International guide udvider: Københavnere viser byens skjulte skatte frem

Skrevet af: Michael Qureshi
Ja, vi havde altså ikke et billede af Dybbølsbro, fordi den før ikke var værd at tage billeder af. Så her er et af naboen, cykelslangen. Cykel København Foto Rasmus Kramer Schou
Ja, vi havde altså ikke et billede af Dybbølsbro, fordi den før ikke var værd at tage billeder af. Så her er et af naboen, cykelslangen. Cykel København Foto Rasmus Kramer Schou

Københavnske Facebook-fællesskaber bugner med viden om aktiviteter, skjulte skatte og nicheoplevelser til byen.

I en ny guide deler de ud af deres favoritter som en del af projektet Facebook City Guides, der nu er klar med den første guide i Danmark.

Det skriver Facebook i en pressemeddelelse.

København er fyldt med spændende byrum, kulinariske oplevelser og betagende arkitektur. Mange af dem kender vi fra traditionelle rejseguides, der viser vej til byens mest populære attraktioner, men også på Facebook bugner det med viden om byens mange muligheder.

Viden der især findes i de mange aktive fællesskaber, der lever på platformen, og som samler og engagerer københavnere på tværs af forskellige interesser.

Om alt fra bæredygtige tiltag og friluftsliv til urbane aktiviteter, arkitektur og design.

Anbefalinger til aktiviteter og oversete attraktioner

I en ny byguide deler en række af de københavnske fællesskaber ud af deres anbefalinger til byens aktiviteter og oversete attraktioner.

Væk fra de mere klassiske seværdigheder og typiske turistfælder for i stedet at give byens gæster en mere autentisk oplevelse af København.

Guiden er en del af projektet Facebook City Guides, der har til formål at kaste lys over de mange fællesskaber og inspirere til nye byoplevelser set gennem de lokales øjne.

”København har rigtig meget at byde på, og vi har alle vores favoritsteder. Det er fedt, at vi med guiden kan vise nogle af de mere oversete dele af byen frem,” siger Peter Münster, kommunikationschef for Facebook i Norden.

Wonderful Copenhagen bakker op

Hos Wonderful Copenhagen bakker man op om ønsket om at få de besøgende i hovedstaden til at bevæge sig mere rundt i byen.

”Københavnernes livsstil er en af byens største attraktioner. Som gæst vil man gerne opleve en by gennem de lokales øjne og dagligdag. Og med denne nye guide får besøgende i København ’insider-tip’ fra de lokale, som kan inspirere til oplevelser og områder, der ellers ikke var på den enkeltes radar.

Oplevelserne i guiden er fordelt over en stor del af byen, også i retninger, som er mindre besøgte af byens gæster, og det understøtter vores arbejde med at skabe en større geografisk spredning af hovedstadens turister,” siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.

Guiden, der består af anbefalinger fra i alt 16 lokale Facebook-grupper, bliver den ottende i rækken af lokale byguides til Europa efter Bordeaux, Lyon, Lissabon, Oslo, St. Petersborg og Stuttgart.

Alle guides kan findes online på www.cityguides.fb.com.

Fakta

  • Over 40 millioner europæere er medlem af en gruppe på Facebook
  • Globalt er over 22 millioner grupper aktive hver eneste måned
  • Danmark er det land i EU, hvor flest brugere er tilknyttet en gruppe på Facebook målt på andelen af månedlige aktive brugere