Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sådan får du din virksomhed til at vokse

Af Redaktionen

Uanset om du lige har oprettet CVR og er den eneste der arbejder i virksomheden, eller om den har været undervejs længe og der er flere ansatte medarbejdere, så kan det være svært at opleve vækst i virksomheden. For selvom man arbejder hårdt på at udviklet sit produkt eller sin tjeneste, så er det også vigtigt at implementere nogle kneb, der kan tiltrække flere kunder til biksen.

 

Måske har du startet en fysisk forretning som for eksempel et fitnesscenter. Måske en online butik, hvor du sælger dine produkter. Eller måske har du en virksomhed, som tilbyder digitale tjenester. Uanset hvad du sælger, og hvor du gør det, kan det være svært at få de første kunder i hus samt få regelmæssigt købende kunder, der får virksomheden til at vokse.

 

Heldigvis er der flere måder at få virksomheden til at vokse på. Det handler blot om at tænke ud af boksen og ind i sådan noget som søgemaskineoptimering. Billig SEO kan gøre en kæmpe forskel for, hvor mange kunder dit produkt eller din tjeneste kan nå ud til. Men undrer du dig over, hvad søgemaskineoptimering er helt nøjagtigt, og hvordan det kan bruges?

 

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering, som i daglig tale kaldes SEO, kan indgå som en vigtig del i en god marketingstrategi. Søgemaskineoptimering har noget at gøre med at optimere din virksomheds tilstedeværelse i søgemaskiner som Google. Jo bedre en SEO-strategi du har, jo stærkere status vil du have i søgemaskiner, hvilket vil gøre at din virksomhed vil ranke højt, når kunder søger på nøgleord, der er relateret til din virksomhed eller dit produkt.

 

Netop fordi kunder ofte bruger søgemaskiner til at finde frem til dét produkt, de har brug for, kan det betale sig at investere i en SEO-strategi, uanset om du selv bruger tid på det eller køber dig billigt til det fra for eksempel Setion.dk. SEO kan håndteres fra forskellige vinkler. Det kan blandt andet betyde, at man optimerer sin hjemmeside i forhold til tekst og grafik så hjemmesiden ranker højt, men det kan også betyde at man skriver tekster der publiceres på andre hjemmesider, som linker tilbage til dig.

 

Kvalitet eller kvantitet

Når det kommer til SEO, så er det en god idé at kombinere kvantiet og kvantitet. Det er naturligvis vigtigt, at teksterne lever op til en bestemt standard, men det er lige så vigtigt, at man skaber en fremtrædende digital tilstedeværelse ved at gøre sig så ”stor” som muligt. Som en del af marketingstrategien, kan man for eksempel overveje at skabe en blog, som er forbundet til hjemmesiden.

 

En blog er en fantastisk mulighede for at skrive relevante artikler om dit produkt eller din tjeneste, og hvorfor den vil skabe værdi for kunden. Søgemaskiner vil genkende at din blog indeholder tekst, der har med nogle bestemte temaer og nøgleord at gøre, hvilket vil gøre din virksomhed mere populær på netop de emner.

 

Men hvis det er for forvirrende at håndtere selv, kan det betale sig at købe sig til SEO. Det behøver ikke at være dyrt for at være effektivt.

 

Del artikel

Andre læser også