MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Få et lokalt bureau i København til at hjælpe med din annoncering på TikTok

Af Annoncør

Det er formentlig ikke gået manges næse forbi, at TikTok hurtigt er vokset sig til værende en stor og stærk spiller, blandt de øvrige sociale medier. I 2020 havde TikTok-app’en således 850 millioner downloads, og var selvsagt den mest downloadede app det år. Når en ny platform dukker op, er det om at undersøge annonceringsværdien på den, og man må sige at den er høj på TikTok. Fordelen ved at platformen er forholdsvis ny er desuden, at det ikke er mange annoncører, der har fået øjnene op for platformens uforløste potentiale – endnu! 

Fordelen ved TikTok

På TikTok kommer 75% af brugerne for at blive underholdt. Det er derfor en stor fordel som annoncør, at brugerne kommer for at se indholdet, og ikke bare for at tjekke notifikationer, som brugerne gør på eksempelvis Facebook og Instagram. Når man gebærder sig på platformen, er det desuden tydeligt at mærke, at det ikke blot er et socialt medie, men en social platform og et fællesskab. Eksempelvis opstår der mange interne jokes og trends på  TikTok, som lever videre i bedste velgående i den virkelige verden, uden for platformen. 

Hvis du kunne tænke dig at blive klogere på annoncering på TikTok platformen, kan du læse meget mere om det her – og det er måske en meget god ide. TikTok kan nemlig være med til at øge brugernes kendskab til dit brand, finde nye målgrupper og øge ROAS (return on ad spend) med 14% sammenlignet med andre digitale platforme. Desuden har TikTok billige CPC- (cost per click), CPM (cost per mille) og CPA-priser (cost per action). På siden kan du blandt andet blive klogere på best practice på TikTok og andre gode tips og tricks.

Målgruppen på TikTok

Mange tror fejlagtigt, at TikTok er en danse app for den meget unge målgruppe, men det er ikke tilfældet. Platformens interesser spænder bredt, og målgruppen lige så. Overordnet er målgruppen næsten lige delt i tre grupper: de 16-24 årige, de 25-34 årige og dem over 35. Målgruppen kan opsættes ud fra parametre såsom køn, lokation, alder, sprog, karriere, interesser og mange flere. 

Få et lokalt bureau til at hjælpe

For nogle kan annoncering på netop TikTok – og i det hele taget – nok virke som lidt af en jungle. Heldigvis er der hjælp at hente. Obsidian Digital er et af Danmarks førende Performance Marketing Bureauer, og ovenikøbet specialiseret inden for annoncering på lige netop TikTok. Med et samarbejde med et bureau, er det rart at kunne se hinanden i øjnene. Det er der heldigvis råd for. Få hjælp til marketing på TikTok platformen af Obsidian Digital, der har hjemme i hjertet af København, med adresse i Parken på Østerbro.