Release-party på lørdag: BLS Hafnia og Kesi lancerer ny tøjkollektion i Magasin

Skrevet af: Michael Qureshi

De har tidligere samarbejdet med navne som fodboldspillerne Neymar, Ter Stegen og danske Thomas Delaney, racerkøreren Lewis Hamilton, modeikonet Kendall Jenner, rapperne Timbaland og Fabolous.

Nu er endnu et brandvarmt navn gået sammen med det københavnske streetwear brand BLS Hafnia.

De har indledt et spritnyt samarbejde med den populære danske rapper KESI.

Samarbejdet har udmøntet sig i en spændende ny tøjkollektion, som bliver lanceret på lørdag d. 7. september i Magasin på Kongens Nytorv, Aarhus og på Magasin.dk.

Kollektionen har fået titlen BLS X 888.

Der er release-party på lørdag, og alle er velkommen til at kigge forbi.

Lanceringen af den nye kollektion finder endda sted på Oliver Kesi’s fødselsdag d. 7. september kl 16.00 på 1.sal i Magasin.

Til lanceringen vil stifter af BLS Hafnia, Besnik Miftari, og rapperen KESI tage pænt imod de fremmødte gæster.

Se den nye kollektion og få en drink i baren

Der vil her være mulighed for at se, prøve og købe den nye kollektion eller blot nyde en drink i baren til rytmerne fra en veludvalgt DJ.

Mange har måske allerede bidt mærke i samarbejdet og den nye kollektion. Fra i mandags har hele Magasins facade ud imod Kongens Nytorv været fuldt folieret med billeder fra den nye kollektion.

Samarbejdet vil næsten være umuligt at overse, for de der færdes på og omkring Kongens Nytorv. B

Billeder fra samarbejdet vil pryde facaden fra på mandag og indtil lanceringsdatoen d. 7. september.

BLS Hafnia har altid drømt om at lave et samarbejde med Magasin, da tanken om at gøre noget ingen andre har gjort før, altid har drevet stifter og direktør, Besnik Miftari.

Magasin har haft en stor medvirken i BLS Hafnias nuværende succes, da de var et af de første varehuse der placerede BLS’ produkter på hylderne.

Og nu hvor BLS Hafnia er i en position, hvor de kan give lidt tilbage virkede det oplagt at lave dette eksklusive samarbejde med KESI til netop Magasin.

Kom til fest i Magasin

Om release-party siger Besnik Miftari;

“Vi vil opfordre alle til at komme til fest i Magasin, hvor vi vil afholde et stort event i forretningen på Kgs. Nytorv.

Vi har inviteret en DJ, vi serverer drinks i baren, og vi er mere end klar til at lancere en kollektion, som med sikkerhed vil pryde gadebilledet,” siger han.

Han suppleres af Kesi;

“Jeg trumfer lige Besnik og vil ikke blot opfordre til, men derimod sige, at du SKAL møde op til årets releasefest.

Jeg vil personligt sørge for at stemningen til releasen bliver høj, så der findes ingen gyldig årsag til at blive hjemme. Vi har nogle overraskelser i ærmet til lanceringen, som du bliver nødt til at være en del af.

Vi glæder os til at se alle dem, der dukker op.”

Glæder sig til lancering

Hos Magasin glæder man sig over det nye spændende tiltag.

“Jeg har i en længere periode talt med folkene bag BLS hafnia, og drøftet mulighederne for at etablere et større samarbejde sammen.

Begge parter var af den overbevisning, at hvis tanke skulle blive til virkelighed, så skulle det være i form af et samarbejde der kunne larme og skabe stor opmærksomhed.

Vi ville gøre noget, som ingen andre har gjort – og det har vi nu gjort,” siger Jakob Kruse, indkøbsansvarlig for Mens Fashion & Exclusive.

Starten på et eventyr

BLS Hafnia blev etableret i 2011 af brødrene Besnik og Burim Miftari. De to brødre er født og opvokset på Frederiksberg og har altid arbejdet tæt sammen.

Det hele startede med produktionen af en sort t-shirt med bogstaverne ”BLS” printet på fronten.

T-shirten blev produceret i et meget beskedent antal, men da Besnik og Burims venner Noah Carter, Oliver Kesi, Benny Jamz, Lukas Graham, Nik & Jay m.fl. begyndte at gå med t-shirten blev opmærksomheden pludselig enorm.

Brødreparrets sociale medier blev hurtigt rødglødende, da folk ville vide hvordan de kunne få fingrene i den nye t-shirt.

