted hvor man lægger frokostmøderne og får lyst til at komme med vennerne og familien om aftenen.”

Til at styre smørrebrødet sikker i land under frokosten – og de klassiske franske bistrosmage lige i kuli-skabet, har de hevet køkkenchef Peter Stub (Restaurant Kanalen) ind i køkkenet.

Til at patruljere gulvet har de ansat restaurantchef Martin Knak (Den Lille Fede mfl.)

Læs også: Ny vinbar i Indre by: Tap din egen vin direkte fra hanen

Hvad: Rosé Rosé Bistro
Hvor: Strandvejen 203, Hellerup
Hvornår: Åbner tirsdag 22. september
Hvordan: Læs mere lige her

Bange for at misse nyt om Kbh? Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt.
Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram

Her koster kaffen ALTID 10 kr.: Succes-kæden Coffee Ten er åbnet midt i København

Skrevet af: Michael Qureshi

Normalt starter succesfulde kæder i København og rykker efterfølgende ud i resten af landet.

Men der er også koncepter, som først bliver flyvende rundt omkring i de større danske byer, før de vender snuden mod Hovedstaden.

Sådan er det for kaffekæden Coffee Ten som har stor succes i Aarhus, Aalborg og Odense.

I Aarhus og Aalborg ligger de i selve Magasin, og det er også tilfældet her i København. Kaffebaren er åbnet på 2. etage i Magasin.

Har skabt sig et navn

Coffee Ten har i den grad formået at skabe sig et navn på landsplan på rekordtid. Her laver de nemlig kaffe af høj kvalitet, hvor du kan få alle slags for bare 10 kr.

Og nej, det er ikke et åbningstilbud. Det gælder ALTID. For det er hele konceptet.

I sidste uge åbnede de så i København, hvor man selv kan smage, om kaffe til en 10’er nu smager som på byens andre kaffebarer.

Melder sulten sig har de et flot udvalg af sandwiches og wraps – også i et vegansk alternativt. Til den søde tand er der et større kageudvalg.

Konceptet er brandvarmt i øvrige byer

Konceptet startede oprindeligt i Odense, hvor Coffee Ten vakte opmærksomhed med budskabet om, at kvalitet kan fås til lavere priser end det, der ellers er blevet normalen på kaffe-to-go-markedet:

“Priserne på en kop varm kaffe i bybilledet er jo stukket fuldstændig af, særligt i landets større byer, og der har vi taget det valg, at vi hellere vil sælge 500 kopper kaffe til 10 kr. end 100 kopper kaffe til 50 kr.,” fortæller Christoffer Andersen fra Coffee Ten.

Går ikke kompromis med kvaliteten

Han tilføjer;

“Det gør vi uden at gå på kompromis med kvaliteten. Der er langt fra tale om kedelig eller almindelig kaffe, men reel og virkelig god kaffe lavet af fine, fornuftige råvarer.”

Vores søstersite MigogOdense har tidligere skrevet om Coffee Ten, hvor vores redaktionelle folk i byen også var vilde med kaffen.

Coffee Ten har også et kendt navn med i ejerkredsen, nemlig rapperen Jokeren.

Den danske musiker er mest kendt som tidligere medlem af gruppen Den Gale Pose, men er også medejer af Coffee Ten, og kaffetørstige københavnere kan med jævne mellem rum hilse på Jokeren aka Jesper Dahl på Coffee Ten.

Hvad: Coffee Ten
Hvor: Magasin, 2 etage
Hvornår: Åbnede officielt i fredags