ANNONCE
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Tip til juleglade maver: Sådan kan du holde formen uden at gå på kompromis med den gode mad

Af Mathilde Mågård Hansen
Foto PR
Foto PR

Vi kommer nok ikke udenom, at december er en skøn måned fyldt med julegodter, gløgg og masser af flæskesteg og brun sovs.

Og hvad gør man så, når man gerne vil holde kroppen sund og rask, mens man samtidig lever det søde liv?

Hos MigogKbh tog vi udfordringen op i samarbejde med Orangetheory Fitness på Amager Strand for at give vores krop de bedst mulige forudsætninger inden en travl julemåned proppet med god mad.

På bare én måned trænede vi minimum tre gange om ugen – se hvor langt vi kom længere nede i artiklen.

Foto PR

Sådan gjorde vi

Hos MigogKbh får vi dagligt mange forskellige spørgsmål.

Hvilken legeplads er den bedste på Østerbro, hvor får man en billig kop kaffe og måske det mest hyppige: Hvordan holder I den gode form, når I ugentligt indtager så meget god mad?

Svaret på det sidste spørgsmål er egentlig ret simpelt.

Vi træner nemlig hos Orangetheory Fitness, og så er det ingen sag at holde kroppen sund og rask, mens man lever det gode liv.

Det har vi netop testet på bare én måned.

Op til jul valgte vi at lave en sjov, lille udfordring: I hvor god form er det muligt at komme, hvis man træner minimum tre gange om ugen?

For at opnå de mest præcise resultater både startede og sluttede vi med en kropsscanning, der blandt andet måler vægt, muskelmasse og fedtprocent.

Udgangspunktet var middel i alle tre dele – men absolut med plads til forbedring.

Hen over de fire uger trænede vi mellem 4-5 gange om ugen, spiste og drak uden de store restriktioner og så røg der nok også en enkelt klejne eller to ned undervejs.

Orangetheory Fitness har seks faste træninger alle hverdage fra dage fra kl. 6 om morgenen til kl. 17.30-20 om aftenen, og fire træninger lørdag-søndag spredt ud over hele dagen, så der var absolut ingen undskyldning for ikke kunne presse en times træning ind i dagens program.

Træning der (faktisk) virker

For lige at genopfriske Orangetheory Fitness, så er det en times gruppetræning for hele kroppen med målet om at give dig mere energi og overskud i hverdagen.

Orangetheory Fitness fokuserer på pulsbaseret intervaltræning, som garanterer dig resultater.

Træningen er teoretisk understøttet, og de bruger avanceret teknologi til at måle dine resultater live under hele træningen.

Undervejs bliver du udfordret på både et løbebånd, en romaskine og med håndvægte samt egen kropsvægt på gulvet.

Alle træninger ledes af en certificeret coach, så du er sikret et effektivt workout.

Under hver træning er du udstyret med en pulsmåler, der kender dine data og løbende analyserer din præsentation, så du på den måde kan du både følge med undervejs og efterfølgende se, hvor meget du har forbrændt efter en times træning.

Foto PR

Og på blot én måned kunne vi allerede se resultater.

Vores testperson blev nemlig et halvt kilo lettere, men vigtigst af alt – så faldt fedtprocenten, mens muskelmassen steg.

Netop det er værd at fokusere på fremfor et voldsomt vægt på kort tid ifølge Sebastian M. Wædeled, ejer og adm. direktør i Orangetheory Fitness.

”Laver du et stort vægttab på kort tid, så vil det oftest også komme i form af både fedttab og muskeltab. Langt sundere for dig er det at træne dit hjerte og kardiovaskulære system, opbygge muskelmasse og som et resultat deraf; tabe fedt.

Kombinerer du vores træning med fornuftige madvalg, så vil langt de fleste mennesker se resultater uden at gå fanatisk til værk med kalorietælling, faste mv.

Vi tror nemlig på, at der skal være plads til kage, plads til vin og plads til livet.”

Vores testperson forbrændte i gennemsnit 550 kalorier pr. træning, og hertil skal selvfølgelig tilføjes, at alle personer er forskellige, og at kvinder som udgangspunkt forbrænder færre kalorier end mænd ved samme mængde træning.

Det er derfor meget individuelt hvor mange kalorier, man kan forvente at forbrænde per gang, men det ses ofte, at medlemmer forbrænder helt op til 1000 kalorier på bare en enkelt træning.

En ting er naturligvis det fysiske resultat, men på de fire uger kunne vores testperson også mærke en betydelig forskel i det daglige overskud og energiniveau, der kun blev bedre jo længere, vi kom i forløbet.

Foto PR

Prøv selv kræfter med forløbet

Vil du også selv prøve kræfter med det innovative og resultatorienterede fitnessstudie, og se hvilken forskel træningen kan gøre for dig – så er her en fremragende mulighed.

Fra d. 17. januar til d. 13. marts 2022 kører de nemlig bootcampen, Transformation Challenge, hvor alle inviteres til at give den en ordentlig skalle i otte uger.

Den kvinde og den mand, der oplever den største transformation af deres krop vinder 10.000 kr. kroner hver. I 2021 tabte hver deltager i snit 2,6 kg ren fedt.

Orangetheory Fitness laver en kropsanlyse før, under og efter, og du bliver tildelt din egen coach, som vil følge din udvikling, holde motivationen oppe og komme med gode råd undervejs.

Du får 18 træninger henover de 8 uger for 1.999 kr. – hvilket samtidig er en rigtig god pris.

Book allerede nu en gratis prøvetræning lige her.

Hvad: Orangetheory Fitness på Amager Strand
Hvor: Prags Boulevard 80, 2300 København S
Hvornår: Seks faste træninger alle hverdage og fire i weekenden
Hvor meget: Medlemskaber fra 599 kr. om måneden
Hvordan: Læs mere om Orangetheory Fitness her

Del artikel