Efterspørgslen førte til en større bestilling af de populære t-shirts, og herefter blev etableringen af BLS Hafnia som brand en realitet. Siden dengang er det kun gået en vej – fremad.

Stjerner skal spille på toppen af Operaen: Covidhagen bliver et kæmpe Live Event

Skrevet af: Mathilde Mågård Hansen
Foto PR
Foto PR

Har du også set det hemmelighedsfulde billede af Operaen, som er blevet delt utallige gange af flere kendte danskere på Instagram med teksten ”Covidhagen”?

Så bare rolig, du er ikke den eneste.

Billedet har nemlig nået intet mindre end 750.000 mennesker på blot 48 timer, og vi kan – helt unikt – afsløre hvad det hele kommer til at handle om.

Læs også Største solokoncert nogensinde: TopGunn annoncerer stort event i København

En festival til folket

Den gådefulde Instagram-profil repræsenterer et sejt hold af unge mænd, der ønsker at sætte fokus på hele kulturindustrien, underholdningsbranchen og en sommer 2020 uden festivaler og koncerter.

En samling af dedikerede og hårdtarbejdende mennesker, der forsøger at give det danske folk den festivalsoplevelse som d. 11. marts – da det danske land blev lukket ned – blev frataget fra befolkningen af den globale pandemi, COVID-19.

Med en ny 24-timers livestream på taget af Operaen vil de råbe højt på vegne ad folkets trang til fest, musik og liveoplevelser samt en branche, der bløder økonomisk med aflyste koncerter, festivaller m.m. landet over.

Her er ikke kun tale om artisterne, men også hele det kæmpe hold de bringer med sig bestående af lyd- og lysmænd, backstage crew og mange, mange flere, der arbejder hårdt for deres passion hver eneste dag.

”Covidhagen skal derfor være en festival til folket, og give Danmark det koncert- og festival fix, som vi kommer til af mangle – og savne inderligt – hele sommeren,” siger holdet bag.

Vi skal samles om musikken, og denne gange i helt særlige og historiske omgivelser.

Læs også Netop meldt ud: Københavns Lufthavn danner ramme om store Drive-in koncerter

Fra taget af Operaen

Covidhagen har nemlig helt unikt – og som det første musik arrangement nogensinde – fået lov til at indtage taget af Den Kongelige Opera med en bred vifte af landskendte artister og et helt ekstraordinært setup af lys og effekter.

Og det er dette setup og denne musik oplevelse, som vil blive livestreamet hjem i de danske stuer og haver til danskernes skue – helt gratis.

“Livet har givet os citroner – så nu laver vi lemonade; og det gør vi den 12. juni 2020, hvor vi kvit og frit, ønsker at give Danmark et lyspunkt og en festival i en sommer, hvor vi umiddelbart skal være foruden,” siger holdet bag Covidhagen.

En alternativ festivalsoplevelse, hvor hele det danske folk kan opleve bred vifte af yndlings artister fra den danske musikscene – live fra taget.

”Netop den situation, vi befinder os i har åbnet op for en værktøjskasse af muligheder for at danne rammerne for det vildeste setup på en scene, som normalt ikke ville være en mulighed. Den mest ikoniske og unikke lokation var toppen af Danmarks hovedstad, København,” forklarer de.

Covidhagen har på nuværende tidspunkt bekræftet en bred vifte af anerkendte artister, men hvem de er, må du stadig vente lidt med at finde ud af.

Hvad: Covidhagen – 24-timers livestream på taget af Operaen
Hvor: Operaen i København
Hvornår: 12. juni 2020
Hvordan: Læs mere lige her 

Bange for at misse nyt om Kbh? Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt.
Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram

Ny vinbar i Indre by: Tap din egen vin direkte fra hanen

Skrevet af: Mathilde Mågård Hansen
Foto Taps Winebar Facebook
Foto Taps Winebar Facebook

Taps Winebar er netop åbnet i Indre by, og her er der selvbetjening for alle pengene.

Du tapper nemlig din egen vin direkte fra hanen, og du kan vælge mellem hele 80 forskellige slags.

Læs også Populær aftenrestaurant åbner til frokost: Sol, snacks og vin allerede fra middagstid

Første af sin slags

TAPS Winebar er opbygget omkring et hidtil uset koncept i det københavnske byliv.

Helt præcist går konceptet ud på, at du selv er initiativ- og beslutningstageren i valget af din vin ved hjælp af et selvtapningssystem.

