Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Min By Media leverer stærkt comeback i et udfordret mediemarked

Af Redaktionen

Efter et udfordrende 2022 med massive investeringer på personalefronten og udviklingsprojekter, så leverer medieselskabet Min By Media A/S igen sorte tal på bunden.

Min By Media A/S driver de digitale lokalmedier MigogAalborg, MigogAarhus, MigogOdense og MigogKbh.dk

I netop offentliggjort regnskab leverer selskabet et driftsresultat (EBITDA) på 1.515.824 kr. og et overskud før skat på 1.026.711 kr.

Det er 3,5 mio. kr. bedre end resultatet i 2022.

Løfter annonceomsætning med 33%

Det skaber naturligvis tilfredshed i ledelsen og hos bestyrelsesformand Mads Peter Veiby.

“Vi er tilfredse med årets resultat og har i regnskabsåret reetableret selskabets egenkapital, hvilket var i tråd med vores forventninger.

Vi har løftet annonceomsætningen med 33% i et år, hvor mange andre i markedet havde nedgang.

Derudover løftede vi vores besøgstal samlet på alle fire medier med 39%,” siger Mads Peter Veiby i en meddelse fra selskabets bestyrelse.

Min By Media rammer hver måned over 2 mio. danskere.

Selskabet modtog sidste år den tredje Børsen Gazelle i streg.

Markedet faldt – men omsætning steg hos MBM

Ifølge analyseselskabet Kantar Media Adfacts faldt det samlede forbrug på tværs af det danske annoncemarked med fem procent i 2023 sammenlignet med året før.

Derfor er ganske opsigtsvækkende, at Min By Media samlet løftede annonceomsætningen med 33%.

MigogAalborg kunne desuden igen afvikle Aalborg og Nordjyllands største restaurantfestival Aalborg Eat Out, hvor man i 2023 samlet sendte 23.000 gæster ud og spise i løbet af festivalperioden i februar og oktober.

Særligt værd at bemærke er det, at Min By Media leverer et driftsoverskud uden mediestøtte på nogen vis.

“Vi er stolte og glade over et stort stykke arbejde leveret af alle i organisationen i 2023.

Vi er markedsudfordrer.

Det kræver nytænkning af forretningsmodellen for at drive medier i Danmark, særligt når mange af vores konkurrenter modtager mediestøtte som hjælp til at rykke hurtigere på content trends og teknologi.

I det lys, er vores resultatet i 2023 endnu mere imponerende og giver os mulighed for at rykke endnu stærkere på vores strategiske tiltag, hvor det første er lige om hjørnet.

Derfor ser vi positivt frem mod spændende tider,” forklarer Mads Peter Veiby.

Min By Media A/S forventer i den nærmeste fremtid at kunne løfte sløret for en ny stor satsning.

Del artikel

Andre læser også