MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Tips og tricks til at opnå et bedre velvære i vinteren

Af Annoncør

Efterhånden er sommerens talrige og lange solskinstimer lagt langt bag os for i år, og vi går efterhånden kun koldere og mørkere tider i møde. Dette kan have mange effekter på mennesket og dets følelse af velvære, hvoraf ikke alle er gode. Her får du et par tip og tricks til hvordan du opnår et bedre velvære i de kolde vintermåneder.

Sæt ekstra fokus på kosten

Kost, kost og atter kost. Vi får konstant at vide, at vi skal tænke over hvad vi spiser. Og det kan virke utroligt uoverkommeligt at skulle spise 600 gram frugt og grønt, drikke to liter vand og holde sig væk fra forarbejdet mad hver evig eneste dag. Men med manglende soltimer i vinteren, betyder det også at vi eksempelvis får mindre D-vitamin. Et vitamin som bl.a. kan have betydning for den personlige følelse af velvære. Dog kan dette delvist suppleres i kosten, og dette er blot et eksempel på hvorfor kosten er så vigtig – også i vintermånederne. For at indtage nok mængder af disse sunde vitaminer og mineraler, supplerer mange danskere deres kost med forskellige vitamin- og kosttilskud. Der findes et hav af disse, og der er uden tvivl også et supplement som passer til dig og dine behov. Er du interesseret i at undersøge de forskellige muligheder for kosttilskud, så klik og læs mere lige her.

Motion er vigtig

Udover kosten, er det vigtigt at rette fokus mod motion. Det kan være svært at få lagt en times træning ind hver dag i en travl hverdag, men dette er heldigvis langt fra hvad der kræves, for at motion er gavnlig for dig. Der findes en lang række biokemiske årsager til, at motion kan være fantastisk for velværet. En af disse grunde er, at der frigives dopamin i hjernen – det samme signalstof som frigives når man spiser bl.a. chokolade. Men motionen behøver langt fra at være en del af hverdagens skema hver dag. To til tre gange om ugen er også godt. Mange formår også at udføre deres træning alternativt. F.eks. ved at cykle til og fra arbejde. Andre benytter træning som deres frirum til at kunne puste ud. Træningsformer som pilates og hot yoga kan være rigtig fine for både krop og sjæl. Det handler altså alt i alt blot om at finde noget, som man synes er sjovt og spændende – eller som giver mening i ens travle skema.