Annonce
MigogKbh Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til København.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Kbh.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogKbh Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Service – ja tak: Nomas restaurantchef holder foredrag om god og dårlig service

Af Rasmus Kramer Schou
Hvad er god, og hvad er dårlig service PR Foto
Hvad er god, og hvad er dårlig service PR Foto

København har en af verdens mest interessante madscener.

Der bliver lavet mad på uhørt højt niveau, der bliver båret tonsvis af tallerkner frem og tilbage, men hvad ligger der egentlig bag alt det hårde arbejde i servicebranchen?

Det kan man blive meget klogere på, når MAD holder deres talk mandag d. 9. marts, hvor blandt andet Nomas restaurantchef deler ud af sin erfaring.

Læs også: Dem du SKAL smage: Her er 7 af byens bedste fastelavnsboller

God service
Aftenen vil nemlig være dedikeret til en samtale om kunsten at yde god service. De dykker ned i blod, sved og tårer, som dem der udøver den, ligger i deres arbejde.

De kommer rundt om tjenerens, bartenderens, conciergerens og sommelierens verden og høre historier fra dem, der har dedikeret deres liv til at servicere andre.

Læs også: Overblik: Her er året 20 største  og vigtigste restaurantåbninger i København 2019

Bord 7 er sindssyge
Service er en balancegang mellem optræden og personlighed; så hvordan formidler tjenere så en restaurants værdier, samtidig med at de får gæsterne til at føle, at de er i gode hænder og set.

Og – ikke mindst – hvordan takler de det, når tingene går skævt?

Læs også: MigOgKbh: Kokken Mads Dalsborg om dengang han sad fast på den lille havfrue

Aftenens line-up
Forfatter Christoph Ribbat (“In the Restaurant”) åbner aftenen på scenen og tager os tilbage til restauranternes begyndelse.

Han vil tale om service og følelsesmæssigt arbejde, og introducere os til en fascinerende buffet af historier og fakta fra restaurationsverdenen; fortid, nutid og fremtid.

Grundlæggerne af Clove Club Group i London, Daniel Willis og Johnny Smith, vil dele deres filosofi om community og personlighed i servicefaget.

De bliver efterfulgt af Monica Berg (ejer af Tayēr & Elementary), der vil tale om mentorskab og teams, uddannelse, og arbejdsmiljøer.

Aftenen afsluttes med en paneldiskussion, der tæller Julie Orlando (ejer af Amass og Broaden & Build) og James Spreadbury (restaurantchef på noma) i samtale med Lisa Abend.

Hele aftenen vil foregå på engelsk.

Læs også: MigogKbh møder byens bedste gæst: Ken bruger 250.000 kr. om året på at spise ude

Hvad: MAD Mondays – all about Service
Hvor: Klub, Linnésgade 25, 1361 København
Hvornår: Mandag 9. marts, 2020
Hvor meget: 125,-
Hvordan: Billetter kan findes lige her

Del artikel

Andre læser også