Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Har besøgt over 100 københavnere: Sådan bliver det nye IKEA på Vesterbro

Af Camilla Lützhøft Stahlschmidt
Foto: IKEA, PR
Foto: IKEA, PR

Efter to års byggearbejde nærmer åbningen af IKEA’s nye varehus i København sig med hastige skridt.

Den svenske møbelgigant har endnu ikke sat en dato på åbningen, men de løfter nu lidt af sløret for, hvordan varehuset kommer til at se ud, og samtidig oplyses det, at dørene vil blive slået op i august 2023.

IKEA begynder nu at indrette varehuset, som de kalder et cityvarehus, da det er mindre end de varehuse, vi kender fra blandt andet Taastrup og Gentofte.

Til indretningen har de hentet inspiration hos københavnerne, og i den forbindelse har mere end 100 lokale haft besøg af IKEA.

Har åbnet hjemmet for IKEA

Selve konstruktionen af det tre etager høje varehus på Kalvebod Brygge er nu færdig, og IKEA har fået nøglerne til de cirka 20.000 kvadratmeter, der skal udgøre forretningen.

I en pressemeddelelse oplyser IKEA, at indretningen i høj grad vil være inspireret af københavnernes hjem og boligønsker.

“Vi har trippet for at komme i gang med indretningen af varehuset, og nu er det endelig blevet tid til at rykke ind. Det glæder vi os helt enormt meget til,” siger Ditte Schougaard, der er Communication & Interior Design Manager hos IKEA, og fortsætter:

“Vi har udnyttet ventetiden til at blive klogere på, hvordan københavnerne bor, hvilke boligbehov og drømme, de har, og hvordan vi bedst kan imødekomme dem med nogle inspirerende udstillinger og løsninger, som bidrager til det gode københavnerhjem. Jeg vil gerne sige tusind tak til de mange mennesker, der har åbnet deres hjem for os.”

IKEA’s indretningseksperter har været på visit hos mere end 100 københavnere med det formål at få inspiration til at skabe et varehus fuld af udstillinger, der viser, hvad man kan, når man har begrænset plads, men samtidig ønsker at omgive sig med kvalitet og miljøvenlige alternativer.

“Hjemmebesøgene har givet os unik viden om københavnerne, der blandt andet efterspørger pladsoptimerende løsninger og multifunktionelle produkter, så man fx får plads til både kontoret og puslepladsen i samme rum,” siger Ditte Schougaard og tilføjer:

“Gode opbevaringsløsninger topper københavnernes prioriteringsliste, mens miljøvenlige løsninger og produkter også er et vigtigt parameter.”

Foto: IKEA, PR

Ikke som de andre varehuse

I det nye IKEA-varehus vil man kunne shoppe på tre etager, og på toppen af bygningen kommer en vild taghave, hvor man kan nyde udsigten, tage på café og benytte legepladsen.

Som kunde vil man kunne genkende IKEA’s berømte koncept, og det vil være muligt at købe det fulde sortiment.

Varehuset kommer dog til at adskille sig fra andre IKEA-forretninger ved blandt andet ikke at have et tag-selv-lager.

Småvarer af den type, som kan være i en klassisk blå IKEA-poser, vil kunne købes og tages med hjem med det samme, og det samme gælder et udvalg af små møbler.

Større ting som sofaer, madrasser og andre møbler, som man ikke kan fragte hjem på cyklen, vil også kunne købes på stedet, men disse vil man som kunde i stedet få bragt hjem med en leveringsservice.

Del artikel

Andre læser også