MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Storby-medier vokser: Min By Media opruster på flere fronter

Af Michael Qureshi

Det startede for seks år siden med et ønske om at være et medie, der kunne informere og inspirere aalborgenserne.

MigogAalborg gik i luften i maj 2016 med få ressourcer men med store ambitioner.

I dag er flere af ambitionerne allerede indfriet, hvor Min By Media A/S har de største digitale bymedier i landets fire største byer med over 2 mio. brugere månedligt. Heriblandt altså MigogKbh.

Men rejsen er faktisk blot lige begyndt.

Vokser hurtigt i alle byer

I oktober hentede Min By Media A/S Rasmus Thostrup Møller ind som ny CEO, og siden har der været trykket på speederen.

På personalefronten er man snart dobbelt op siden oktober med knap 30 fuldtidsansatte på tværs af de fire byer, og i Aalborg har man rykket hovedkontoret op i nye flotte lokaler midt i byen.

Seneste store nyhed i den hurtigt voksende medievirksomhed er tilførelsen af den kendte serieiværksætter Mik Strøyberg, som før sommerferien trådte ind i bestyrelsen i Min By Media A/S.

Mik Strøyberg, 40 år, har en lang række succesfulde start-ups på samvittigheden.

Heriblandt den digitale magasinlæser Issuu og firmaet Lemonsqueeze, som hjalp danske firmaer ind på det amerikanske marked.

Efter syv år i New York vendte Mik hjem til København i 2019, hvor han skabte den digitale kontorplatform Good Monday, som han tidligere på året solgte til DEAS.

Han bor i dag ikke langt fra MigogKbh's kontor, som ligger på Nørrebrogade.

"For os er Mik en stærk profil at få ind i bestyrelsen. Han har et stort know-how på at skalere en forretning og indtage nye markeder i udlandet.

Han har desuden mange års erfaring fra mediebranchen, hvor han blandt andet var med til at starte Sweetdeal for Berlingske Media.

Vi glæder os over, at Min By Media i dag er blevet et så stærkt brand, at vi kan tiltrække en kapacitet som Mik," lyder det fra bestyrelsesformand Mads Peter Veiby.

Ser stort potentiale

Veiby, som selv er en profileret erhvervsmand, er derudover med i ejerkredsen som desuden tæller stifter Michael Qureshi, Thomas Enevoldsen, kommercielle chef Peter Sindahl, salgschef Jes Lennert, Gastromand og senest er Rasmus Thostrup Møller indtrådt.

"Jeg synes, det er imponerende, hvad Min By Media har opnået på relativt kort tid i de fire største danske byer.

De arbejder på en lidt anden måde end de klassiske mediehuse, og jeg synes, at der er et stort potentiale i både Danmark men også at føre konceptet videre ud over landets grænser," lyder det fra Mik Strøyberg om hvorfor han sagde ja til at blive en del af bestyrelsen.

Min By Media rejsen startede i 2016 med Migogaalborg, i 2017 fulgte MigogOdense, i 2018 fødtes MigogKbh og i 2021 kom MigogAarhus efter et opkøb af AarhusUpdate.

Min By Media’s mission har fra starten været at blive det lokale Go To lokalmedie i de fire største byer og inspirere folk til at bruge byerne.

Del artikel