Du kan vælge imellem vine fra mange forskellige lande, vinområder, druer og prisklasser.

”Hos TAPS Winebar får du muligheden for at smage adskillige vine, uanset om du blot skal have en smagsprøve eller et helt glas. Du binder dig ikke til at drikke en hel flaske af samme vin, tværtimod.

Du kan frit vandre fra spansk til italiensk, tysk til fransk eller tage turen oversøisk til den nye verden,” forklarer ejer, Marc Gønge.

Disse rammer skaber en unik mulighed for at du som gæst kan få udbredt dit vin-kendskab og finde din smagsprofil – uden at bruge en formue på utallige vinflasker.

”Vi vil have omkring 80 forskellige flasker at vælge imellem – indeholdende alt fra rød og hvid, til rose og nogle mere specielle vine”.

Læs også Gratis rosé og fødselsdagstilbud: Restaurant Nærvær åbner ny udendørs vinbar

Foto Taps Winebar Facebook

Sådan fungerer det

Systemet fungerer på den måde, at du bliver udstyret med et såkaldt wine-card, og det er din nye følgesvend aftenen igennem.

Efter at du så har fundet vej til selvtapningsmaskinerne, og valgt dig en vin vil dit wine-card hjælpe dig med at få åbnet op for druerne.

Du indsætter kortet i maskinen, udvælger en mængde, her vil der være tre muligheder (smagsprøve, halvt og et helt glas), og ud kommer der en perfekt tempereret vin.

Hvad: TAPS Winebar
Hvor: Store Regnegade 26A, 1110 København K
Hvornår: Torsdag-lørdag fra kl. 16-24
Hvordan: Læs mere her

Bange for at misse nyt om Kbh? Meld dig til MigOgKbhs nyhedsbrev. Kommer hver fredag. Vi lover, det er godt.
Altid nyheder på MigOgKbh Facebook. Lækre billeder på vores Instagram

Håber på mange københavnere i år: Kanalrundfarterne sejler snart igen

Skrevet af: Michael Qureshi

Det bliver ikke en sommer, hvor København overrendes af turister fra alverdens lande.

Efter statsminister Mette Frederiksens pressemøde fredag eftermiddag står det klart, at der kommer langt færre turister til byen end man havde håbet på.

Derfor er det endnu vigtigere end nogensinde før, at vi lokalt her i København støtter flere af de typiske “turistattraktioner”.

Canal Tours har siden 1904 sejlet igennem Københavns smukke havn og kanaler i såvel åbne som overdækkede både. Nu må kanalrundfartsbådene snart komme på vandet igen, og den første afgang bliver den 8. juni.

I år håber man ekstra meget på, at københavnerne tager ud på flere ture, og danske turister i højere grad hopper ombord.

Stromma Danmark, der ejer Canal Tours, krydser fingre for at resten af sæsonen bliver god for alle. ”Kom ud og nyd samværet, få oplevelser i lokalområdet og tag forsvarlig revanche med både frokoster, kaffe/kage og guidede sejlture.”

Således lyder opfordringen fra Stromma i en pressemeddelelse.

Særlige Corona-forholdsregler

Grundet Covid-19 er der taget specielle forholdsregler, så alle kan være trygge og bruge den gode energi på at nyde.

Canal Tours har opsat spritdispensere, og herudover er antallet af gæster pr. sejltur halveret i forhold til, hvad bådene er godkendt til.

I den kommende tid sejles der udelukkende med åbne både (og så uddeles der gratis regnponchos, hvis himlen skulle åbne sig).

Der er desuden tydeligt afmærket ved billethusene i Nyhavn og Ved Stranden.

Meget at opleve fra vandsiden

Rasmus Vinter, som bl.a. har sejlet som kaptajn i Canal Tours i flere år, fortæller at han glæder sig endnu mere end normalt til at komme på vandet.

Der er en helt speciel stemning i kanalerne, og oplevelsen med den friske luft, vind i håret og glade gæster har været savnet.

Der er så meget at opleve fra vandsiden, og det giver et helt andet billede af København.

Meget er blevet aflyst på grund af Corona dette forår og et godt stykke af sommeren, og trods reduceringen i det antal gæster, der normalt kan være på bådene, er der stadig fødselsdage, konfirmationer og virksomhedsarrangementer, som bliver fejret ombord på kanalrundfarterne.

Man kan derfor booke bådene til private arrangementer i større grad end tidligere, lyder det.